Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی فلاحی گفت: برای پایان امسال تولید ۹ هزار و ۵۰۰ تن ماهی سردآبی، ۴۲ میلیون قطعه بچه ماهی سردآبی، ۱۴ میلیون قطعه ماهیان زینتی و ۴۰۰ کیلوگرم خاویار در استان فارس پیش‌بینی شده است.

او، سرانه مصرف آبزیان در استان را ۹.۶ کیلوگرم اعلام کرد و با بیان اینکه این سرانه نسبت مطلوبی نیست، گفت: مردم ما آشنایی با تنوع در طبخ آبزیان ندارند و با برنامه‌های آموزشی در تلاشیم که این سرانه به ۱۰ کیلوگرم طی دو سال آینده برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر شیلات و امور آبزیان جهادکشاورزی فارس با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۹۹۲ تن ماهی گرم‌آبی در فارس تولید و به بازار عرضه شد، گفت: ۶۹۲ تن از این گونه تولید شده در فارس در ۲۱ منبع آبی استان از جمله سد درودزن بوده است.

فلاحی بیان کرد: سال ۹۸ بالغ بر ۱۲۶۰ تن ماهی در ۱۳۵۰ استخر ذخیره کشاورزی به صورت دو منظوره در فارس تولید شده است.

او همچنین میزان تولید ماهیان سردآبی استان مانند قزل‎آلا در سال گذشته را ۸ هزار و ۵۲۸ تن اعلام و اضافه کرد: فارس در تولید ماهیان سردآبی رتبه هفتم کشور را به خود اختصاص داده که این میزان در ۱۹۳ واحد تولیدی، تولید شده است.

فلاحی با بیان اینکه تکثیر ماهی قزل آلا در سال ۹۸ در استان فارس به ۳۴ میلیون قطعه رسید، گفت: فارس از استان‌های پرورش ماهیان زینتی هم محسوب می‎شود، به‌گونه‌ای که در سال گذشته ۱۲ میلیون و ۱۰۰ قطعه تولید شد.

او همچنین با بیان اینکه فارس از جمله استان‌های غیرساحلی تولید کننده ماهیان خاوری است، اضافه کرد: سال گذشته ۳۴۷ کیلوگرم خاویار در استان تولید شده که همه این میزان به خارج از کشور صادر شده است.

فلاحی با اعلام این خبر که فارس در حوزه تولید گونه‌های جدید از جمله جلبک، ماهی سفید و زالو نیز ورود کرده است، عنوان کرد: تولید جلبک به صورت پایلوت در سال گذشته آغاز و به میزان ۴۴ کیلوگرم تولید و برای سال ۹۹ نیز پیش‌بینی تولید ۱۶۰ کیلوگرم جلبک شده است.

او با بیان اینکه تولید ماهی سفید به صورت پایلوت نیز در چند استخر در سطح فارس آغاز شده، عنوان کرد: تاکنون نتیجه خوبی داشته و امید است با تکمیل این مطالعات گونه‎های جدید هم به مجموع تولیدات آبزیان اضافه شود.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی فارس خاطرنشان کرد: توسعه بازار‌های جدید آبزیان و بهبود محصولات شیلاتی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

منبع/ ایسنا
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهادکشاورزی فارس شیلات و آبزیان تولید ماهیان خاویاری تولید شده سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۹۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه تا پایان نیمه نخست سال

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه گفت: پروژه بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه با ۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی همراه است و تا پایان نیمه نخست امسال به بهره برداری می رسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، مجتبی بیاتی اظهار کرد: در حال حاضر کارخانه آسفالت دوم در فرودگاه کرمانشاه عملیاتی شده و خوشبختانه این پروژه مهم و ملی با سرعت قابل توجهی پیش می رود.

بیاتی در خصوص توسعه پارکینگ هواپیمایی فرودگاه کرمانشاه، گفت: ۳۶ هزار مترمربع پارکینگ هواپیمایی برای پارک هم زمان ۴ هواپیما داشتیم که با اتمام بهسازی، قابلیت تبدیل به پارک هم زمان ۸ هواپیما را خواهد داشت.

وی با اشاره به رشد پروازهای این فرودگاه گفت: تا بهمن ماه سال گذشته ۱۵ پرواز هفتگی داشتیم که با حمایت های استاندار و نمایندگان مجلس، در حال حاضر پرواز به مسیرهای تهران، مشهد و عسلویه در هفته به عدد ۴۰ رسیده است.

بیاتی با بیان اینکه از اردیبهشت ماه سال گذشته تاکنون هزار و ۷۰۰ نشست و برخاست بر روی باند دوم انجام شده است، گفت: در حالی از اردیبهشت ۱۴۰۲ بهسازی باند اصلی شروع شده است که با بهسازی این باند و شبانه روزی شدن نشست و برخاست ها و نیز تأسیس شرکت هواپیمایی در استان و توسعه ناوگان شرکت های هواپیمایی، جایگاه فرودگاه کرمانشاه بهتر از گذشته خواهد شد.

وی با اشاره به قدمت ۵۵ ساله فرودگاه کرمانشاه، درخصوص ارزش افزوده این فرودگاه برای غرب کشور، گفت: فرودگاه شهید اشرفی به عنوان فرودگاه هاب منطقه در پشتیبانی از چهار استان همجوار، جابه جایی زائران عتبات عالیات و مسافران کشور عراق نقش بسزایی داشته است.

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه گفت: فرودگاه کرمانشاه از طلوع تا غروب عملیاتی است و امکان نشست و برخاست ۵۰ پرواز روزانه برای هواپیماهایی با بدنه متوسط را دارد.

بیاتی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم با توجه به برنامه زمان بندی تعریف شده برای پیمانکار و نیز حمایت مدیران ارشد شرکت فرودگاه ها و استان کرمانشاه، در پایان ۶ ماهه اول امسال باند این فرودگاه عملیاتی شود.

مدیرکل فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه گفت: پروژه بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه با ۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی همراه است و تا پایان نیمه نخست امسال به بهره برداری می رسد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه تا پایان نیمه نخست سال
  • کشت ۳۵۰ هکتار گیاه دارویی در شهرستان نهاوند
  • کاهش۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به دلیل خشکسالی
  • لرستان؛ فرصت تولید و تجارتِ صنعت شیلات
  • تلاش برای شکستن خواب بذر خاویار گیاهی در خراسان شمالی
  • استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • مدیریت «بازار دارو» یکی از اولویت‌های دولت است
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • سازمان اوقاف خود را مخاطب در جبهه پیشران انقلاب اسلامی می‌داند