Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-27@18:54:07 GMT

پوتین: تحریم‌ها علیه سوریه غیرقانونی است

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۸۹۳۷۷

پوتین: تحریم‌ها علیه سوریه غیرقانونی است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه در نشست فوق‌العاده مجازی سران کشورهای ضامن روند «آستانه»، ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت تعدادی از هموطنان ایرانی در انفجار روز گذشته گفت: ما از طریق روند آستانه توانستیم کارهای بسیار زیادی انجام دهیم و زمینه لازم را برای حل و فصل دیپلماتیک بحران سوریه با کمک سازمان ملل فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قانون سزار غیرانسانی و یک تروریسم اقتصادی است | نیروهای آمریکایی زودتر از سوریه خارج شوند

وی افزود: مطمئنا استقلال حاکمیت ملی سوریه یکی از اهداف اصلی ماست که باید دنبال شود و اگر بخواهیم شرایط را تحلیل کنیم، می‌توانیم کارهای تکمیلی را انجام دهیم تا اینکه عادی سازی قدم‌های بلندتری را در این کشور رو به جلو بردارد.

پوتین گفت: به اقدامات تکمیلی نیاز داریم که اقدامات تروریست‌ها در سوریه را خنثی و به حاکمیت دولت بر کل کشور کمک کنیم و اکنون یکی از مناطق شرق فرات است که در آنجا همچنان مشکل وجود دارد. با همکاران ترک در حال همکاری هستیم.

رئیس‌جمهور روسیه به پیگیری روند آتش بس در مناطق کاهش تنش نیز اشاره کرد و گفت: باید کمیته قانون اساسی در ژنو را پیگیری و به اعضای کمیته برای نائل شدن به اهدافشان کمک کنیم. ما در چارچوب گفتگوی ملی در ۲۰۱۸ به آن پرداختیم و کشورهای ضامن روند آستانه نیز در آن حضور داشتند و آن را مورد تایید قرار دادند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به بحث توسعه اقتصادی و بازگشت آوارگان و بازسازی زیرساخت‌ها در سوریه پرداخت و گفت رسیدگی به این مسائل نیازمند اقدامات و همکاری‌های هماهنگ‌تر و فعالانه‌تر است.

پوتین افزود: مشکلات در سوریه باقی است بخصوص در زمینه اقتصادی و تحریم‌هایی که با دور زدن سازمان ملل علیه سوریه اعمال می‌شود مشکلات را بیشتر می‌کند و این تحریم‌ها غیرقانونی است.

رئیس‌جمهور روسیه متذکر شد: با توجه به همه این مسائل و فشارهایی که تحریم‌ها به سوریه وارد می‌کند باید سعی و تلاش خود را برای کمک به این کشور انجام دهیم به خصوص اینکه اکنون صحبت از اعمال تحریم‌های جدید است و مطمئنا این تحریم‌ها در راستای وخیم تر کردن شرایط اقتصادی در آن کشور پیش بینی شده و باید از طریق کانال‌های موجود، کمک‌های انسان‌دوستانه را ارائه دهیم.

او درباره بیانیه پایانی نشست امروز گفت: بیانیه تهیه شده و منعکس کننده نظرات سه کشور است؛ در این بیانیه به مسئله مناطق کاهش تنش و لزوم خنثی سازی تمامی گروه‌های تروریستی می‌پردازیم و طرف روسی از این بیانیه مشترک که توسط کارشناسان سه کشور تهیه شده و به ایجاد ثبات هر چه بیشتر در این کشور کمک می‌کند، حمایت می‌کند. برای سفر به ایران بعد از اینکه شرایط برای چنین کاری فراهم شود، اعلام آمادگی می‌کنم

کد خبر 527321 برچسب‌ها روسیه - ولادیمیر پوتین سوریه اجلاس آستانه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: روسیه ولادیمیر پوتین سوریه اجلاس آستانه تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۹۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!

وزارت خزانه‌داری آمریکا چند فرد و نهاد را به بهانه تسهیل و حمایت مالی از فروش پهپاد‌های ایرانی تحریم کرد.

 

به گزارش ایسنا، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا موسوم به «اوفک» روز پنجشنبه، چند فرد و نهاد را با ادعای ایفای «نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپاد‌های ایرانی برای وزارت ایران»، تحت تحریم قرار داد.

واشنگتن با بیان اینکه این تحریم‌ها با هماهنگی انگلیس و کانادا اعمال شده‌اند، در ادامه مدعی شد وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران خود «در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جنگ روسیه در اوکراین نقش دارد».

طبق این بیانیه هشت فرد ایرانی، ۱۵ نهاد در ایران، امارات، پاناما و هند، ۲ کشتی و یک هواپیما به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه شده‌اند.

وزارت خارجه انگلیس نیز در این راستا اعلام کرد ۲ شخص و چهار نهاد را در ارتباط با برنامه پهپادی و موشکی ایران تحریم کرده است.

«برایان نلسون» دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا در «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» مدعی شد: «وزارت دفاع ایران به بی‌ثبات‌کردن منطقه و جهان با حمایت از جنگ روسیه در اوکراین، حمله بی‌سابقه به اسرائیل و اشاعه پهاد‌ها و دیگر سخت افزار‌های نظامی برای نایبان ایران ادامه می‌دهد».

او همچنین گفت: «ایالات متحده در هماهنگی نزدیک با انگلیس و کانادا از همه ابزار‌های در دسترس برای مقابله با کسانی که از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران حمایت مالی می‌کنند، استفاده می‌کند».

دیگر خبرها

  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • نظر مقام سابق موساد از شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران
  • اقدامات آمریکا در دهه‌های اخیر نمایشگاهی از جنایات جنگی است
  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
  • پوتین: پاسخ متقارن به تحریم‌های غرب به نفع روسیه نیست
  • افزایش چهار برابری درآمدهای نفتی ایران با شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • ایروانی: تحریم های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • ایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود