Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آر تی، در حالی قانون امنیت ملی هنگ کنگ که روز گذشته از سوی چین به تصویب رسید، به مرحله اجرا درآمده که خبر‌های ضد و نقیضی از شمار بازداشت شدگان در پی اجرایی شدن این قانون حکایت دارد.

پلیس هنگ کنگ امروز چهارشنبه اعلام کرد به موجب قانون امنیت ملی جدیدی که چین آن را تصویب کرده، ۳۰ نفر را بازداشت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در خبری دیگری، شبکه آر تی اعلام کرد مردی که پرچمی با محتوای استقلال هنگ کنگ را با خود داشت، امروز نخستین بازداشتی شد که طبق قانون جدید امنیت ملی دستگیر شده است.

پلیس هنگ کنگ در حساب توییتری خود اعلام کرده مردی که پرچم استقلال هنگ کنگ را به همراه داشته و بازداشت شده، قانون امنیت ملی را نقض کرده بود. پلیس در ادامه اعلام کرد این فرد، نخستین کسی است که از زمان اجرایی شدن قانون امنیت ملی بازداشت شده است.

این اقدامات در حالی انجام می‌شود که رسانه‌های خارجی از جمله پایگاه خبری روزنامه گاردین از آغاز اعتراضات در هنگ کنگ خبر می‌دهند. پایگاه خبری روزنامه گاردین اعلام کرد پلیس هنگ کنگ از خودرو‌های آب پاش برای متفرق کردن افراد استفاده کرده است. پایگاه خبری روزنامه گاردین همچنین مدعی شده بیش از ۱۸۰ نفر در نخستین روز اجرایی شدن قانون امنیت ملی در هنگ کنگ بازداشت شده اند.

گفتنی است تصویب قانون جنجالی امنیت ملی هنگ کنگ، واکنش بسیاری از مقامات جهان را در پی داشته است. مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی مداخله جویانه ضمن محکوم کردن امضای قانون امنیت ملی هنگ کنگ از سوی «شی جین پینگ»، رئیس جمهور چین، این قانون را «سخت و بی رحمانه» توصیف کرده است.

وی مدعی شد این قانون بزرگترین ترس‌های حزب حاکم چین را به نمایش گذاشته است و به آزادی هنگ کنگ پایان می‌دهد.

همچنین هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان امروز چهارشنبه در واکنش به این قانون گفت: این مسأله بر روابط چین و اروپا تأثیر خواهد گذاشت.

او در کنفرانسی مطبوعاتی مدعی شد: آنچه در حال رخ دادن است، بی اندازه نگران کننده است؛ چرا که ما معتقدیم خودمختاری هنگ کنگ به تدریج رو به فرسایش می‌رود.

روز گذشته کنگره خلق چین لایحه امنیت ملی هنگ کنگ را پس از سه روز بررسی به تصویب رساند و پس از آن این لایحه، از سوی رئیس جمهوری چین به امضا رسید.

پکن گفته است این قانونی ضروری برای مقابله با تروریسم، اقدامات خرابکارانه و مداخلات خارجی است.

هنگ کنگ پس از دودمان چینگ (آخرین خاندان پادشاهی در چین) و پس از جنگ نخست انگلستان و چین، در سال ۱۸۴۲ مستعمره انگلیس شد. همچنین در سال ۱۸۶۰ و پس از جنگ دوم انگلیس و چین که به «جنگ دوم تریاک» معروف است، استعمار انگلیس بر شبه جزیره کولون نیز سایه انداخت. این جزایر در سال ۱۹۹۷ و پس از پایان زمان پیمان‌های پیشین، به عنوان «منطقه خودمختار» به چین برگردانده شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هنگ کنگ قانون امنیت ملی پلیس هنگ کنگ مایک پمپئو امنیت ملی هنگ کنگ قانون امنیت ملی اجرایی شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۶۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت: اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه مستلزم تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرایی شدن سند در محورهای مختلف از جمله تامین و تولید پایدار غذا، و دسترسی اقتصادی است.

به گزارش ایسنا، اولین نشست هماهنگی روسای دبیرخانه‌های سلامت دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با هدف هم افزایی و هماهنگی بیشتر دستگاههای اجرایی برای ارتقاء سلامت و امنیت غذایی مردم با میزبانی وزرات کشور برگزار شد.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، در این نشست سردار بکایی جانشین رئیس قرارگاه جهادی وزارت کشور، رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و روسای 38 دستگاه اجرایی عضو شورای عالی سلامت و امنیت غذایی حضور داشتند.

در این نشست دکتر محمد اسماعیل مطلق، رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی تاکید کرد که تامین سلامت و امنیت غذایی مردم مستلزم توجه به همه ابعاد آن است و همه دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی باید اولویت‌های برنامه‌ای خود و چالش‌های اجرایی را در سال جاری به دبیر خانه جهت گزارش به رییس جمهور ارسال کنند.

وی ضمن اشاره به رهنمودهای رئیس جمهور در جلسه هجدهم شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در خصوص تاکید ویژه به امنیت غذایی و تامین غذای سالم برای مردم کشور، اظهار داشت: اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه مستلزم تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرایی شدن سند در محورهای مختلف از جمله تامین و تولید پایدار غذا، دسترسی اقتصادی، توجه به سلامت و ایمنی غذا و فرهنگسازی برای تغذیه سالم است.

همچنین در این نشست در خصوص موضوعات مهم دبیرخانه از جمله نان کامل، نظارت بر مصرف آفت کش‌ها و سموم در بخش کشاورزی، جمعیت و باروری، سلامت خانواده و نظام ارجاع، خدمات پیشگیری و درمان برای کودکان زیر هفت سال کشور (شامل واکسیناسیون کودکان، رشد و تکامل، اهمیت تغذیه با شیر مادر، مکمل-یاری در کودکان)، توجه به بیماری‌های غیرواگیر از جمله سرطان ها از منظر پیشگیری و درمان اشاره و به اهمیت همکاری فرابخشی و بین بخشی در این خصوص تاکید گردید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درخواست اجرایی شدن قانون کاهش ۳۰ روزه حق عائله‌مندی
  • وزیر ورزش: دخالتی در امور اجرایی سرخابی ها نداریم
  • بستر‌های فسادزا در دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل برچیده می‌شود
  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه
  • شرط اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • دسترسی اقتصادی شرط اجرایی شدن سند ملی امنیت غذا
  • روسیه : توافقنامه‌ های امنیتی با ایران و ۳ کشور دیگر در سال جاری اجرایی می‌شوند
  • حرکت بر اساس راهبردها، مسیر رشد بانوان را فراهم می‌کند
  • ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • معاون وزیر دفاع روسیه بازداشت شد