Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@14:05:32 GMT

تعمیرات رکورددار در نیروگاه شهید سلیمی نکا

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۸۹۳۳۴

تعمیرات رکورددار در نیروگاه شهید سلیمی نکا

‍‍‍‍‍‍

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا گفت: با تلاش جهادی کارکنان نیروگاه نکا و در دمایی نفس‌گیر تعمیرات غیرمترقبه و تعویض پره‌های آسیب دیده توربین واحد ۴ بخاری با رکوردی کمتر از ۱۰۰ ساعت محقق شد.

 محسن نعمتی مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری از تعمیر غیرمترقبه و تعویض پره‌های آسیب دیده توربین واحد ۴ بخاری با رکوردی کمتر از صد ساعت و در شرایطی بسیار سخت خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: زمان صرف شده برای تعویض پره‌های آسیب دیده را کمتر از ۴ شبانه‌روز است، با توجه به دمای بالای توربین و احتساب زمان خنک‌کاری و ایجاد شرایط مناسب برای کار، در شرایط عادی برای انجام این فعالیت تعمیراتی ۱۵ روز زمان پیش‌بینی می‌شود.

نعمتی تصریح کرد: به‌دلیل وقوع این حادثه در ایام پیک مصرف تابستان و نیاز شدید شبکه برای تأمین برق مشترکان و قدرت بالای تولید واحدهای بخاری این نیروگاه همکاران توانمند و متعهد ما با همت مثال زدنی، روحیه جهادی و از خودگذشتگی به دل گرما زدند.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا ادامه داد: همکان ما در دمای نفس‌گیر بالای ۵۰ درجه سانتیگراد در محیط کاری و رطوبت ۹۰ درصدی هوا توانستند این فعالیت دشوار تعمیرات را با به‌کاربستن شیوه‌های ابتکاری در کمتر از ۴ شبانه‌روز به سرانجام برسانند و بار دیگر رکوردتازهای در کارنامه درخشان خدمت‌رسانی صنعت برق کشور به‌دست کارکنان نیروگاه نکا رقم خورد.

  این مسؤول گفت: این واحد با ظرفیت تولید اسمی ۴۴۰ مگاوات، در ساعت ۲۱ و ۲۸ دقیقه سوم تیرماه جهت بررسی دلایل افزایش ارتعاش پله‌ای یاتاقان‌های توربو ژنراتور از مدار خارج شد، در بررسی‌های اولیه، شکست یکی از پره‌های ردیف آخر سمت ترنینگیر توربین فشار ضعیف و وارد آمدن آسیب در اثر برخورد تکه‌های جدا شده پره شکسته با پره مجاور و سوراخ شدن تعدادی از لوله‌های کندانسور سمت غربی محرز شد.

 

 

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط مصرف شبکه، برای تسریع در انجام تعمیرات، تعویض پره‌های آسیب دیده و بازگشت مجدد واحد به مدار تولید در کوتاه‌ترین زمان ممکن تمهیدات و هماهنگی‌های لازم در اسرع وقت انجام شد و واحد با موفقیت به شبکه سراسری برق کشور پیوست.

به گزارش فارس؛ واحدهای بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا با ظرفیت هر کدام ۴۴۰ مگاوات، نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارند.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: محسن نعمتی تعمیرات توربین رکورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۹۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز در خصوص آتش سوزی ترانس برق

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، داوود سلیمانی گفت: آتش سوزی ترانس برق در واحد شماره دو نیروگاه رامین اهواز به علت اتصالات و شوک الکتریکی ناشی از توفان و بارندگی شدید رخ داد و بلافاصله توسط گروه‌های آتش نشانی مهار شد.   وی افزود: در این حادثه هیچگونه خسارت جانی و یا آسیب به همکاران وارد نشده و خسارات فنی توسط تیم‌های تخصصی نیروگاه و شرکت بیمه در دست بررسی است.   سلیمانی ادامه داد: آتش سوزی رخ داده هیچ خللی برای شبکه برق ایجاد نکرده و نمی‌کند و هم اکنون عملیات جایگزینی ترانس جدید در حال اجراست.   گفتنی است؛ واحد شماره دو نیروگاه رامین اهواز به علت تعمیرات اساسی از پاییز سال گذشته از مدار خارج بوده و طبق برنامه ریزی‌های قبلی مقرر است پیش از آغاز تابستان وارد مدار شود.

دیگر خبرها

  • پایان آخرین تعمیرات دوره‌ای واحد‌های بخاری نیروگاه شهید رجایی
  • سیستم کنترلی واحد یک بخار نیروگاه بندرعباس نوسازی شد
  • تولید برق نیروگاه بیستون از مرز ۲۱۴ میلیون کیلووات ساعت گذشت  
  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهید علی قرلی + تصاویر
  • تعمیر و تعویض لوله‌های آب آشامیدنی روستای مرزانک
  • واحد سیار فرآورشی آزادگان جنوبی تعمیر شد
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی
  • توضیحات روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز در خصوص آتش سوزی ترانس برق
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی 
  • قیمت تعمیر انواع مبل