Web Analytics Made Easy - Statcounter

رستمی، گفت: اقدامات وفعالیت های رسانه ای، فرهنگی و هنری در مقابله با شیوع ویروس کرونادر کردستان بسیار خوب بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، عبیدالله رستمی دبیر شورای فرهنگ عمومی استان امروز(11تیر) در یکصدوسومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان به ریاست آیت الله حسینی شاهرودی نماینده معزز ولی فقیه در استان کردستان و با حضور کلیه اعضاء و صاحب نظران حوزه تولید و کارآفرینی برگزار شد اظهار داشت: اقدامات و فعالیت های رسانه ای، فرهنگی و هنری در مقابله با شیوع ویروس کرونا در استان بسیار خوب عمل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در ادامه  ضمن ارائه گزارش کوتاهی از فعالیت های فرهنگی و هنری در ایام شیوع کرونا در استان افزود: به دلیل فعالیت های مثبت و حائز اهمیت اتاق رسانه و خبر مقابله با کرونا، مرجعیت رسانه ای به رسانه های و نشریات محلی و نمایندگی خبرگزاری های استان برگشت.

دبیرشورای فرهنگ عمومی با اشاره به مهمترین اهداف اتاق رسانه وخبردر استان تصریح کرد: رصد روزانه پویش های مردمی در استان و نظارت بر حُسن رفتار رسانه ای این پویش ها در فضای مجازی، اختصاص بخش عظیمی از برنامه های صداو سیمای مرکز کردستان به آگاهی بخشی جامعه در خصوص این اپیدمی، ممانعت از ارائه هرگونه اخبار وآمار مبتلایان به بیماری کرونا از سوی مسئولان ارشد شهرستان های تابعه استان و مجاز بودن صرف دانشگاه علوم پزشکی جهت ارائه داده های اطلاعاتی این اپیدمی و بسیج کلیه ی تارنماها ی دولتی و پایگاه های اطلاع رسانی استان به اقدامات پیشگیرانه و انعکاس اخبار موثق از جمله مهمترین اقدامات این اتاق فکر بود.

وی افزود: در این ایام شیوع ویروس کرونا وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی جهت حمایت از کسب و کارهای فرهنگی، هنری و رسانه ای تمهیداتی از جمله، بخشودگی سهم بیمه تامین اجتماعی هنرمندان عضو صندوق اعتباری هنر به

تعداد35 هزار نفر، همچنین راه اندازی سامانه ثبت نام برای دریافت تسهیلات کرونایی متضرر از شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور و استان کردستان از مهمترین اقدامات بوده است.

رستمی در ادامه با اشاره به  برنامه و فعالیت های فرهنگی و هنری ویژه مناسبت های ملی و مذهبی در استان افزود: برای روز جهانی قدس که به دلیل شیوع کرونا امکان تجمع وراهپیمایی وجود نداشت ادارات و سازمانهای به فراخور ماموریت اداری اقدام به نصب بنر و صدور بیانیه و فعالیت تبلیغی در فضای مجازی نموده و برای ارتحال حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی نیز اقدامات شایان توجهی برای بیعت با آرمان امام راحل و انقلاب در سطح استان صورت گرفت از جمله نمایشگاه پوستر وعکس از زندگی حضرت امام، گزارش تصویری از تشیع جنازه تاریخی حضرت امام، صدور بیانیه در بیعت با آرمان های انقلاب و رهبری، سیاه پوش کردن فضای مجتمع های فرهنگی وهنری از جمله مهمترین برنامه ها بوده است.

وی در خصوص برنامه های گرامیداشت دهه کرامت نیز تصریح کرد: جشن‌های مردمی دهه کرامت فرصتی ایجاد می‌کند تا ضمن دیدار با امامان جمعه و خدام نمونه مساجد جامع شهرهای استان، از خدمات و فعالیت‌های دینی و ترویجی آنها به نحو احسن تجلیل شود.

رستمی  افزود: غبار روبی و عطر افشانی مزار سیده بی بی هاجره خاتون(خواهر حضرت امام رضا(ع) ، بقعه بابا سید ابراهیم صلوات آباد و آیین تجلیل از فعالان فرهنگی مبلغ و مروج عدالت در لوای سیره نبوی، رفتار علوی و گفتار رضوی و همچنین سرکشی از خانواده شهیدان مدافع سلامت با همکاری و همراهی دانشگاه علوم پزشکی بخشی دیگر از برنامه های گرامیداشت دهه کرامت در استان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مسابقه کتابخوانی برخط با موضوع زندگی حضرت امام رضا(ع)، تجلیل و دیدار  با ۸  نفر دختر نمونه مروج  و مبلغ سیره نبوی و فرهنگ رضوی استان کردستان و آیین برخط میلاد کریمه اهل بیت(س) در سیمای دختران فاطمی کردستان به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س) از دیگر برنامه‌های فرهنگی، هنری و قرآنی این ایام خجسته است. تجلیل و قدردانی از سازمان های مردم نهاد مبلغ و مروج فرهنگ رضوی همچنین دیدار با خادمان حرم رضوی استان، جشن میلاد امام رضا(ع) همراه با طنین الله اکبر و ذکر صلوات خاص در سطح مساجد استان تحت عنوان «آیین مهرورزی رضوی» از دیگر برنامه‌های گرامیداشت دهه کرامت استان است.

 

پایان پیام/181

منبع: شبستان

کلیدواژه: فعالیت های رسانه ای مقابله با شیوع ویروس کرونا فرهنگی و هنری شیوع ویروس کرونا فرهنگی و هنری دهه کرامت حضرت امام رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۸۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزاداری کردستانی‌ها در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)

در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، استان کردستان غرق در عزا و ماتم شد و مردم در سراسر این استان به عزاداری و سینه‌زنی پرداختند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیجار، اسماعیل زارعی کوشا در مراسم سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) که در این شهر برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تسلیت شهادت امام صادق(ع) اظهار داشت: امام صادق علیه‌السلام دارای شخصیت بسیار بزرگی است که باید ابعاد شخصیتی این امام بزرگ بیش از پیش به نسل جوان معرفی و مورد توجه قرار بگیرد.

وی گفت: امام صادق(ع) صاحب مکتب و به واسطه هدایتی که به تبعیت از امام حسین(ع) داشتند، دین اسلام را نجات بخشید و مسیر جامعه اسلامی به سوی درستی هدایت شد.

استاندار کردستان تصریح کرد: یکی از کارهای اصلی امام صادق(ع) تربیت نیرو بود که بعد از تعلیم و تربیت، مورد توجه قرار داد، به طوری‌که این امام بزرگ بیش از چهار هزار شاگرد تربیت کردند که در نوع خود بی‌نظیر است.

وی با بیان اینکه امام صادق(ع) فرصت و ماموریتی که داشتند یک ماموریت و انقلاب فرهنگی بود، افزود: امام جعفر صادق(ع) خدمات علمی، فکری و مشخصا فرهنگی بسیار بزرگی انجام داده‌اند که همواره ماندگار است.

زارعی‌کوشا عنوان کرد: ما یک راه تربیتی و فرهنگی بیش نداریم و آن این است که ما متمسک به قرآن و اهل بیت(ع) و سنت رسول خدا(ص) باشیم.

وی انقلاب اسلامی را ادامه‌دهنده مکتب امام صادق(ع) ذکر کرد و یادآور شد: درس شهادت امام صادق این است که ما تکلیف خود را بدانیم و در مقابل همه توطئه‌ها آگاه، شناخت و بصیرت داشته باشیم. 

استاندار کردستان ابراز داشت: امیدواریم خداوند توفیق درک شناخت ائمه اطهار(ع) را به همه ما عطا کند.

نظیر این مراسم در سایر شهرستان‌های استان کردستان نیز برگزار شد.

انتهای پیام/486/

دیگر خبرها

  • هفته فرهنگی فریدن برگزار می‌شود
  • نمایشگاه کاریکاتور "فرهنگ شهروندی" در اردبیل
  • تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه بیشتر است/ آشنایی نسل‌ امروز با فرهنگ رضوی
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • افراد حاکم بر تلویزیون سرمایه‌ها را از بین بردند/ گفتگو
  • بررسی برنامه‌سازی قرآنی در صدا و سیما از منظر هنری و علوم انسانی
  • عزاداری کردستانی‌ها در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • راهبردهای علمی و علمی امام صادق(ع) در مقابله با سطحی نگری فکری و عمل گرایی افراطی