Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام سید جواد حسینی معاون دادستان مشهد در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در خصوص کوتاهی اورژانس اجتماعی در پرونده مرگ عسل، دختر بچه ۱۰ ساله مشهدی، نماینده بهزیستی برای بررسی‌های بیشتر به دادگاه احضار شد.   او در خصوص روند پرونده مرگ عسل افزود: ۸۰ درصد تحقیقات  انجام شده است و طبق بررسی‌های صورت گرفته و معاینه جسد، وارد آمدن ضربه به کمر این دختر بچه منجر به مرگ وی شده بود که ارتکاب یک فقره قتل عمدی و کودک‌آزاری محرز شده و در این خصوص نامادری ٢٣ ساله متوفی در بازداشت به سر می‌برد، اما آزمایشات دقیق‌تر برای مشخص شدن نتیجه قطعی فوت در دست بررسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون دادستان مشهد ادامه داد: در دادگستری خراسان رضوی و دادسرای مرکزی خراسان رضوی اقدامات خوبی برای جلوگیری از کودک‌آزاری صورت گرفته است که برگزاری ۸ جلسه توجیهی برای ۴ هزار مادر در حاشیه شهر مشهد در سال گذشته از آن جمله است.

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: کودکان، زنان و نوجوانان، اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند و دستگاه قضا به این موضوع نگاه ویژه‌ای دارد.

او با اشاره به خلاء‌های قانونی که در گذشته وجود داشته است،  تصریح کرد: لایحه حمایت از کودکان و زنان، ١٠ سال معطل مانده بود، اما در اردیبهشت ماه با پیگیری دستگاه قضا به تأیید شورای نگهبان رسید که در این لایحه قانونی تکالیف قانونی برای بهزیستی و همه دستگاه‌های مرتبط و شهروندان مشخص و بخش زیادی از خلاء‌ها پر شده است.

معاون دادستان مشهد تاکید کرد: برای شهروندان تکالیف قانونی نیز تعیین شده است، اگر شهروندی شاهد کودک آزاری باشد، باید اقدامات اولیه برای جلوگیری از ادامه کودک آزاری را انجام دهد و سپس به مراکز مربوطه اطلاع‌رسانی کند، اگر سازمان‌ها این کار را انجام ندادند، مجازات درجه ۶ و انفصال موقت از خدمات دولتی و عمومی برای‌ آنها در نظر گرفته شده است، شهروندان نیز اگر قصور کردند و در صورت مشاهده کودک‌آزاری گزارش ندهند، مجازات درجه ۶ برای آن‌ها معین شده است.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به قاطعیت، سرعت و دقت در پیگیری پرونده‌های مرتبط با کودک‌آزاری و همسرآزاری، اظهار کرد: متأسفانه تعداد پرونده‌های کودک‌آزاری و همسرآزاری در وضعیت شیوع کرونا افزایش یافته است و پرونده‌ها طبق تاکید دادستان و دادگستری با قاطعیت پیگیری می‌شود.

او از ابلاغ دستورات لازم در خصوص برخورد صریح علیه جرایم کودک‌آزاری و همسرآزاری قبل از وقوع به عوامل مرتبط نظیر نیروی انتظامی و اورژانس اجتماعی خبر داد و افزود: اگر ارگان‌های متولی امر به وظایف خود ورود کنند نیاز به ورود دستگاه قضا نیست.

معاون دادستان مشهد ادامه داد: بیشترین موارد کودک‌آزاری و همسرآزاری در مناطق دارای فقر فرهنگی رخ می‌دهد، برای کاهش این حوادث باید فرهنگ‌سازی شود و آموزش‌های لازم به خانواده‌ها داده شود.   انتهای پیام// م.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کودک آزاری همسر آزاری آزار و اذیت جنسی پیشگیری از وقوع جرم کودک آزاری و همسرآزاری معاون دادستان مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۷۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد

به گزارش قدس خراسان به نقل از مرکز رسانه و روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی، در راستای طرح بازگشت به زندگی سالم، امروز پنجم اردیبهشت ماه با حضور معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و جمعی از مدیران بهزیستی و شهرداری مشهد کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد افتتاح شد.

معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۹ مشهد در این مراسم گفت: می‌توان تهدیدی که یک معتاد برای جامعه دارد را به فرصت تبدیل کرد و آن با استفاده از به کارگیری معتادان به عنوان نیروی کار امکان پذیر است. 

گفتنی است در این طرح، از اقامت صرف معتادان پرهیز شده و در آن آموزش و مراقبت‌های بعد از خروج و اشتغال مددجویان مدنظر است. در این مرکز، مددجو از نظر مهارتی و شخصیتی توانمند می‌شود، همزمان تحت درمان قرار می‌گیرد و با جلسات آموزشی، کسب مهارت و برنامه‌های ورزشی و تفریحی روند بهبود را طی می‌کند و همزمان در یک کارگاه تولیدی مشغول به کار می‌شود و کسب درآمد می‌کند.

دیگر خبرها

  • چین سفیر آلمان را احضار کرد
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد
  • پلیس فرانسه نماینده پارلمان را بابت انتقاد از اسراییل احضار کرد
  • پلیس فرانسه نماینده ارشد پارلمان را احضار کرد
  • نماینده ارشد پارلمان فرانسه به دلیل انتقاد از اسراییل احضار شد
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین از کار تعلیق شد