Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-04@07:44:38 GMT

اخراج صدها هزار نفر آمریکایی در ماه ژوئن

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۸۹۱۲۷

اخراج صدها هزار نفر آمریکایی در ماه ژوئن

به گزارش افکارنیوز،

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که شرکت‌ها و کارفرمایان آمریکایی به خاطر بحران پیش آمده ناشی از شیوع کرونا در ماه ژوئن بیش از 170 هزار نفر از کارمندان خود را اخراج کرده‌اند.

اخبار اقتصادی- همه گیری ویروس کرونا با بسیاری از شرکت‌های آمریکایی را به ورطه ورشکستگی کشانده است.

اگرچه گزارش مؤسسه چلنجرگری اند کریسمس، نسبت به ماه می کاهش 57 درصدی افراد بیکار شده در آمریکا را نشان می‌دهد اما نسبت به ژوئن سال گذشته 306 درصد رشد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آمار نشان می‌دهد که چرا علیرغم آنکه محدودیت‌های اجتماعی و اقتصادی در آمریکا کاهش یافته اما تعداد کسانی که برای دریافت بیمه بیکاری اقدام می‌کنند همچنان بالاست.

اندرو چلنجر، معاون مؤسسه مذکور، می‌گوید ما در حال حس کردن تاثیر رکودی هستیم که شرکت‌هایی را فرا گرفته است که به صورت مستقیم تحت تاثیر کرونا نبودند.

در عین حالی که شرکت‌ها تلاش می‌کنند تا فعالیت‌های اقتصادی خود را از سر بگیرند اما توانسته‌اند تنها بخش کوچکی از بازار پیش از کرونای خود را به دست آورند و حالا دوباره شاهد تعطیل شدن آنها هستیم.

چلنجر گفت بسیاری از شرکت‌های بزرگ در حال ورشکست شدن هستند.

آمار هفتگی تعداد بیکاران در آمریکا حالا به یک ونیم میلیون نفر رسیده است و حدود 30.6 میلیون نفر در هفته نخست ماه ژوئن مزایای بیمه بیکاری دریافت کردند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: شیوع کرونا اخراج آمریکا اخراج ورشکستگی کارفرمایان شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۹۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب خبر اخراج کارگران شرکت حریر خوزستان

سجاد عبیدی پور سرپرست روابط عمومی شرکت حریر خوزستان خبر منتشر شده در یکی از رسانه های محلی مبنی بر اخراج کارگران این شرکت را فاقد صحت دانست و گفت: خبر انتشار شده در رسانه های محلی مبنی بر اخراج کارگران شرکت حریر خوزستان به هیچ وجه صحت ندارد و چنین اخبار کذبی باید از سوی مراجع نظارتی پیگیری که با انتشار اینگونه شایعات جو روانی منفی ایجاد نشود.

او می‌گوید: ۴۷ نفر نیروهای روز مزدی جذب شده در سالهای گذشته در دوره مدیریت جدید شرکت حریر خوزستان جناب آقای غمگین مدیرعامل حریر علاوه بر اینکه هیچ کدام آنها اخراج نشده بلکه بصورت ویژه پیگیر تبدیل وضعیت آنها هستند.

سرپرست روابط عمومی شرکت حریر خوزستان افزود: پس از پیگیری ها و تلاش‌های فراوان مدیر عامل شرکت حریر خوزستان، بزودی تعداد 25 نفر از نیروهای روزمزدی این شرکت تبدیل وضعیت (قراردادی) خواهندشد. 

عبیدی پور ادامه داد: مدیر عامل شرکت حریر خوزستان با حمایت‌های نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی پیگیر هستند که مابقی نیروهای روزمزدی این شرکت را هم تبدیل وضعیت کنند.

به گفته او مدیرعامل شرکت حریر خوزستان در مدت کمتر چهارماه که در این شرکت حضور دارد، علاوه بر سروسامان دادند به وضعیت شرکت همزمان اجرای طرح‌های توسعه ای را در دستور کار خود قرار داده است. که خداروشکر پس از پیگیری های فراوان مجوز طرح کانورت را توانست برای حریر خوزستان اخذ کند که با اجرای آن شاهد اشتغالزایی ۳۰ نفر از جوانان بومی خواهیم بود.

سرپرست روابط عمومی حریر خوزستان گفت: این تلاشها و پیگیری‌های مدیرعامل جهادی شرکت حریر خوزستان نشان می دهد که علاوه بر اینکه هیچ کارگری نباید اخراج شود بلکه باید شاهد اشتغالزایی بیشتر در شرکت حریر خوزستان باشیم.

این مقام مسئول تاکید کرد: قویا هرگونه اخراج را از مجموعه حریر خوزستان از دی ماه ۱۴۰۲ که غمگین بعنوان مدیرعامل شروع بکار کردند علیرغم مشکلات عدیده رد میکنیم و تا نگارش این تکذیبه هر ۴۷ نفر کارگر رومزد بر سرکار خود حضور دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • مدیر نفتی آمریکایی برای تبانی با اوپک تنبیه شد
  • حمایت مالی مخفیانه هواوی از تحقیقات آمریکایی
  • تکذیب خبر اخراج کارگران شرکت حریر خوزستان
  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین نشان از عدم پایبندی مدعیان حقوق بشر به آزادی است
  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را به عنوان ابزاری برای نفوذ چین می‌بینند
  • آمادگی دانشگاه کاشان برای پذیرش دانشجویان تعلیق شده آمریکا و اروپا
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • زندگی سخت است اما مدیرعاملی سخت‌تر!
  • مقام معظم رهبری:رفتار آمریکا در غزه اثبات حقانیت بی‌اعتمادی ایران است/ آمریکا شریک جرم رژیم صهیونیستی است