Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: پروژه کتابخانه مرکزی از نظر زیربنا و مساحت، در صورت افتتاح بزرگ‌ترین کتابخانه عمومی کشور خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، معاون استاندار مرکزی و جمعی از مدیران ارشد استانی عصر امروز از پروژه در حال تکمیل کتابخانه مرکزی شهر اراک دیدن کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با اشاره به هزینه‌کرد بیش از 130 میلیارد ریال برای احداث کتابخانه مرکزی اراک، اظهار داشت: با اعتبارات دولتی که همه ساله تخصیص می‌یابد روند ساخت و تکمیل پروژه به کندی پیش خواهد رفت و می‌بایست به دنبال جذب منابع مالی جدید برای کتابخانه مرکزی استان باشیم.

بهروز اکرمی گفت: پروژه کتابخانه مرکزی از نظر زیربنا و مساحت، در صورت افتتاح بزرگ‌ترین کتابخانه عمومی کشور خواهد بود که همگی تلاش خواهیم کرد این پروژه در آینده نزدیک تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مهدی ثامنی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی نیز ضمن ارایه گزارش از پیگیری‌های به عمل آمده گفت: برای اینکه تکمیل پروژه سریع‌تر انجام پذیرد، باید مراحل کار را در فازهای مختلف مانند تکمیل نمای بیرونی، محوطه‌سازی، تکمیل سالن‌های مطالعه و مخزن کتاب تقسیم‌بندی کرد و به ترتیب نسبت به افتتاح هر فاز اقدام کرد.

این پروژه عظیم فرهنگی که از مطالبات مردمی شهر اراک است، وظایف مسئولان را برای تسریع در روند تکمیل و افتتاح کتابخانه سنگین‌تر می‌کند

وی ادامه داد: این پروژه عظیم فرهنگی که از مطالبات مردمی شهر اراک می‌باشد، وظایف مسئولان را برای تسریع در روند تکمیل و افتتاح کتابخانه سنگین‌تر می‌کند و ان شاء الله با همدلی، همت و همکاری بیشتر و اختصاص بودجه و جذب اعتبارات ملی در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی استان باشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی ادامه داد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور آماده تجهیز و بروزرسانی کتابخانه پس از تحویل آن است تا اقداماتی همچون تجهیز سالن‌های مطالعه، مخزن کتاب، خرید منابع، تجهیز بخش مرجع و پژوهش، تجهیز بخش کودک، تالار مفاخر و ... را با توجه به اینکه هزینه‌های زیادی خواهد داشت، برای رفاه شهروندان و همچنین توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی در استان انجام دهد.

 

 

اعلام آمادگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای تجهیز و بروزرسانی کتابخانه مرکزی 

به گزارش خبرگزاری فارس، عملیات احداث کتابخانه مرکزی شهر اراک از سال 93 آغاز شده و این کتابخانه عمومی با 50 درصد پیشرفت فیزیکی و با پیش‌بینی بخش‌هایی همانند مرجع، پژوهش، سالن اجتماعات، مخزن کتاب، امانت، کودک، نوجوان و فعالیت‌های جنبی، در صورت تکمیل پذیرای علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی خواهد بود.

مدیرکل دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری، فرماندار شهرستان اراک، مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی، شهردار اراک، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اراک، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و جمعی از مسوولین ارشد استان مرکزی از پروژه کتابخانه مرکزی شهر اراک بازدید کردند و در جریان روند پیشرفت و مسائل و مشکلات کتابخانه قرار گرفتند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کتابخانه های عمومی کتاب کتابخانه اراک معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی کتابخانه های عمومی کتابخانه مرکزی کتابخانه عمومی استان مرکزی عمومی کشور شهر اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۷۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد/ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز

آیین بهره برداری از پروژه «تحکیم بستر آسفالت بزرگراه آزادگان» و «تعریض و ایمن‌سازی کندروی شرقی این بزرگراه در تقاطع با بزرگراه شهید لشگری» صبح امروز -۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳- در قالب یکصد و هجدهمین پویش امید و افتخار با حضور هادی حق‌بین معاون فنی و عمران شهرداری تهران، مهدی صداقتی، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، محمدرضا پوریافر شهردار منطقه ۲۱ و سید ابوالفضل موسوی‌پور رییس پلیس راهور تهران بزرگ برگزار شد.

در این مراسم مهدی صداقتی، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران تاکید کرد: پروژه‌ای که امروز افتتاح می‌شود از نظر وسعت آنچنان ارقام بالایی ندارد، اما واقعیت این است یک معضل بزرگ ترافیکی را حل کرده است.

وی ادامه داد: این گلوگاه باعث پس زدن ترافیک به چند نقطه می‌شد و مضاف بر این موضوع این نقطه نا ایمن بود. این چند موضوع کار را به یک کار مهم و اثرگذار تبدیل کرد.

صداقتی با بیان اینکه تحکیم بستر بزرگراه ازادگان به طول ۱۲ کیلومتر کار اثرگذاری است، خاطرنشان کرد: علاوه بر این باز شدن محور ترافیکی فتح به ابوسعید که دو کیلومتر طول دارد، ناایمنی که به دلیل تنگ بودن مسیر در گذشته بود را حل کرد. این سه موضوع حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برای شهرداری هزینه داشته است.

هادی حق‌بین، معاون فنی و عمران شهرداری تهران هم درخصوص جزییات افتتاح این پروژه گفت: ابعاد و بزرگی پروژه‌ها برای ما مهم نیست بلکه نیاز شهروندان و ایمنی شهر برای ما اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه پروژه امروز به لحاظ ابعاد جزو کوچک‌ترین پروژه هاست، اما انجام آن ویژه و پیچیده بود، خاطرنشان کرد: در منطقه ۲۱ تعداد پروژه‌هایی که در سال ۱۴۰۳ تعریف شده بزرگ مقیاس و اثرگذار است و ظرف شش ماه اول سال تکمیل فاز دوم فتح-باغستان را داریم.

معاون شهردار تهران ادامه داد: این تقاطع تاثیر فوق العاده زیادی بر کاهش ترافیک ورودی به آزادگان خواهد داشت. پروژه دیگری که برنامه ریزی شده و فاز تجهیز و عملیات اجرایی آن آغاز شده پروژه دوگاز است که سال‌ها متوقف مانده بود و فاز اول پروژه تا پایان سال تحویل شهروندان خواهد شد.

دسترسی کرمان خودرو به شهید متوسلیان شرق تکمیل می‌شود

پوریافر هم درباره جزییات این افتتاح گفت: این نقطه یکی از نقاطی بود که به چند دلیل ازجمله باریک بودن تقاطع باعث نارضایتی مردم به ویژه در ترافیک صبحگاهی می‌شد. درخواست پلیس حل و فصل این موضوع بود. نکته دیگر بحث ایمنی این نقطه بود که باعث اهمیت پروژه می‌شد.

شهردار منطقه ۲۱ با بیان اینکه پروژه چند سالی بود که متوقف مانده و باعث نارضایتی مردم شده بود، خاطرنشان کرد: با ورود معاونت فنی و مهندسی و همکاری منطقه و پلیس در کمترین زمان ممکن پروژه تقدیم مردم شد. معارض اصلی این پروژه مسائل ترافیکی بود.

وی ادامه داد: اتمام دسترسی کرمان خودرو به شهید متوسلیان شرق در این محدوده نیز در برنامه ما قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است
  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • اراک با مدیریت تعاملی به سمت توسعه و تعالی پیش می‌رود
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • ‌زورخانه بزرگ مرکزی شیراز احداث می‌شود
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد/ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز