Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور،  سعیدرضا جندقیان، ضمن اعلام این خبر افزود: به‌منظور ساماندهی و انتظام‌بخشی به نحوه محاسبه و پرداخت حقوق و مزایای دهیاران، اعم از تمام‌وقت و پاره‌وقت و ایجاد وحدت رویه در این‌خصوص، دستورالعمل نحوه تعیین حقوق و مزایای دهیاران در ۱۶ ماده و یک تبصره به استانداری‌های سراسر کشور ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی اعلام کرد: طبق مصوبه فروردین و خرداد ماه شورایعالی کار، حداقل مزد روزانه دهیاران تمام‌وقت، از ابتدای سال تا پایان خرداد روزانه ۶۱۱ هزار و ۸۰۹ ریال و از ابتدای تیر ماه تا پایان سال، به میزان ۶۳۶ هزار و ۸۰۹ ریال تعیین شده ‌است.

جندقیان از تغییری که در سال جاری به‌منظور ارج نهادن به سوابق تجربی دهیارانی که بیش از یک‌سال از سابقه فعالیت آن‌ها در سمت دهیار می‌گذرد خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای سال جاری سوابق دهیارانی که دارای بیش از یک‌سال سابقه هستند براساس ارقام مندرج در مصوبات مذکور، محاسبه و پایه سنوات با لحاظ سوابق این عزیزان، پرداخت خواهد شد.
 بهره‌مندی دهیاران از مزیت‌های مندرج در تبصره بند (ج) ماده (۱۱۲) قانون برنامه ششم توسعه کشور، امتیازات ایثارگری و اشتغال در مناطق جنگی و جنگ‌زده در مناطق مشمول و فوق‌العاده ایثارگری از دیگر تغییرات مهم در دستورالعمل نحوه تعیین حقوق و مزایای دهیاران در سال ۱۳۹۹ بود که جندقیان به آن اشاره نمود.
 وی در ادامه مصوبات شورایعالی کار را در زمینه میزان کمک هزینه عایله‌مندی و کمک هزینه اقلام مصرفی خانوار ملاک عمل برای پرداخت به دهیاری‌ها دانست و اعلام نمود: کمک هزینه اقلام مصرفی در سال جاری ۴ میلیون ریال و کمک هزینه مسکن یک میلیون ریال می‌باشد که در صورت ابلاغ مصوبه افزایش حق مسکن، نرخ جدید ملاک عمل خواهد بود.

جندقیان همچنین افزود: به کلیه دهیاران کشور فوق‌العاده‌ای با عنوان «فوق‌العاده شغل» و «مزایای سرپرستی» بر اساس درجه دهیاری و پرداخت خواهد شد.
 معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اضافه کرد: همچنین طبق سنوات گذشته، به دهیاران واجد شرایط، فوق‌العاده‌ای تحت عنوان «فوق‌العاده کارایی» متناسب با درآمد دهیاری، میزان کارایی و بهره‌وری دهیار و اجرای عملیات عمرانی دهیاری حسب شاخص‌های مندرج در ماده ۷ با عنوان ارزیابی عملکرد دهیاری‌ها و پیشرفت عملیات عمرانی، پس از تأیید دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قابل پرداخت می‌باشد.
 جندقیان افزود: پاداش آموزش نیز به دهیارانی که گواهی آموزشی دوره‌های مورد تأیید مرکز مطالعاتِ برنامه‌ریزی شهری و روستایی را اخذ نموده باشند، محاسبه و پرداخت می‌شود.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور همچنین اعلام کرد: با احتساب تغییرات صورت‌گرفته به‌طور میانگین حقوق دهیاران تمام‌وقت حدود یک‌میلیون تومان (بیش از ۳۰ درصد) افزایش خواهد یافت. بدیهی است دهیاران پاره‌وقت نیز به تناسب ساعات کاری از این افزایش بهره‌مند خواهند شد. در مورد سایر مزایای پیش‌بینی نشده در این دستورالعمل، قوانین و مقررات مندرج در قانون کار و تأمین اجتماعی ملاک عمل خواهد بود.
وی در پایان ضمن آرزوی توفیق برای تمامی دهیاران، تأکید نمود: اجرای این دستورالعمل و نظارت کامل بر مفاد آن بر عهده معاونین عمرانی استانداری‌های کشور می‌باشد.

برچسب‌ها سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور حقوق و مزایای دهیاران فوق العاده کمک هزینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۹۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل روشنایی روستا‌های فاقد دهیاری در شوشتر

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سیدمحسن سیدموسوی گفت: با استفاده از اعتبارات روستا‌های فاقد دهیاری و نیز ظرفیت عملیاتی اداره برق، رفع نقص و تکمیل روشنایی بخش مرکزی، شعیبیه و میان آب در حال اتمام و دو بخش دیگر نیز در دست اقدام است.

وی افزود: تا پایان خرداد ماه روشنایی روستا‌های فاقد دهیاری سه بخش شهرستان شوشتر انجام خواهد شد.

سیدموسوی اعتبار هزینه شده در این مرحله را ۴ میلیارد ریال عنوان کرد.


فرماندار شوشتر می‌گوید: رفع نقص روشنایی درون روستا‌ها و سایر اماکن نیز به روال توسط دهیاری‌ها، اداره برق و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حال انجام است.

دیگر خبرها

  • دستورالعمل اجرای اعطای پایه‌های استحقاقی اعضای هیئت علمی ابلاغ شد
  • ابلاغ مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • جشنواره کن در کما
  • خبر جدید یک نماینده درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان/ افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان چه زمانی اعمال می‌شود؟
  • اقدام عجیب وزارت بهداشت؛ تعیین سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس حجاب!
  • استقلال در 10 سال به اندازه 30 سال مدیرعامل عوض کرد
  • ابلاغ دستورالعمل رسیدگی به تخلفات رسانه‌های فراگیر
  • آغاز نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان/ زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تعیین شد/ دلایل متعددی برای رد صلاحیت حسن روحانی وجود دارد
  • پروژه‌ی «دولتی‌سازیِ دستمزد»
  • تکمیل روشنایی روستا‌های فاقد دهیاری در شوشتر