Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@09:40:41 GMT

رعایت نکات بهداشتی در اماکن عمومی

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۸۸۵۷۱

رعایت نکات بهداشتی در اماکن عمومی

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا نماینده مردم شهرستان سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی گفت : مدیریت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در موضوع کرونا و اقداماتی که در خصوص کنترل و مقابله با این بیماری در استان انجام شده، قابل تقدیر است.

او گفت : مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و کادر بهداشتی و درمانی دانشگاه نهایت تلاش و کوشش خود را برای مقابله با بیماری کرونا به کار گرفتند و خوشبختانه سربلند بیرون آمده اند و این تلاش‌ها افتخاری بزرگ برای استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم سنقر و کلیایی افزود: مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را به بهترین نحو رعایت کنند و با رعایت نکات بهداشتی حافظ سلامت خود و جامعه باشند.

حسینی کیا ادامه داد: با توجه به افزایش تعداد موارد بستری و ابتلا به بیماری، مراسم عزا و عروسی به دلیل تجمع افراد، درصد انتقال بیماری را افزایش می‌دهد، مردم باید در این خصوص نیز پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند چرا که برگزاری این مراسم در منازل درصد انتقال بیماری را بیشتر افزایش می‌دهد.

او با بیان اینکه در رستوران‌ها و مکان‌هایی که امکان انتقال بیماری وجود دارد باید نظارت بیشتری در اجرای پروتکل‌های بهداشتی وجود داشته باشد، گفت: با وجود تلاش‌ها و اقدامات انجام شده در بخش بهداشت و درمان، کمبود‌هایی در شهرستان سنقر و کلیایی به ویژه در حوزه‌های چشم پزشکی، ارتوپدی و تجهیزات دیالیز وجود دارد.

حسینی کیا افزود: همچنین کمبود نیروی پرستار و خدماتی در بیمارستان شهرستان سنقر و کلیایی جدی است که لازم است در خصوص رسیدگی به این موارد و پیگیری آن اقدامات صورت گیرد .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایندگان مجلس پروتکل های بهداشتی فاصله گذاری اجتماعی ویروس کرونا سنقر و کلیایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۸۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مراسم  آغاز ادغام تزریق واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان که در پایگاه ضمیمه مرکز خدمات جامع سلامت نجفی گل شهرستان بیرجند برگزار شد  با اشاره به اهمیت تزریق واکسن پنوموکوک در پیشگیری از عفونت‌های ناشی از باکتری پنوموکوک مثل عفونت مغز و ریه گفت: در استان خراسان جنوبی همزمان با استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، خوزستان، ایلام و بوشهر، در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت سراسر استان تزریق واکسن آغاز شد.

شایسته با بیان اینکه این واکسن از سن دو ماهگی و در سه نوبت دوماهگی، ۴ ماهگی و یک سالگی به کودکان استان تزریق خواهد شد.، افزود: بخش اول واکسن از وزارت بهداشت تحویل و در مراکز بهداشت سراسر استان توزیع شده است.
وی با بیان اینکه هر سال حدود ۴۰۰۰۰۰ کودک زیر ۵ سال در دنیا به علت ابتلا به بیماری پنوموکوک جان خود را از دست می‌دهند، گفت:  کودکانی که به انواع شدید بیماری مبتلا می‌شوند و زنده می‌مانند، اغلب مبتلا به عوارض فلج دائمی، ناشنوایی یا آسیب‌های مغزی می‌شوند و استرپتوکوک پنومونیه (پنوموکوک) سبب سینوزیت، مننژیت، اوتیت مدیا، پنومونی، عفونت خون و سایر بیماری‌ها می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: با واکسیناسیون کودکان از میزان بروز این عفونت‌ها در سنین بالاتر (سالمندان، بیماران قلبی ریوی مزمن، نقائص سیستم ایمنی) به علت کاهش مواجه شدن با بیماری کاسته خواهد شد همچنین واکسیناسیون با کاستن از بار بیماری سبب کاهش مصرف آنتی بیوتیک‌های وسیع  در مراکز درمانی کشور شده و از گسترش مقاومت دارویی در کشور نیز جلوگیری می‌کند.

دیگر خبرها

  • فوت ۱۱ نفر کارگر در کردستان به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی
  • عدم رعایت نظافت عمومی سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • عدم رعایت نظافت عمومی مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • این فرآورده‌های گیاهی غیرمجاز هستند
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار