Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شبکه بهداشت و درمان قشم گفت: تاکنون یک هزار و ۱۹۲ قشموند و ۳۴ مسافر در این جزیره به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند که ۲۲ نفر از مبتلایان کودکان زیر ۶ سال هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، حمیدرضا بهزادی ظهر امروز در نشست ستاد مدیریت کرونا شهرستان قشم اظهار داشت: ابتدای شیوع کووید-۱۹ در قشم تا کنون سه هزار و ۳۲۳ نمونه‌گیری انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از این تعداد ۶۲ درصد مرد و ۳۸ درصد زن بوده‌اند، افزود: یک هزار و ۱۹۲ نفر از مبتلایان ساکن جزیره قشم و ۳۴ نفر نیز مسافر هستند و در روز گذشته ۱۴ مورد مثبت کرونا در این شهرستان ثبت شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان قشم تصریح کرد: ۴۵ درصد از مبتلایان زن و ۵۵ درصد نیز مرد هستند که در این بین ۱۲ مورد فوتی ثبت شده و نیمی از آن را آقایان تشکیل می‌دهند.

بهزادی جوان‌ترین فوتی ۴۲ ساله و مسن‌ترین آن‌ها ۹۱ ساله عنوان و اضافه کرد: ۹ بیمار فوت شده دارای بیماری زمینه‌ای و سه مورد نیز بدون بیماری زمینه‌ای بوده‌اند.

وی ادامه داد: در این بین کرونای ۲۲ کودک زیر ۶ سال نیز در جزیره قشم مثبت اعلام شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان قشم ابراز داشت: ۹۵ درصد از مبتلایان ایرانی و پنج درصد نیز غیرایرانی هستند.

بهزادی با اشاره به شناسایی ۱۳۱ خوشه بیماری در جزیره قشم، تصریح کرد: ۱۰۰ خوشه شهری و ۳۱ خوشه روستایی هستند که بزرگترین خوشه با ۷۴ نفر مبتلا مربوط به یک عروسی است.

وی افزود: نمونه‌گیری به افراد بالای ۶۰ سال، بیماران زمینه‌ای، کادر درمان و موارد خاص محدود شده است.

تجمعات انسانی عامل اصلی گسترش کرونا در قشم

علیرضا نصری فرماندار شهرستان قشم نیز در این نشست اظهار داشت: عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، برگزاری نمازهای جمعه و جماعت، برپایی سفرهای عید فطر، عروسی و عزاها از عمده دلایل گستردگی شیوع کرونا در قشم است.

وی افزود: رفت و آمد ناگسستنی قشموندان به مرکز استان از دیگر عوامل تشدید کرونا در این جزیره به شمار می‌رود.

فرماندار شهرستان قشم تصریح کرد: به تمامی خانوارهای جزیره لارک و هنگام کمک معیشتی ۱۰ میلیون ریالی پرداخت شده و تمامی قایق‌های گردشگری جزیره نیز مجموعا هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک هزینه دریافت کرده‌اند.

نصری ادامه داد: کارکنان لندینگ‌کرافت‌ها، شناورهای مسافری اسکله شهید ذاکری و شهید حقانی نیز در هفته گذشته بسته کمک معیشتی دریافت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: همراهی مردم مهمترین مؤلفه در غلبه بر کرونا است.

انتهای پیام/۸۸۰۵۰

منبع: فارس

کلیدواژه: قشم شناسایی درمان بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۷۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارگیری روزانه ۲۰ تن برگ انگور از خلیل‌آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد با بیان اینکه باغداران خلیل‌آبادی هر سال در این فصل که برگ‌های انگور پهن شده و قابل چیدن است برای استفاده بهینه از محصولات باغی این برگ‌ها را می‌چینند.

محمود شبان افزود: به علت ارزش دارویی و غذایی برگ مو و افزایش متقاضی آن در بازار‌های داخلی هر سال میزان برداشت آن بیشتر می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه برگ‌های انگور چیده شده بعد از بسته‌بندی به سایر شهرستان‌های استان و خارج از استان ارسال می‌شود گفت: برگ انگور برای تهیه دلمه و سایر صنایع مانند کنسرو برگ و استفاده دارویی به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد با اشاره به اینکه هر سال با آغاز کار برداشت برگ درخت مو در خلیل‌آباد، کار پخت دلمه‌های خوشمزه به همت کدبانو‌های شهرستان هم رونق می‌گیرد، افزود: برداشت برگ مو علاوه بر درآمدزایی برای باغداران خلیل‌آباد، در هوادهی و تابش مستقیم خورشید به خوشه‌های انگور و رسیدن دانه‌ها تأثیر دارد.

شبان با بیان اینکه برداشت و بسته‌بندی برگ باعث ایجاد اشتغال در روستا‌ها به مدت ۵۰ روز و در هر روز ۸۰۰ نفر شده است گفت: چیدن برگ درخت انگور باعث توزیع صحیح و منظم مواد غذایی در اندام‌های بوته مو و به منظور تهویه بیشتر و جلوگیری از فعالیت سفیدک و پوسیدگی خوشه می‌شود.

دیگر خبرها

  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • بارگیری روزانه ۲۰ تن برگ انگور از خلیل‌آباد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • تخفیف موزه‌ها و اماکن تاریخی یزد به مناسبت روز معلم
  • شناسایی مهم ترین عامل تصادفات درون‌شهری در کردستان
  • طغیان ساکنان جزایر قناری/ درخواست محدود شدن تعداد گردشگران
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد