Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-30@19:15:31 GMT

بازار ال پی جی در 2021 قوت می گیرد

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۸۶۳۴۷

بازار ال پی جی در 2021 قوت می گیرد

از ابتدای امسال بازار کشتی های حمل و نقل LPG دچار خسارت شده است. دلیل این امر هم مانند بسیاری از بازارهای دیگر نگرانی های حاصل از شیوع بیماری کووید 19 است. تحلیل گران حالا چشم اندازهای محتاطانه ای را نسبت به بازار ال پی جی در سال اینده ترسیم می کنند. و امیدوار به بازار سال 2021 هستند.

به گزارش «انرژی امروز» از Splash، بر اساس داده های Dorian LPG، حجم LPG انتقال یافته از طریق دریا در سه ماهه اول سال 2020 به 26.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

9 میلیون تن رسید که نسبت به سال 2019 3.5 درصد افزایش داشت.

صادرات ال پی جی دریایی ایالات متحده هم به رکورد 11 میلیون تن متریک رسید، یعنی 33.2 درصد رشد سالانه را ثبت کرد.

هم زمان و با افزایش صادرات ایالات متحده، صادرات در خاورمیانه با کاهش همراه بود. صادرات این منطقه در مدت زمان مشابه به 9.2 تن متریک رسید که نسبت به سال قبل با 7.6 درصد کاهش همراه بود.

رندی گیوینز، تحلیلگر موسسه جفریز معتقد است که تقاضای جهانی ال پی جی ضعیف خواهد بود و می گوید: از انجایی که ال پی جی یک محصول جنبی تولید نفت و گاز است، کاهش تولید نفت اوپ به دلیل توافق جدی این سازمان با همپیمانان خود در اوپک پلاس، بر این تقاضا تاثیر منفی خواهد داشت. البته با برداشته شدن تدریجی قرنطینه ها در چین امیدواری به تقویت تقاضای ال پی جی وجود دارد. هرچند اخیرا دولت هند در طول قرنطینه برای ال پی جی با مصارف خانگی یارانه‌های جدیدی برقرار کرده است، انتظار می رود تقاضا برای LPG افزایش یابد. در نتیجه بعد از کاهش تقاضا در سه ماهه دوم سال 2020، انتظار داریم بازار انتقال LPG بهبود یابد.

از سویی تحلیل گران معتقد هستند که به دلیل کاهش قیمت نفت، تولید نفت شیل کاهش یافته و همین امر باعث افت محموله های ال پی جی ایالات متحده شده است و از سویی با کاهش تولید نفت خاورمیانه انتظار نمی رود تولید ال پی جی در این منطقه هم افزایشی باشد.

تحلیل گران بر این باورند که بازار این محصول فسیلی در سال 2021 قوت خواهد گرفت.

برچسب هاLPG ال پی جی انرژی امروز

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ال پی جی انرژی امروز آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو ال پی جی تولید نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۶۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است

روزنامه اقتصادی و عبری زبان گلوبز اعلام کرد آذربایجان مهمترین نامزد برای برای کاهش تنش بین آنکارا و تل آویو محسوب می‌شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، این رسانه متخصص در امور اقتصادی در این رابطه نوشت، امروز برای کاهش محدودیت‌های اعمال شده علیه  صادرات ترکیه به اسرائیل چشم‌های تل آویو به آذربایجان دوخته شده است.

دین شاموئل المز نویسنده این گزارش آورده است: در سایه وجود رئیس جمهوری که هم به نتانیاهو و هم به اردوغان نزدیک است امکان نقش آفرینی آذربایجان در زمینه کاهش تنش بین اسرائیل و ترکیه وجود دارد.

در این نوشتار آمده است: روابط بین اسرائیل و ترکیه از زمان آغاز جنگ غزه بحرانی شد، اما طی دو هفته گذشته بعداز تصمیم بی سابقه رجیب طیب اردوغان در رابطه با ممنوعیت صادرات 54 نوع قلم کالا به اسرائیل به نقطه اوج خود رسید، زیرا ضربه به پاشنه آشیل اسرائیل وارد شد به ویژه که صنایع در اسرائیل به دلیل عدم حضور نیروی کار فلسطینی به خودی خود دچار مشکل هستند، به هر شکل آنکارا به شکل هدفمندی کالاهای ممنوعه را انتخاب کرد که در میان آنها می‌توان به سیمان اشاره کرد که 29 درصد از واردات اسرائیل از ترکیه است.

نویسنده بعد از پرداختن به تاریخچه فراز و فرود روابط بین دو طرف معتقد است که راه‌حل خروج از این بحران از باکو خواهد آمد.

او می‌نویسد: محال نیس که روند آرامش از مسیر باکو بیاید، الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان یکی از معدود شخصیت‌ها در جهان است ـ اگر شخصیت دیگری وجود داشته باشد ـ که هم به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل نزدیک است و هم نزدیکی خاصی به رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دارد، اسرائیل خریدار حیاتی نفت از باکو است، آذربایجان از طریق خط لوله نفت باکو ـ تفلیس نفت به این بندر ساحلی ترکیه رسیده و از آنجا به سوی حیفا بر روی نفتکش‌ها بارگیری می‌شود.

در ژانویه به طور مثال، اسرائیل با 523.5 هزار تن به ارزش 297 میلیون دلار در صدر وارد کنندگان نفت از آذربایجان قرار گرفت.

درهمین راستا احتمال بستن مسیر صادرات توسط ترکیه، یکی از سناریوهای احتمالی اما ترجیحا عملی نخواهد شد.

این مسئله به دلیل روابط ترکیه و اسرائیل نیست بلکه به دلیل روابط ترکیه و آذربایجان است.

روابط بین آنکارا و باکو براساس‌‌ ایده "یک ملت با دو کشور" (بیر ملت، إیکی دولت) استوار است، پس آخرین چیزی که اردوغان به دنبال آن است آسیب رساندن به منافع دوست نزدیکش علی‌اف خواهد بود. از این مبدا می‌توان قدرت تاثیر گذاری دیپلماتیک باکو بر روابط ترکیه و اسرائیل را ملاحظه کرد. در بحران سابق بین ترکیه و اسرائیل هم آذربایجان عامل مهمی در میانجیگری بین دو طرف بود و تا به امروز نیز ظرفیت انجام چنین کاری را دارد.

بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کردمصاحبه|آذربایجان با فشار ایران از کریدور زنگزور صرف‌نظر کرد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است
  • ساینا اس اتوماتیک روانه عراق می شود / صادرات چندین هزار ساینا و کوئیک به ونزوئلا
  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد
  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • کاهش صادرات تسلیحات تدافعی فرانسه به رژیم صهیونیستی
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو