Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور درباره حل مشکلات حقوق و دستمزد نیروهای شرکت بهره‌برداری که با طرح تنفس بیکار شدند، گفت: در ارتباط با ساماندهی نیروهای شرکت‌های بهره‌بردار مربوط به خود شرکت‌ها است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مسعود منصور بعد از ظهر امروز در حاشیه سفر به مازندران در جمع مدیران منابع طبیعی استان مازندران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از دو جهت  اشتغال و  تامین مواد خام حمایت‌های لازم را از صنایع وابسته به چوب را در دستور کار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام اینکه  طرح توسعه زراعت چوب را به صورت گسترده در دستور کار داریم، تصریح کرد: در یک اقدام جهشی هدف‌گذاری کردیم که ۳۰ هزار هکتار را در سطح کشور عملیاتی کنیم.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه دور برگشت زراعت چوب پنج تا هشت ساله است، ادامه داد: این طرح در اراضی ملی و غیرملی اجرای می‌شود که مجریان از تسهیلات بانکی و دریافت نهال برخوردار می‌شوند.

منصور اضافه کرد: برداشت یک میلیون متر مکعبی چوب از درختان زراعتی چوب در دستور کار است.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در ارتباط با قاچاق چوب در استان مازندران و کشور، گفت: یکی از اقدامات اساسی برای جلوگیری قاچاق چوب طرح توسعه زراعت چوب و کاهش تقاضا برای قاچاق چوب است.

این مسؤول با اعلام اینکه اقدامات حفاظتی را تشدید می‌کنیم، یادآور شد: برنامه داریم که حفاظت‌ها بر پایه مبانی فنی باشد البته مشکل نیرو تا زمانی که حفاظت‌ها به صورت فیزیکی باشد داریم.

منصور در ارتباط با بحث واردات چوب، بیان کرد: حساسیت ما برای واردات  چوب نوع چوب و کیفیت آن و زمینه انتقال آفات و بیماری به کشور را فراهم نکند.

وی درباره حل مشکلات حقوق و دستمزد نیروهای شرکت بهره‌برداری که با طرح تنفس بیکار شدند و مقرر شد که یک‌سال و نیم این افراد ساماندهی شوند اما با گذشت این مدت اقدام علمی برای رفع مشکل این افراد انجام نشده، بیان کرد: در ارتباط با ساماندهی نیروهای شرکت‌های بهره‌بردار  مربوط به خود شرکت‌ها است.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اضافه کرد: مجموعه که یک زمانی خودش کارفرما بوده تکلیفی برای ساماندهی ندارد، اما آنچه که برای ما محرز است همین شرکت‌ها در فرایند حفاظت با این نیروها مشغول به کار هستند.

منصور در ارتباط با درختان شکسته افتاد، یادآور شد: نظرهای متفاوتی در این باره وجود دارد که بنا است بررسی دقیقی با مراجع مرتبط انجام شود و آنچه را که مصلحت منابع طبیعی است تصمیم گیری شود.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: مسعود منصور رئیس سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور وضعیت جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور رئیس سازمان جنگل ها نیروهای شرکت شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۶۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت 70 هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، رضا اصغری افزود: پارسال ۴۳ هزار و ۵۱۰ اشتراک در بخش شهری و ۲۶ هزار و ۷۲۰ اشتراک روستایی پذیرش شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش  ۵ درصدی داشت.

او با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱، در مجموع ۶۶ هزار و ۸۵۶ اشتراک‌پذیری‌ انجام گرفته بود گفت: ۵۳۴۴ انشعاب شهری و ۱۷ هزار و ۹۰۵ انشعاب هم روستایی بود.

اصغری با اعلام اینکه نصب انشعابات پارسال نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۲۰ درصدی داشت، خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۱ در مجموع ۱۸ هزار و ۴۰۵ انشعاب شهری و روستایی نصب شده بود.

او در ادامه به گازرسانی حفرات خالی شهری و روستایی نیز اشاره کرد و گفت: پارسال به ۶۷۵ مورد از حفرات خالی گازرسانی شد و طی آن ۱۰ هزار و ۷۶۷ خانوار از نعمت گاز بهره‌مند شدند.

سرپرست مدیریت بهره‌برداری شرکت گاز آذربایجان‌غربی، همچنین با بیان اینکه تعویض کنتور مشترکین از دیگر وظایف بهره‌برداری است، اعلام کرد: در این خصوص نیز سال گذشته ۲۵ هزار و ۴۶۵ کنتور مورد تعویض قرار گرفت.

اصغری در ادامه با اشاره به قانون برخورد با استفاده‌کنندگان از انشعابات غیرمجاز، گفت: سال گذشته در این زمینه ۹۷ مورد استفاده غیرمجاز شناسایی و جمع‌آوری شد که البته نسبت به سال ۱۴۰۱ که طی آن ۱۳۷ مورد شناسایی شده بود، کاهش داشت.

دیگر خبرها

  • ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور داریم
  • ارتباط شبه سوئیفت و تجارت با ۱۰ کشور از طریق ارزهای ملی
  • ۳ میلیون یورو در اختیار نیروهای مسلح برای انسداد مرزها +جزئیات مهم
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • اوکراین| کی‌یف به صلاح خود از موشک‌های دوربرد استفاده می‌کند
  • ۴۰ هزار پروژه نیمه تمام استانی در کشور وجود دارد
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • اجلاسیه سراسری روسای شورا‌های اسلامی کشور به میزبانی قم برگزار می‌شود
  • ثبت 70 هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان