Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-02@17:05:02 GMT

پایان عصر ویسی؛ عبدالله نقاب گوآردیولا را برداشت

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۸۶۰۶۱

پایان عصر ویسی؛ عبدالله نقاب گوآردیولا را برداشت

سرمربی جوان پیکان که تجربه بالایی روی نیمکت تیم‌های مختلف دارد، علاقه زیادی به اینکه با گواردیولا مقایسه شود اما اکنون باید گفت گوآردیولا که سقوط نمی‌کند آقای عبدالله ویسی!

به گزارش "ورزش سه"، عبدالله ویسی در روزهایی که پیکان در مسیر سقوط قرار داشت از سوی مدیران این تیم به عنوان جانشین حسین فرکی انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جایی که انتظار می‌رفت او موفق شود تیمی که در نقل و انتقالات زمستانی نیز تیم‌های دیگر چشم به ستاره‌هایش داشتند را به جایگاه بهتری برساند. 

 

در نقل و انتقالات زمستانی فوتبال ایران که تقریبا ستاره قابل اعتنایی برای انتقال نداشت، پیکان به عنوان تیمی که چند چهره قابل توجه برای انتقال داشت مورد توجه قرار داشت و البته در نهایت مدیران و حسین فرکی در آن مقطع با توجه به شرایط تیم با این انتقال‌ها مخالفت کردند. جایی که حتی عبدالله ویسی نیز بعد از قبول نیمکت این تیم با این جمله به آن اشاره داشت: " حالا فهمیدم چرا دیگر مربیان برای حضور در این تیم کورس گذاشته بودند!"

 

ویسی اما در مدت حضورش در این تیم نتوانسته تا به امروز تیم را از مسیر سقوط نجات دهد و در حالیکه حسین فرکی بعد از شکست مقابل شاهین از نیمکت این تیم کنار رفت، او طی چهار دیداری که به عنوان سرمربی حضور یافته، به دو تساوی و دو شکست رسیده تا رتبه آنها نیز از چهاردهم به شانزدهم نزول یابد.

 

ویسی که بعد از وقفه چهارماهه لیگ برتر در شرایطی در نشست خبری پیش از بازی حضور یافته بود که ادعاهایی جالب مطرح کرده بود، هرگز نتوانست در جدال با پرسپولیس که به گواه کارشناسان و حتی خودش در نشست بعد از بازی، کیفیت سابق را نیز نداشت با عملکرد مناسبی کار را دنبال کند.

 

 

سرمربی پیکان در نشست خبری قبل از بازی گفته بود: اکنون شرایط همه تیم‌ها بعد از این تعطیلی یکسان است و نه ما قعرنشین هستیم و نه پرسپولیس صدرنشین چرا که ما جدول را پاک کردیم و با این انگیزه وارد ادامه مسابقات شده‌ایم.ما با 10 تیم دیگر برای جنگ بقا خواهیم جنگید. صدرنشینی پرسپولیس نشانه برتری آنها مقابل ما نیست. در بازی‌های تدارکاتی (7 بازی) به نتایج خوبی رسیدیم و به هدفی که نباختن، گل نخوردن و پیروزی بود در آنها دست یافتیم. خط دفاعی پیکان ضعیف نیست و فقط شکل دفاعی تیم مشکل داشت که در این مدت آن را ترمیم کردیم. 

 

این‌ها ادعایی بود که ویسی پیش از بازی مقابل پرسپولیس مطرح کرده بود و البته در طول 90 دقیقه در استادیومی که به عنوان میزبان به میدان رفته بود، خلاف آن به اثبات رسید. 

 

پیکان همچنان پراشتباه، در خط دفاعی و یا به قول ویسی در فاز دفاع تیمی آشفته و ناهماهنگ و پراشتباه ظاهر شد و اشتهای دریافت گل از سوی آنها نیز هنوز فروکش نکرده تا با سه گلی که پرسپولیس زد و 3 گلی که نزد همچنان بدترین خط دفاعی لیگ لقب گیرند. البته همانطور که ویسی گفته بود آنها در جدال با دیگر مدعیان سقوط هم روز بدی را پشت سر گذاشتند. نساجی به یک برد ارزشمند رسید تا تا حد زیادی سرنوشت به سمت بقا برای آنها پیش برود. شاهین هم امتیاز گرفت و امتیازات را با نفت مسجد تقسیم کرد و البته آنها خوش شانس بودند که ذوب آهن و پارس جنوبی باختند. با این حال اختلاف امتیازی پیکان با دیگر تیم‌ها همچنان آنها را مدعی اصلی سقوط نشان می‌دهد.

 

ویسی که بعد از حضور در جمع مدعیان مربیگری در فوتبال ایران و البته قهرمانی با استقلال خوزستان به عنوان گوآردیولای فوتبال ایران معروف شده، طی سالیان اخیر به جز صعود با شاهین بوشهر دستاورد بزرگی نداشته و عموما در موضع شکست قرار داشته است. جایی که باید در انتظار این بود تا در صورت تداوم این شکست و سقوط با پیکان مسلما لقب گوآردیولا هم از او دور و دورتر خواهد شد. جایی که آخرین برد او در لیگ برتر را کسی به خاطر ندارد و مربوط به دو سال قبل‌تر است. 

 

اکنون هشت دیدار دیگر بالاتر از فینال برای پیکان و عبدالله ویسی باقی مانده است؛ دیدار با ذوب آهن، گل گهر و سایپا مسلما تاریخی‌ترین دیدارها برای ویسی و پیکان محسوب خواهند شد تا در تقابل با دیگر مدعیان سقوط برابر فرار از سقوط شانس خود را افزایش دهند و در ادامه در مسیر دیدارهای سخت خود مقابل سپاهان، نفت آبادان، استقلال، شهرخودرو قرار خواهند گرفت که امتیاز گرفتن از آنها کاملا سخت خواهد بود. در صورتی که بعد از پشت سر گذاشتن این هفت بازی آنها همچنان شانس بقا را داشته باشند، در هفته پایانی در حساس‌ترین بازی مقابل پارس جنوبی حاضر خواهند شد تا بار دیگر تجربه سقوط را نداشته باشند و باید دید ویسی از این ماموریت سربلند خارج خواهد شد یا خیر.

پیکان عبدالله ویسی (سرمربی)

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: پیکان عبدالله ویسی سرمربی عبدالله ویسی تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۶۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست فولاد: ویسی از نبردن فولاد عصبانی بود/ نظارت بیشتر مانع از تضییع حق تیمی می‌شود

اسماعیل حاجی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره اینکه فولاد خوزستان بار دیگر متوقف شد تا به رده چهاردهم جدول رده‌بندی سقوط کند، اظهار کرد: یکی از بهترین بازی‌های فولاد خوزستان برابر آلومینیوم اراک برگزار شد. فولاد از فرصت‌ها گلزنی متعدد خود یک گل ساخت و آلومینیوم هم یک موقعیت در کل بازی داشت و همان موقعیت تبدیل به گل شد. استرس و اضطراب ناشی از شرایط جدولی که در موقعیت سختی هستیم باعث شد تا بازیکنان نتوانند از این موقعیت‌ها به گل برسند. بازی خوبی برابر آلومینیوم انجام دادیم و امیدوارم در بازی‌های بعدی مقابل تراکتور و دیگر تیم‌ها نتایج خوبی بگیریم.

سرپرست تیم فولاد خوزستان درباره صحبت‌های عبدالله ویسی پس از دیدار با آلومینیوم که همراه با اعتراض شدیدی بود و کمیته انضباطی او را برای ادای توضیحات فراخواند، گفت: الان پایین جدول شرایط خیلی حساس شده و تیم‌ها برای بقا می‌جنگند. یک مقدار باید نظارت بر روی داوری‌ها بیشتر باشد که خدای ناکرده حق کسی ضایع نشود. منظور دقیق صحبت‌هایی را که ویسی کرد متوجه نشدم ولی حتماً با او صحبت می‌کنم، چون او بعد از آنکه تیمش برد را از دست داد بسیار عصبانی و ناراحت شد.

حاجی زاده در واکنش به اینکه ویسی گفته بود «نجاست فوتبال را ول کرده‌ایم و برای تیمی حاشیه درست می‌کنیم که نماد فوتبال ایران است. فولاد خوزستان باید در فوتبال ایران باشد.» تصریح کرد: فصل بدی را برای فوتبال خوزستان پشت سر می‌گذرانیم. سه تیم انتهای جدولی خوزستانی هستند. صنعت نفت، فولاد و استقلال خوزستان مستحق موفقیت‌های بیشتری هستند. سابقه نداشته سه تیم خوزستان، استانی که نماد فوتبال ایران هستند در خطر سقوط باشند. سر همین مسائل نیاز بیشتری به نظارت بر داوری‌های مسابقات داریم تا حق هیچ تیمی ضایع نشود و فوتبال را عادلانه دنبال کنیم.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فولاد برای بقا در لیگ برتر به دنبال کسب امتیاز در 5 بازی پایانی
  • سرپرست فولاد: ویسی از نبردن فولاد عصبانی بود/ نظارت بیشتر مانع از تضییع حق تیمی می‌شود
  • ویسی به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال دعوت شد
  • ویسی: فدراسیون و سازمان لیگ عرضه ندارند شورای امنیت وسط بیاید
  • ویسی به کمیته انضباطی احضار شد
  • فرار نساجی از منطقه سقوط/ دربی کرمان برنده نداشت
  • ویسی:فدراسیون و سازمان لیگ عرضه ندارند شورای امنیت وسط بیاید
  • ببینید | خلاصه بازی شمس آذر قزوین ۲ - پیکان ۱
  • هفته ۲۵ لیگ برتر فوتبال؛ برتری خانگی شمس‌آذر مقابل پیکان
  • سقوط شهرداری بم به لیگ ۳