Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد سنجری روز چهارشنبه در جلسه شورای اشتغال شهرستان تربت‌حیدریه افزود: این مبلغ برای ۶۷ هزار و ۳۹۶ بنگاه اقتصادی متضرر از کرونا با اشتغالزایی ۱۸۳ هزار و ۴۱۹ نفر در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه بنگاه‌های اقتصادی در ۱۴ رسته شغلی شناسایی شده‌اند، ادامه داد: به ازای هر بیمه شده دارای بنگاه اقتصادی که جزو این ۱۴ رسته باشند و طبق نظر ستاد کرونا تعطیل هستند بین ۱۲۰ میلیون تا ۱۶۰ میلیون ریال تسهیلات با سود ۱۲ درصد و بازپرداخت ۲ ساله و با سه ماه دوره تنفس پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: دولت با سیاست‎ها و بسته‌های اقتصادی حمایتی متنوع،  قدم‌های خوبی برای جبران زیان واحدهای خسارت دیده از کرونا برداشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: با وجود تحریم‌ها شاهد موفقیت در بسیاری از شاخص‌های اقتصادی در استان بودیم که از جمله آن کاهش نرخ بیکاری به ۶.۳ درصد در پاییز پارسال بوده است.

وی افزود: نرخ بیکاری روستایی در این استان نیز به ۱.۳ درصد کاهش یافت و در عین حال به واسطه وفاق و مشارکت دستگاه‌های استان، نرخ مشارکت اقتصادی خراسان رضوی به بیش از ۴۵ درصد رسید.
سنجری با بیان اینکه پارسال ۷۵ هزار فرصت شغلی در این استان در نظر گرفته شده بود ادامه داد: این در حالی بود که ۱۱۷ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شد که پس‌ از ریزش‌های شغلی ناشی از تحریم‌ها، در نهایت ۵۸ هزار شغل خالص برای افراد جویای کار فراهم شد که سهم تربت‌حیدریه در این زمینه سه هزار و ۱۱۹ فرصت شغلی بود اما با تلاش همکاران ما در این شهرستان رقم یاد شده به ۲ هزار و ۶۲۷ هزار شغل جدید رسید.
وی گفت: هدف گذاری ما برای امسال، ۸۶ هزار فرصت شغلی در استان است و این بدان معناست که باید با جدیت بیشتری کار کنیم تا بتوانیم تعادل در بازار کار ایجاد نماییم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی به حوزه اشتغال حمایتی تبصره ۱۶ کمیته امداد و بهزیستی اشاره کرد و افزود: پارسال چهار هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار داشتیم که سه هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال برابر با ۸۷ درصد آن جذب شد و از این محل تاکنون برای ۱۱ هزار ۴۵۹ نفر شغل ایجاد شد که سهم تربت‌حیدریه از این محل و اعتبارات اشتغال خانگی ۱۶۴ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال اعتبار خرد و قرض‌الحسنه است که ۱۱۹ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال آن معادل ۷۳ درصد جذب و برای ۴۳۰ نفر نیز اشتغال ایجاد شده‌ است.
وی از مدیران تربت‌حیدریه خواست با توجه به اینکه مهلت جذب این اعتبارت تا پایان تیرماه جاری است، با شناسایی جامعه هدف، نسبت به جذب کامل اعتبارات اهتمام بیشتری داشته باشند.

سنجری اعتبارات پارسال حوزه مشاغل خانگی در خراسان رضوی را نیز ۱۰۸ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از آنجا که این رقم چشمگیر نبود، آن را به صورت متمرکز نگه داشتیم البته رقم یاد شده در سال‌جاری ۱۲۰ میلیارد ریال است و بر اساس تعهد شهرستان‌ها هزینه می‌شود.

وی همچنین افزود: پارسال در حوزه مهارت آموزی، برای ۸۲ نفر در تربت‌حیدریه شغل ایجاد شد که این این میزان برابر ۷۳ درصد تعهد بوده‌ است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: در حوزه طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نیز تعهد اشتغال برای ۴۰ نفر بود که با تلاش صورت گرفته برای ۲۴۰ نفر شغل پایدار ایجاد شد و این بیانگر رشد ۶۰۰ درصدی در این بخش است و در حوزه معافیت بیمه‌ای نیز تعهد شغل برای ۳۳ نفر بود که در این بخش برای ۱۱۳ نفر شغل جدید ایجاد شد که با رشد ۳۴۲ درصدی همراه بود.

وی در ارتباط با حوزه اشتغال روستایی تربت‌حیدریه نیز گفت: پارسال در این بخش، ۱۷۶ میلیارد و ۷۱۰ میلیون ریال تخصیص یافت که برای ۲۷۵ طرح با اشتغالزایی ۶۱۹ نفر، ۲۸۵ میلیارد و ۸۱۰ میلیون ریال پرداخت شد.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها تسهیلات بانکی ویروس کرونا وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی تربت حیدریه نرخ بیکاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات بانکی ویروس کرونا وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی تربت حیدریه نرخ بیکاری تسهیلات بانکی ویروس کرونا وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی تربت حیدریه نرخ بیکاری میلیارد ریال خراسان رضوی میلیون ریال تربت حیدریه ایجاد شد فرصت شغلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۹۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویزیت رایگان ۷۴ سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: با هدف فرهنگ‌سازی و تکریم سالمندان و ایجاد شرایط لازم برای تأمین سلامت و نگهداری آ‌نها در سرا‌های سالمندی، بازدید و ویزیت رایگان توسط متخصص قلب و عروق و ارائۀ میان وعدۀ سالم و مقوی توسط گروه جوانی جمعیت و سلامت خانوادۀ واحد سلامت سالمندان انجام شد.

دکتر محمد قربانی با اشاره به این‌که رسیدگی، مراقبت، حمایت و توان‌بخشی سلامت از جمله فعالیت‌ها در بستۀ خدمتی مراقبت‌های پیش‌کسوتان سنی ۶۰ سال و بالاتر به‌شمار می‌رود، افزود: از آنجا که سالمندان مقیم در مراکز شبانه‌روزی، واجد شرایط مراقبت ویژه هستند نیاز به مراقبت‌های بهداشتی درمانی تکمیلی دارند.

او گفت:همراهی بخش سلامت بر اساس مصوبۀ شورای عالی سلامت، امنیت غذایی و کارگروه تخصصی سالمندان همراه با شورای رفاه سالمندی با نظارت ادارۀ بهزیستی شهرستان برای ارتقاء سلامت آنها بسیار تأثیرگذار است.

دیگر خبرها

  • بانک‌ها اعتبارات را به سمت تولید سوق دهند
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • ویزیت رایگان ۷۴ سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه
  • بازگشایی جاده تربت جام -صالح آباد
  • جاده تربت جام -صالح آباد خراسان رضوی بازگشایی شد
  • کشف ۵۰ تن رب غیر مجاز در تربت حیدریه
  • بازگشایی جاده تربت جام -صالح آباد خراسان رضوی
  • راه اندازی بزرگترین میدان عرضه دام‌ زنده در شرق خراسان رضوی
  • آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی