Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از خوزستان، بهنام رضایی در این یادداشت می‌نویسد:

 حال خوزستان خوب نیست، این را آمار مبتلایان به کرونا و اخبار مرگ‌ومیرهای حاصل از این ویروس به ما می‌گویند، حالا چه آمار تفکیکی از منتشر شود یا نشود، هیچ تأثیری روی اصل موضوع ندارد.

به‌خصوص در شرایطی که خوزستان دارای یک بافت عشیره‌ای و طایفه ایست و همین شرایط باعث وخیم‌تر شدن اوضاع شده و تاکنون برای جلوگیری از برگزاری مراسمات در شهرهایی که آمار برگزاری مراسمات عزا و به دنبال آن افزایش مبتلایان بیشمار به کرونا به گوش می‌رسد، هیچ تمهیداتی از سوی متولیان امر اندیشیده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ازجمله‌ی همین شهرهای دارای بافت طایفه‌ای، ایذه و باغ‌ملک هستند که برگزاری مراسمات عزا و عروسی‌های خانگی بدون هیچ دردسری دارد انجام می‌شود و گاها دیده می‌شود که مسئولین ارشد شهرستان پای ثابت این مجالس نیز هستند.

در چنین شرایطی شائبه‌هایی درباره‌ی رهاسازی پسماندهای زباله‌های بیمارستانی در شرایط کرونایی در محوطه‌ی پشت منازل مسکن مهر به گوش می‌رسد که باعث نگرانی عمومی گردیده است.

همچنین شکایات  اهالی حاشیه‌ی قبرستان روضه الزهرا (س)، به خاطر شیوه‌ی غیر اصولی و غیر استاندارد دفن زباله‌ها و ترس از شیوع بیماری در این مناطق حاشیه‌ای هراس مردم را دوچندان کرده است.

در شرایطی این‌چنین سخت که حال خوزستان بسیار ناخوش است و گفته می‌شود بسیاری از کادر درمان شبکه‌ی بهداشت ایذه خود به این ویروس مبتلا  شده‌اند، در کمال ناباوری دیده می‌شود که در این شهرستان، اقدام به برگزاری جلسه‌ی شورای اداری در یک سالن سرپوشیده با حضور انبوه مدعوین می‌شود. آن‌هم بدون حفظ فاصله‌ی اجتماعی و رعایت پروتکل‌های وزارت بهداشت دریک سالن سرپوشیده که هنوز ضرورت برگزاری چنین جلسه‌ای بر ما روشن نشده، هرچند اکثر حضار از ماسک استفاده کرده‌اند.

با توجه به این موضوع که شهرستان ایذه در بین شهرهای باغ‌ملک، هفتکل، قلعه تل و دهدز به‌عنوان شهر معین انتخاب شده و مراسمات عزا به‌سادگی در حال برگزاری است و نتیجه‌ی برگزاری هر مراسم هجوم بیماران بیشمار به مرکز بهداشت شهرستان است و فقر امکانات پزشکی در این منطقه بیداد می‌کند، امید است نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان، اولویت اول و آخر خود را در شرایط فعلی روی نجات بخشی مردم دردمندی بگذارند که سال‌هاست فقر امکانات پزشکی دارد با جان و زندگی آنان بازی می‌کند و دوران پسا کرونایی بماند برای برگزاری جلسات شورای اداری.

بر کسی پوشیده نیست که مردم وقتی تصاویر جلسات مسئولین را بدون رعایت فاصله‌ی اجتماعی مشاهده می‌کنند، این موضوع را جد تلقی نکرده و در این صورت، این ویروس منحوس جایی بهتر از ایذه و خوزستان برای اتراق پیدا نخواهد کرد.

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بهنام رضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۸۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است

ایسنا/ایلام معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان ایلام گفت: دریافت نکردن گواهی سلامت از سوی واحدهای مرغداری به معنی جوجه ریزی غیرمجاز است و متخلفان به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

 «الهام جم‌زاده» به ایسنا اظهار کرد: مرغداران برای جوجه ریزی در واحدهای خود باید گواهی بهداشتی لازم را دریافت کنند و نکاتی از قبیل فاصله بین جوجه ریزی، ضدعفونی سالنهای پرورش را بایستی زیر نظر و با تایید کارشناسان دامپزشکی انجام دهند و در نهایت در صورت داشتن شرایط مناسب گواهی جوجه ریزی آنها مورد تأیید دامپزشکی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: واحدهایی که گواهی بهداشتی دامپزشکی برای جوجه‌ریزی کسب نکنند به عنوان جوجه‌ریزی غیرمجاز و تخلف شناخته می‌شود و جوجه‌ریزی غیرمجاز بعنوان تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب شده و سبب به خطر افتادن جمعیت طیور استان شده و ممکن است باعث افزایش خطر بیماری‌های واگیر طیور شوند، پس هرگونه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری برای رعایت مسائل بهداشتی باید تحت نظر دامپزشکی استان صورت گیرد.‌

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان گفت: هم اکنون نظارت کامل دامپزشکی ایلام بر جوجه‌ریزی واحدهای مرغداری استان وجود دارد، هر واحدی هم اگر جوجه ریزی غیرمجاز داشته باشد، چون بازدیدهای کارشناسان دامپزشکی استان سرزده و مستمر هستند، در سریع‌ترین زمان شناسای و واحدهای متخلف بدون هیچ گونه اغماضی به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی گفت: عدم کسب گواهی بهداشتی از سوی مرغداری‌ها باعث به خطر افتادن سلامت جامعه و باعث اختلال در بازار نیز می‌شود، بنابراین مسئله نظارت بر جوجه ریزی های مرغداری جزء اولویت‌های اساسی دامپزشکی استان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • فاجعه سیل بلوچستان/ وضع از سیل قبلی بدتر است/ ببینید چطور مردم خودشان به داد همدیگر رسیدند (فیلم)
  • بروکراسی فلج‌کننده اداری مانع ورود تولیدکنندگان به اقتصاد می‌شود
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • اختصاص ۶۰ میلیارد تومان به توسعه گردشگری شادگان
  • پویش بزمان زیبا با طبیعت بدون زباله اجرا شد
  • کمبود شیرخشک نوزادان در داروخانه‌های جنوب غرب خوزستان
  • ۱۰ واحد صنعتی اردستان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت
  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است