Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@17:05:02 GMT

فارین پالیسی: اروپا از عواقب مرگ برجام می‌ترسد

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۸۶۳۷۰

فارین پالیسی: اروپا از عواقب مرگ برجام می‌ترسد

در این گزارش "کالوم لینچ" و " رابی گرامر"‌ می نویسند: تمام تمرکز اروپا اکنون بر روی توافق هسته ای ایران و حفظ آن است. از دید اروپا اگر برجام بمیرد، ایران نیز بی درنگ می تواند بازرسان بین المللی را اخراج کند.

همین گزاره را "نیکولا دو ریوییر" سفیر فرانسه در سازمان ملل در نشست روز سه شنبه شورای امنیت اشاره داشت و در صحبت های خود گفت:  برجام حاصل یک مصالحه است و می تواند ابزاری برای پیشرفت و حرکت رو به جلو باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویوییر تاکید کرد:"ما ایران را از دست یابی به سلاح هسته ای منع کردیم اما هنوز هیچ جایگزین جدی به جای آن به ایران ارایه ندادیم. مادامیکه این جایگزین وجود نداشته باشد، نه امنیت منطقه و نه امنیت ما تامین نخواهد شد".

در نشست شورای امنیت که دیروز(سه شنبه) پیرامون موضوع ایران و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، "مایک پمپئو" وزیر خارجه آمریکا سعی کرد ثابت کند که آمریکا همچنان دارای قدرت تاثیرگذاری در عرصه جهانی است. اما در همین نشست ثابت شد که این قدرت اثرگذاری رو به افول است.

پمپئو تلاش کرد شورای امنیت را ملزم کند تحریم تسلیحاتی ایران را که ۱۸ اکتبر /۲۷ مهر/ به پایان می رسد تمدید کند. اما در پاسخ همه ۱۵ عضو شورا اعم از دوست و دشمن آمریکا همگی واشنگتن را بابت خروج از توافق هسته ای ایران سرزنش کردند و گفتند که آمریکا از برجام خارج شد.  
دقیقا در روز سه شنبه و همزمان با برپایی نشست شورای امنیت، اتحادیه اروپا آمریکا را از لیست کشورهایی که شهروندانش مجاز به سفر به ۲۷ کشور عضو این اتحادیه هستند خارج کرد.
در همان روز، سه قدرت این اتحادیه با پیشنهاد پمپئو برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران سرد برخورد کردند.

جوانه های انزوای آمریکا و سرپیچی کشورهای جهان از دولت ترامپ،  کم کم شکوفا می شود آن هم در موقعیتی که ترامپ سخت درگیر چالش انتخاب مجدد است.

اما به موازات همه این چالش ها در عرصه بین الملل؛ ترامپ این روزها گرفتار یک چالش داخلی هم هست و آن اینکه سخت مورد سرزنش است که چرا نسبت به خیانت آشکار روسیه علیه آمریکا بی اعتنایی کرده است.

فارین پالیسی مدعی شد: گزارش های اطلاعاتی آمریکا گواهی داده است که روسیه به شبه نظامیان "طالبان" مزد داده و آنها را اجیر کرده است تا سربازان آمریکا و ائتلاف را در افغانستان تهدید کنند. ترامپ و دولتش متهم هستند که به رغم آنکه این گزارش ماههاست که مطرح شده است اما نسبت به آن بی تفاوت بوده و اقدامی علیه روسیه انجام نداده اند.

فارین پالیسی در ادامه افزود: جلسه سه شنبه شورای امنیت با سرزنش آمریکا از سوی اکثریت اعضاء شورا تبدیل به جلسه بحث راجع به برجام شد. همه اعضاء شورا آمریکا را بابت خروج از برجام سرزنش کردند. امضا کنندگان اروپایی برجام خواهان حفظ این توافق  هستند. اما ترامپ قصدش این است که تا زمان انتخابات نوامبر(۱۳ آبان) برجام را بکُشد تا اگر چنانچه یک رئیس جمهور دموکرات روی کار بیاید مبادا دوباره آن را احیا کند.
به هر صورت؛ نشست سه شنبه شورای امنیت حقایقی را عیان ساخت؛ آمریکا منزوی شده،  قدرت های جهان حرف شنوی از او ندارند. و بخت ترامپ برای انتخاب  مجدد سست شده است. اینها واقعیاتی است که نشست سه شنبه شورای امنیت به آن گواهی می دهد ...

برچسب‌ها سازمان ملل متحد فارین پالیسی ترامپ پروندهٔ خبری نشست شورای امنیت و قطعنامه ۲۲۳۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد فارین پالیسی ترامپ سازمان ملل متحد فارین پالیسی ترامپ سه شنبه شورای امنیت فارین پالیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۶۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس اقلیم کردستان با دبیر شورای عالی امنیت ملی

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، رئیس اقلیم کردستان عراق، با آقای دکتر احمدیان، نماینده‌ی مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز (دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) دیدار کرد.

آقای بارزانی ضمن ابراز خوش حالی از حضور در تهران و دیدار‌های انجام شده، گفت امنیت ایران، امنیت ماست و اجازه نمی‌دهیم هیچ طرف ثالثی از ناحیه‌ی اقلیم کردستان عراق به امنیت جمهوری اسلامی ایران لطمه بزند.

ئیس اقلیم کردستان عراق با اشاره به حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران، چه در دوران مبارزه با حکومت صدام و چه بعد از آن و شکل دهی به عراق جدید، ابراز امیدواری کرد تا روابط اقلیم کردستان عراق با جمهوری اسلامی ایران در همه‌ی ابعاد از جمله در بعد امنیتی و اقتصادی بیش از پیش گسترش یابد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی هم با خوشامد گویی به آقای بارزانی روابط جمهوری اسلامی ایران با ملت عراق و از جمله مردم کردستان عراق را روابط تاریخی و فرهنگی بسیار عمیق و دیرینه برشمرد، که مبتنی بر آرمان‌های مشترک شکل گرفته و در طول زمان مستحکم شده است؛ لذا نباید اجازه داد هیچ طرف ثالثی اعم از رژیم صهیونیستی با ضد انقلاب و معارضین جمهوری اسلامی ایران به آن خدشه وارد نماید.

همچنین وی برای همکاری جامع با اقلیم کردستان در چارچوب قانون اساسی عراق اعلام آمادگی نمود.

آقای احمدیان افزود جمهوری اسلامی ایران آماده است همه گونه حمایتی از مردم، حاکمیت عراق و اقلیم کردستان و به ویژه شخص آقای نیچروان بارزانی را به عمل آورد.

دو طرف همچنین بر اجرای کامل توافق نامه‌ی امنیتی جمهوری اسلامی ایران و عراق تا حصول نتیجه و رفع کامل ناامنی تأکید کردند.

دیگر خبرها

  • افشاگری تازه؛ پخش فایل صوتی جنجالی ظریف، عمدی و برای پالس به آمریکا بود!
  • فیلم| آمریکا از برجام خارج شده است و به تعهدات خود عمل نکرده است
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان با دبیر شورای عالی امنیت ملی
  • هشدارهای آمریکا درباره سفر به آلمان جدی شد
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • فارین پالیسی: ایران و متحدانش بازدارندگی اسرائیل را نابود کردند
  • فاشیسم با یک سلاح جدید بازگشته است: نظریه توطئه!
  • وزیر امور خارجه در پانزدهمین نشست سران اسلامی: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است