Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - در مراسمی با حضور دکتر رضائی مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران، مبرقعی عضو هیأت مدیره و دکتر ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران، تفاهم نامه همکاری علمی آموزشی بین­المللی در محل دفتر دبیرکل کمیسیون یونسکو امضاء و فصل نوینی در توسعه همکاری­های مشترک و اجرای دوره­های آموزشی بین­المللی گشوده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی بیمه ایران؛ در مراسمی با حضور دکتر رضائی مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران، مبرقعی عضو هیأت مدیره و دکتر ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران، تفاهم نامه همکاری علمی آموزشی بین­المللی در محل دفتر دبیرکل کمیسیون یونسکو امضاء و فصل نوینی در توسعه همکاری­های مشترک و اجرای دوره­های آموزشی بین­المللی گشوده شد.
تحول شگرف در آموزش صنعت بیمه
دکتر رضائی مدیرعامل بیمه ایران در ابتدای آیین امضای این تفاهم نامه با قدردانی از همه دست­اندرکاران و مدیران حوزه آموزشی صنعت بیمه و تلاش­های بی­وقفه آنان گفت: علی­رغم برنامه­ها و دوره­های آموزشی مختلفی که طی سالهای گذشته اجرا و در راستای ارتقاء سطح دانش فعالان صنعت بیمه اجرا شده ولیکن یکی از دغدغه های مهم صنعت بیمه بویژه درسالهای اخیر کمبود طرحها و برنامه های آموزشی با محوریت محتوای جدید و نوین تخصصی و دانش روز بیمه­ای است که به جهت کاهش سطح مناسبات و مراودات بین­المللی در حوزه تخصصی، ایجاد و به عنوان چالش مهم در بخش آموزش­های تخصصی مطرح شده است.
رویکرد محوری و تفکر بنیادین نهفته در این تفاهم نامه، پرکردن این خلأ و رفع یکی از مهمترین دغدغه­های صنعت بیمه در حوزه آموزش، انتقال و تبادل اطلاعات و دانش روز بیمه­ای با مراکز بزرگ و مهم علمی – آموزشی دنیاست.
وی افزود؛ با پیش­بینی موضوعات متنوع و تخصصی و محورهای مهم حرفه­ای در تفاهم­نامه علمی – آموزشی بویژه اجرای باصلابت و با کیفیت دوره­های تعریف شده ضمن گشودن موانع ارتباطی با مراکز علمی و تخصصی بزرگ دنیا و شرکتهای بیمه با تجربه، انقلاب و تحول شگرفی در بخش آموزش صنعت بیمه رخ داده و الگوی جدیدی از برنامه­های آموزشی به منظور بهره­گیری از آخرین دستاوردهای تخصصی دنیا شکل خواهد گرفت.
مدیرعامل بیمه ایران با ابراز خرسندی از تلاشها و نتایج کارگروه مشترک کارشناسی به منظور تنظیم و تدوین دوره­های آموزش مورد نظر، خاطرنشان کرد؛ امروز در آستانه میلاد با سعادت حضرت ثامن­الحجج با تلاش و کار گروهی مشترک، یکی از مهمترین پروژه­های همکاری در زمینه علمی – آموزشی حوزه­های تخصصی بیمه بین کمیسیون ملی یونسکو و شرکت سهامی بیمه ایران با امضای تفاهم نامه همکاری آغاز می­شود و امیدواریم این حرکت نوآورانه منشأ تحولات نوین درتوسعه منابع انسانی بعنوان ارزشمندترین سرمایه شرکتهای بیمه و رونق کسب و کار بیمه­ای در داخل کشور شود.
دکتر رضائی در تشریح سوابق همکاری بین بیمه ایران و کمیسیون ملی یونسکو، با قدردانی از دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو و همکاران ایشان به خاطر احساس مسئولیت شایان و ابتکارات لازم در توسعه برنامه های علمی – فرهنگی و آموزشی خاطرنشان کرد: برنامه و پروژه قبلی در سال گذشته با کار کارشناسی مشترک منتهی به صدور گواهی قدمت برای بزرگترین و قدیمی ­ترین شرکت بیمه­ای کشور یعنی بیمه ایران شد و به جهت تاثیرگذاری در نحوه خدمات­رسانی و حک شدن نام و آوازه بیمه ایران در ذهن مردم کشور و خاطره جمعی ایرانیان و مقبولیت شرکت علاوه بر قدمت تاریخی بودن، منجر به اخذ گواهی ارزشمند قدمت از کمیسیون ملی یونسکو شده است. این همکاری ها و مناسبات، با تلاش و فعالیت­ تخصصی کارگروه مشترک، پروژه مهم دیگری را در حوزه آموزش خلق نمود که از نظر محتوا، کیفیت و نحوه اجرا در صنعت بیمه کم نظیر بوده و از امروز در آستانه میلاد پر خیر و برکت حضرت ثامن الائمه آغاز می­شود.
مدیرعامل بیمه ایران با اشاره به نقش دانشگاه جامع علمی کاربردی بیمه ایران به عنوان یکی از مهمترین مراکز آموزشی تخصصی و منحصر به فرد کشور در علوم بیمه­ای گفت: این پروژه همکاری در زمینه­های آموزش­های تخصصی بین­المللی در موضوعات و محورهای تعریف شده توسط مرکز دانشگاهی بیمه ایران و با همکاری کمیسیون ملی یونسکو و با بهره­گیری از ظرفیت های الکترونیکی بصورت آنلاین، آفلاین و وبینار اجرا و مورد استفاده فراگیران و فعالان صنعت بیمه قرار می­گیرد.
وی با بیان برخی نیازهای روز آموزشی در حوزه صنعت بیمه افزود: موضوعات علمی و تخصصی در زمینه­های مختلف بیمه برای دوره های آموزش بین­المللی هدف گذاری شده که بیشترین رویکرد در زمینه بیمه­­های انرژی، بیمه­های زندگی، مدیریت ریسک کاربردی، مدل­های نوین نرخ­گذاری با بهره­گیری از هوش مصنوعی، بیمه­های اتکایی در بخش قبولی و واگذاری، بیمه­های اموال و سایر موضوعات تخصصی پیشنهاد و پیش­بینی شده که بر حسب نیازهای صنعت بیمه کشور اولویت­گذاری شده است.
مدیرعامل بیمه ایران در ادامه گفت: این دوره­ با همکاری مشترک کمیسیون ملی یونسکو و دانشگاه جامع علمی کاربردی بیمه ایران توسط یکی از مهمترین مراکز علمی و تخصصی دنیا (مدرسه عالی تجارت لیون فرانسه) بعنوان مجری، با استفاده از بسترهای الکترونیکی و بصورت آنلاین و وبینار با حضور برجسته­ترین اساتید و مدرسین آن مرکز علمی و تخصصی برگزار می شود.
دکتر رضایی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح ابعاد وسیع مخاطبان و فراگیران دوره­های آموزش بین­المللی اظهار داشت: این آموزش­ها را برای سطوح مختلف فعالان صنعت بیمه و با محورها و سرفصل­های آموزشی برگرفته از نیازهای روز صنعت بیمه پیش­بینی و مطرح نمودیم تا همه تلاشگران، متخصصین و کارشناسان و مدیران صنعت از این فرصت استفاده لازم را ببرند. نمایندگان، شبکه فروش و کارگزاران پرتلاش و خستگی­ناپذیر صنعت بیمه، کارشناسان رشته­های مختلف شاغل در شرکت­های بیمه مدیران اجرایی و تخصصی و همچنین مدیران عامل و اعضای هیات مدیره با موضوعات تخصصی و مرتبط، اطلاعات ، دانش و تجارب روز و نوین حوزه مدیریت و علوم بیمه را طی دوره­های تعریف شده فرا می­گیرند.
دکتر رضایی هدف اصلی اجرای دوره­های آموزشی بین­المللی را توسعه شایستگی­ها و دانش سرمایه انسانی صنعت بیمه، دسترسی و جذب اطلاعات تخصصی و جدید رشته­های مختلف بیمه، آشنایی با روشها و متدهای نوین مدیریت در فضای کسب و کار بیمه­ای دنیا، تبادل اطلاعات و تجارب و نهایتا" زمینه­سازی برای ایجاد تحول در خدمات­رسانی بیمه­ای و توسعه کسب و کار بیمه بر شمرد و ابراز امیدواری کرد با مشارکت همه فعالان و علاقمندان به صنعت بیمه به نحو شایسته مورد بهره­برداری و استفاده قرار گرفته و با عزم و اراده یکایک دلسوزان و تلاشگران و مدیران این صنعت و انتقال علوم جدید در حوزه بیمه زمینه­های ورود به سبک­ها و مدل­های نوین و جدید بیمه­گری فراهم گردد.
دکتر ایوبی دبیر کمیسیون ملی یونسکو در ایران نیز در این مراسم اظهار داشت: انتخاب افراد فرهیخته و بلند نظر در راس شرکتی چون بیمه ایران دارای آثار و برکات زیادی است چرا که وقتی مدیران به دنبال افزایش سطح دانش وآگاهی برای سازمانهای خود هستند این موضوع می­تواند منشا تحولات فراوان باشد.
وی متمدن­ترین رفتار جامعه را ایجاد آرامش روحی و روانی در جامعه عنوان کرد وگفت : اگر می­خواهیم نشان دهیم که مردم برای ما مهم هستند باید به فکر امنیت روحی و روانی آنان باشیم چرا که اهمیت امنیت روانی،کمتر از امنیت فیزیکی نیست ازاینرو نقش بیمه­ها در ایجاد امنیت روانی در جامعه بسیار مهم و ارزشمند بوده و یکی از نشانه­های تمدن و پیشرفت جامعه محسوب می­شود.
ایوبی ایجاد دانشگاه جامع علمی کاربردی بیمه ایران را نشانگر اهمیت آموزش برای مدیران این شرکت دانست و افزود: مدیرانی که رویای بلند دارند می­توانند افق­های بلندتری ببینند، آموزش و دانش علاوه بر اثر بخشی و ارتقای سطح دانش مدیران وکارکنان می تواند موجب تغییر رفتار وارتقای دانش مردم جامعه را نیز فراهم نماید .
وی مردم ایران را به عنوان مردمی باهوش وذکاوت بالا معرفی کرد وخاطرنشان کرد :کشورهای دیگر از جمله افغانستان، تاجیکستان و سایر کشورهای منطقه ارتباط فرهنگی عمیقی با ایران دارند و بخش عمده­ای از هویت فرهنگی خود را از ایران می­دانند بنابراین ارتباط با این کشورها از جمله افغانستان و از طریق کمیسیون ملی یونسکو که ارتباط خوبی با همه آنها دارد، می­تواند در توسعه صنعت بیمه در کشور وآموزش بیمه به این کشورها از طریق دانشگاه جامع علمی کاربردی بیمه ایران کمک شایانی نماید .
گفتنی است محورهای همکاری این تفاهم­نامه شامل راه­اندازی کمیته تخصصی بیمه و سبک زندگی، آموزش بین­المللی تخصصی صنعت بیمه به صورت حضوری وآنلاین، تدوین برنامه آموزش­های بین­المللی در حوزه بیمه، برگزاری همایش­های تخصصی با سایر کشورها و تدوین و انجام پروژه­های مرتبط و مشترک طراحی شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دانشگاه جامع علمی کاربردی بیمه ایران کمیسیون ملی یونسکو مدیرعامل بیمه ایران تفاهم نامه همکاری آموزشی بین المللی دوره های آموزشی دبیرکل کمیسیون دوره های آموزش یکی از مهمترین بین المللی علمی و تخصصی صنعت بیمه آموزش ها بیمه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۸۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند

تفاهم‌نامه همکاری علمی تحقیقاتی دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی با حضور سرپرست دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون پژوهشی دانشگاه جامع انقلاب اسلامی امضاء شد.

به گزارش ایثار،  تفاهم‌نامه همکاری علمی تحقیقاتی  دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی با حضور حجت الاسلام  و المسلمین حامد قوام، سرپرست دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و دکتر جهانگیری معاون پژوهشی دانشگاه جامع انقلاب اسلامی امضاء شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حامد قوام در  نشست امضای این تفاهم‌نامه با بیان اینکه یکی اهداف کلان بنیاد شهید و امور ایثارگران ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان جامعه است، گفت:  این نگرش با تعامل و ارتباط مؤثر با دانشگاه‌ها در قالب تفاهم نامه‌های همکاری علمی و پژوهشی جزء برنامه‌های اصلی  ما است.

دکتر جهانگیری، معاون پژوهشی دانشگاه انقلاب اسلامی با بیان گزارشی از روند تأسیس دانشگاه و برنامه‌های آن در طول دوسال گذشته، ضمن اعلام آمادگی همکاری دوجانبه با دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد گفت: حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی با موضوعات فراوان عرصه ایثار و شهادت توسط دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و همکاری  پژوهشی بین دانشگاه و دفتر مطالعات  گام بسیار مؤثری در تحقق اهداف علمی و فرهنگی نظام است.

در پایان این نشست، تفاهم نامه همکاری علمی، تحقیقاتی بین طرفین به امضاء رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش دوم
  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش نخست
  • امضای تفاهم‌نامه تکمیل زنجیره ارزش راهبردی بادام
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه های همکاری است
  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی