Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-02@04:20:17 GMT

تولد نوزادی با وزن500گرم در همدان

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۸۷۸۸۵

فوق‌تخصص نوزادان گفت: نوزاد ۲۴ هفته‌ای نارس با وزن ۵۰۰ گرم در همدان متولد شد که به زودی به آغوش خانواده سپرده می‌شود. ناطقان: به نقل از روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی فاطمیه، بهناز بصیری گفت: نوزادی با سن بارداری ۲۴ هفته در بیمارستان فاطمیه چشم به جهان گشود که با توجه نارس بودن نوزاد، تمامی اقدامات تخصصی از همان ثانیه‌های ابتدایی برای ادامه حیات وی شروع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فوق‌تخصص نوزادان، قابلیت زنده ماندن نوزادان نارس را یک چالش مهم برای پزشکان زنان و نوزادان عنوان کرد که می‌تواند در تصمیم گیری نحوه زایمان و ارزیابی مراقبت‌های پس از تولد تأثیر بگذارد.

رئیس بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان مشکلات تنفسی، آسفیکسی، آنومالی مادرزادی، عدم تکامل قلب، مغز و عفونت‌ها را از علل مستعد کننده مرگ نوزادان نارس شمرد و گفت: در سن بارداری کم‌تر از ۲۵ تا ۲۶ هفته احتمال زنده ماندن در شرایط کنونی تقریباً ۱۰ تا ۱۵ درصد است.

وی گفت: خوشبختانه نوزاد ۵۰۰ گرمی ۲۴ هفته‌ای در حال حاضر وابسته به اکسیژن نیست و تغذیه با شیر را تحمل می‌کند.

بصیری با ابراز امیدواری مبنی بر اینکه با همین روند درمان و بهبود به زودی نوزاد به آغوش مادر سپرده شود، گفت: این موفقیت برای اولین بار در این مرکز رخ نداده و نوزاد قبلی که در این مرکز متولد شده و تحت درمان قرار گرفته بود در حال حاضر کلاس چهارم است.

بصیری در پایان از پیشرفت خدمات تخصصی نوزادان و امکانات بخش‌های مراقبت‌های ویژه نوزادان ابراز رضایتمندی کرد و گفت: آمار زنده ماندن نوزادان نارس در کشور را رو به افزایش دانست. منبع: مهر برچسب ها: تولد ، نوزاد ، همدان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تولد نوزاد همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۷۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ترمیم روکش آسفالت محور اسپاین به سمت برج مراقبت فرودگاه امام

تین نیوز

ترمیم و مرمت غرب به شرق محور اسپاین از پل جاده رباط کریم به سمت برج مراقبت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اجرا شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، اطلاع رسانی و امور بین الملل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، پیرو مصوبه شورای ترافیک شهر فرودگاهی و دستور صادره از سوی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در خصوص ترمیم فوری آسفالت معابر اصلی شهر فرودگاهی، امروز ۱۲ اردیبهشت ماه عملیات لکه گیری و ترمیم آسفالت در مسیر غرب به شرق محور اسپاین از پل جاده رباط کریم به سمت برج مراقبت با پیگیری و نظارت معاونت توسعه زیر ساخت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اجرا شد.

گفتنی است این عملیات با هماهنگی و همکاری پلیس راهور شهر فرودگاهی در سایر محور های برنامه ریزی شده در کمیته ترافیک شهر فرودگاهی ادامه دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اجرای ترمیم روکش آسفالت محور اسپاین به سمت برج مراقبت فرودگاه امام
  • از چند ماهگی به نوزاد ماست بدهیم ؟
  • همدان تا اوایل هفته آینده خنک است 
  • ارائه خدمات ضروری به بیش از ۸۰۰ هزار نفر در افغانستان
  • گلایه والدین از افزایش قیمت برخی برند‌های شیرخشک
  • تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان (عکس)
  • افتتاح مرکز مدیریت هوشمند انرژی (مها) در همدان
  • (تصاویر) تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان
  • افتتاح مرکز پایش هوشمند انرژی برق در همدان
  • لزوم پیوند کودکان با طبیعت از بدو تولد