Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ تورج بنیادی، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با اعلام پایان کشت چغندر قند درمزارع کشاورزی استان پیش بینی کرد : حدود ۷۰هزار تن چغندر قند از این میزان سطح زیر کشت برداشت شود.
او میانگین متوسط عملکرد تولید چغندر قند را؛ بین ۴۵ تا ۵۰تن در هکتار برآورد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت: سال گذشته حدود ۱۷ هزار و ۶۰۰ تن چغندر قند از سطح  ۳۹۸هکتار با میانگین متوسط عملکرد ۴۴تن برداشت شد.
بنیادی اضافه کرد: امسال نسبت به سال گذشته سطح زیر کشت و همچنین  تولید این محصول سه برابر شده است.
این مقام مسئول اظهار کرد: در راستای ترویج و توسعه کشت چغندر قند؛ طی جلسات متعددی که با مسئولان کارخانه قند استان انجام شده؛ این کارخانه به ازای هر هکتار کاشت ۴۰میلیون ریال مساعدت در دو مرحله کاشت و داشت در اختیار کشاورزان چغندرکار قرار می دهد.
بنیادی خاطر نشان کرد: با توجه به محدودیت آبی و همچنین استفاده بهینه از منابع آبی در سال زراعی جاری برنامه ریزی برای کاشت حدود ۱۰۰هکتار چغندر قند به صورت نشایی انجام شده که در حال حاضر کشاورزان  در حال انتقال نشا به زمین اصلی است.
او مزایای کشت نشایی چغندرقند را  استفاد بهینه از منابع آبی، کاهش طول دوره رشد، کاهش آفات و بیماری های ابتدای فصل ، کاهش هزینه های تولید مربوط به مرحله کاشت ، افزایش عملکرد ، پایین بودن مصرف آب و در نهایت افزایش بهره وری در بخش کشاورزی برشمرد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: پس از برداشت محصول چغندرقند از مزارع کشاورزی؛ خرید این محصول به صورت کاملا تضمینی و توسط کارخانه قند استان قزوین انجام می شود.

48

کد خبر 1405514

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قزوین کشاورزی استان استان قزوین چغندر قند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۶۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، حمیدرضا کریمی امروز در شورای حفاظت از اراضی و منابع طبیعی و حقوق بیت‌المال،  با تاکید بر لزوم تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در استان، اظهار داشت: با توجه به کم شدن آب‌های سطحی و نیز مصرف بی‌رویه آب‌های زیرزمینی، برخورد با چاه‌های غیرمجاز و نیز کشت‌های آب بر  باید تشدید شود. 

وی افزود: در این راستا شرکت  آب منطقه‌ای باید تلاش های خود را در انسداد چاه‌های غیرمجاز تشدید کرده و انسداد چاه‌های مناطق ممنوعه و کسانی که میزان مصرف غیرمجاز بالایی دارند را در اولویت قرار دهد. 

دادستان کرمانشاه عنوان کرد: باتوجه به پیامدهای منفی حفر چاه‌های غیرمجاز در حوزه منابع آبی استان، نیروی انتظامی موظف به پشتیبانی قاطع  از اقدامات شرکت آب منطقه‌ای در این حوزه است. 

وی گفت: از طرفی اکنون تنها درصد کمی از چاه‌های مجاز نیز دارای کنتور هستند که اکثریت آن‌ها نیز هوشمند نیستند، بنابراین باید تدابیری اندیشیده شود تا هوشمندسازی چاه‌‌های آب کشاورزی استان براساس اولویت و تفکیک شهرستان‌ها صورت گیرد. 

کریمی افزود: اولویت با چاه‌هایی خواهد بود که احتمال برداشت‌های غیرمجاز از  سوی آنها بیشتر است. 

دادستان کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح کاداستر(حدنگار) در استان و ضمن ابراز رضایت از روند کلی اجرای کاداستر اراضی کشاورزی در سطح استان در 6 ماه دوم سال 1402 و در سال جاری، عنوان کرد: در برخی از شهرستان‌های استان ،اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی با کندی پیش می‌رود، لذا اجرای این طرح در این شهرستان ها باید به صورت ویژه مورد پیگیری قرار گیرد. 

وی بر لزوم پیشگیری از تغییرکاربری اراضی در سطح استان هم تأکید کرد و افزود: دستگاه های خدمات رسان موظف هستند که از هرگونه ارائه خدمات و برقراری انشعاب برای افرادی که تغییر کاربری غیرمجاز داشته و مجوز ساخت و ساز  نگرفته اند، طبق اجرای تبصره دو ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی  خودداری کنند و اگر در این زمینه اقدامی داشته باشند، پیگرد قانونی خواهد داشت. 

کریمی گفت: دستگاه‌های مذکور باید گزارش عملکرد خود را به صورت منظم به دبیرخانه شورای حفاظت از اراضی و منابع طبیعی و حقوق بیت‌المال در دادسرای استان ارائه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • اختصاص ۱۱۵۰هکتار از مزارع قزوین به کشت چغندرقند
  • تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • خاموشی موتورپمپ‌های کشاورزی رفسنجان از ۹ اردیبهشت
  • مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می‌شود
  • صدور اسناد تک برگ در گروه‌های مشاع به نام دولت