Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید الهی راد روز چهارشنبه با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی‌شده این نهاد در سال ۹۹ گفت: در مجموع بیش از هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه اشتغال مددجویان این نهاد اختصاص‌ یافته بود که به برکت سفر رییس کمیته امداد کشور این رقم به هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

وی با بیان اینکه از مجموع اعتبارات اشتغال سال ۹۹ بیش از هزار و ۷۰ میلیارد ریال در حوزه تسهیلات قرض‌الحسنه بانک‌های عامل استان (تبصره ۱۶) پیش‌بینی‌شده بود، اظهار داشت: افزایش سهمیه اعتبارات اشتغال در سال جاری خاصه در قالب این تبصره ویژه بانک‌های عامل اضافه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ۴۶ میلیارد ریال نیز در حوزه توسعه اشتغال پایدار روستایی امسال به این نهاد اختصاص‌ یافته است که با توجه شرایط بومی مناطق روستایی و محروم این استان پرداخت می‌شود.

وی همچنین میزان اعتبار پیش‌بینی‌شده اشتغال برای صندوق امداد ولایت را نیز ۱۲۴ میلیارد ریال اعلام کرد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی به ارائه گزارشی از اقدامات اشتغال‌زایی این نهاد در سال ۹۸ اشاره کرد و ادامه داد:برای اشتغال‌زایی مددجویان پارسال  بیش از هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال  از محل قرض‌الحسنه بانک‌ها، صندوق امداد ولایت و توسعه طرح‌های اشتغال روستایی هزینه شده است.

الهی راد خاطرنشان کرد: سه هزار و ۴۶۲ مددجوی این نهاد  در سال ۹۸ صاحب شغل شده‌اند که سه هزار و ۷۶ نفر از طریق دریافت تسهیلات مشغول به کار شدند.

وی با اشاره به اینکه ۳۸۶ نفر از مددجویان نیز توسط بنگاه‌های کاریابی صاحب شغل شدند در خصوص اقدامات کاریابی برای مددجویان، گفت: برای هرکدام از کارفرمایانی که برای مددجویان شغل ایجاد کرده و حداقل حقوق قانون کار سال جاری را پرداخت کنند، یک بسته تشویقی در نظر گرفته‌شده است؛ این بسته شامل پرداخت حق بیمه کارفرما به مدت دو سال مشروط بر فعالیت و اشتغال مددجو به مدت پنج سال در مراکز و شرکت‌های اقتصادی موردنظر است.

الهی راد ادامه داد: کارفرمایان می‌توانند به‌جای استفاده از این بسته تشویقی، به ازای ایجاد شغل برای هر فرد مددجو، وام ۵۰۰ میلیون ریالی با بهره حداکثر ۶ درصد دریافت کنند.

بیش از ۵۹ هزار و ۲۳۷ خانوار با جمعیتی حدود ۱۲۰ هزار نفر در استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند، همچنین ۳۰ هزار نفر از جمعیت این استان نیز عشایری هستند.

برچسب‌ها بجنورد کمیته امداد امام خمینی (ره) اشتغال زایی خراسان شمالی اعتبارات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد کمیته امداد امام خمینی ره اشتغال زایی خراسان شمالی اعتبارات بجنورد کمیته امداد امام خمینی ره اشتغال زایی خراسان شمالی اعتبارات خراسان شمالی میلیارد ریال کمیته امداد هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۸۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه

محمدجواد خجسته مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه گفت : در سال ۱۴۰۲ از محل اعتبارات سهم دهیاری‌ها و روستا‌های فاقد دهیاری در مجموع ۵ هزار و ۱۹۶ میلیارد ریال اعتبار تخصیص و به حساب روستا‌های دارای دهیاری و فاقد دهیاری واریز شده است. 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه عنوان کرد: ۷۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از اعتبارات عمرانی از محل اعتبارات ماده ۵۸ قانون تنظیم بخشی از مقرارت مالی دولت بوده که در سطح روستا‌های استان کرمانشاه توزیع شده است. 

خجسته اذعان کرد: در سال گذشته از محل اعتبارات قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کشور، به منظور محرومیت‌زدایی روستا‌های واجد شرایط در استان کرمانشاه، مبلغ ۲۰ میلیارد ریال اعتبار، تخصص داده شد. 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: از محل بند الف ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده، واریز‌های استان، ۲ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال به حساب روستا‌های دارای دهیاری واریز شده که در حوزه عمرانی هزینه شده است. 

وی افزود: از محل اعتبارات تبصره ۲، اعتبارات سوخت و بند (الف) ماده ۳۹، قانون مالیات بر ارزش‌افزوده، مبلغ ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار به روستا‌های دارای دهیاری تخصیص پیدا کرده و ۷۳ میلیارد ریال در روستا‌های فاقد دهیاری توزیع شده است. 

خجسته با اشاره به عملکرد عمرانی دفتر روستایی استانداری کرمانشاه گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۰۶ پروژه عمرانی با هزینه‌کرد بیش از ۹۹۷ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسیده و عمده پروژه‌ها در قالب آسفالت، جدول‌گذاری معابر، سنگ‌فرش و… بوده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • میانگین بارش در خراسان شمالی ۸۲ درصد افزایش پیدا کرده است
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه
  • ۱۳ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • کمک ۶۵۰ میلیون ریالی بانوی جویباری به مردم غزه
  • بیش از ۱۷هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • سرانه ماهانه دریافتی ایتام و فرزندان محسنین به ۲۰ میلیون ریال رسید
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • دریافتی ماهانه ایتام زنجانی به ۲۰ میلیون ریال رسید