Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نشست فوق‌العاده مجازی سران کشورهای ضامن روند آستانه، ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت تعدادی از هموطنان ایرانی در انفجار روز گذشته گفت: ما از روند آستانه خیلی کارها را توانستیم انجام داده و زمینه لازم را برای حل و فصل دیپلماتیک بحران سوریه با کمک سازمان ملل فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مطمئنا استقلال حاکمیت ملی سوریه یکی از اهداف اصلی ماست که باید دنبال شود و اگر بخواهیم شرایط را تحلیل کنیم می‌توانیم کارهای تکمیلی را انجام دهیم تا اینکه عادی سازی قدم‌های بلندتری را در این کشور رو به جلو بردارد.

پوتین گفت: اقدامات تکمیلی را لازم داریم که اقدامات تروریست‌ها در سوریه را خنثی و به حاکمیت دولت بر کل کشور کمک کنیم و الان یکی از مناطق شرق فرات است که در آنجا همچنان مشکل وجود دارد. با همکاران ترک داریم همکای می‌کنیم.

رئیس جمهور روسیه به پیگیری رژیم آتش بس در مناطق کاهش تنش اشاره کرد و گفت: باید کمیته قانون اساسی در ژنو را پیگیری و به اعضای کمیته برای نائل شدن به اهدافشان کمک کنیم.

پوتین گفت: ما در چارچوب گفتگوی ملی در 2018 به آن پرداختیم و کشورهای ضامن روند آستانه نیز در آن حضور داشتند و آن را مورد تایید قرار دادند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در اجلاس مجازی فوق‌العاده روند آستانه گفت: امیدواریم که سوریه هر چه سریعتر به ثبات و آرامش برسد.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: پوتین اردوغان اجلاس استانه روند آستانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۷۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو دیدار اردوغان و بایدن

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا، رسانه های ترکیه از لغو برنامه دیدار رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور این کشور با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خبر دادند.

قرار بود اردوغان برای دیدار با رئیس جمهور آمریکا نهم ماه مه عازم واشنگتن شود.

وبگاه روزنامه قرار در گزارشی نوشت هر چند منابع کاخ ریاست جمهوری ترکیه لغو این برنامه را به عنوان تغییر در تاریخ اعلام کرده اند اما، آمریکا این سفر را لغو کرده است.

به نوشته روزنامه قرار کاخ سفید با انتشار مطلبی اعلام کرده بی‌صبرانه منتظر پذیرایی از جناب اردوغان هستیم اما نتوانستیم تاریخی را که مناسب دو طرف باشد، تعیین کنیم، به همین دلیل در حال حاضر دیداری مطرح نیست که اعلام کنیم.

روسای جمهور دو کشور پارسال در حاشیه اجلاس سران ناتو در لیتوانی با هم دیدار کرده بودند.

دیگر خبرها

  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت
  • اجلاس بین المجالس قدس در استانبول ترکیه
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • اعتراف آمریکا به دست نداشتن پوتین در مرگ ناوالنی
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • شانه‌زدن مو‌های آقای رئیس‌جمهور سوژه شد (فیلم)
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • اردوغان: حفاظت از قدس وظیفه ماست/ نام نتانیاهو به عنوان قصاب غزه در تاریخ ثبت شده است
  • ببینید | اردوغان جنجال به پا کرد؛ شانه زدن موهای رئیس‌جمهور هنگام ورود به دادگاه