Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@19:29:28 GMT

در اختلافات تعاونی های مسکن و اعضا دخالت نمی کنیم

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۰۳۳۷

در اختلافات تعاونی های مسکن و اعضا دخالت نمی کنیم

علیزاده با بیان اینکه سیاست گذاری در خصوص مسکن مهر در هر شهرستان و استان به مدل های مختلف انجام و قیمت های متفاوتی اعلام شد گفت: در اختلافات تعاونی های مسکن و اعضا دخالت نمی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، «عباس علیزاده» امروز(چهارشنبه، ۱۱ تیر) در جلسه ای که برای رفع سوء تفاهم بین اعضاء و مدیران شرکت تعاونی مسکن مهر بندرانزلی برگزار شد اظهار داشت: تعاونی ها باید نسبت به رای صادره از سوی اتاق تعاون تمکین کنند ما مجری حکم صادره نیستیم و در حوزه اختلاف تعاونی و عضو دخالتی نمی‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه حدود در اختلافات را قانونگذار مشخص کرده است، افزود: اگر در راستای طرح، اختلاف و مشکلی بین عضو و تعاونی ایجاد شود مرجع رسیدگی اتاق تعاون است و پس از صدور رای ذینفع می تواند با مراجعه به دایره اجرای احکام مرجع قضایی نسبت به تامین خواسته خود اقدام کند.


وی سپس در مقایسه شرکت تعاونی مسکن مهر و شرکت تعاونی مسکن متعارف، گفت: در شرکت تعاونی مسکن متعارف نهاد و دستگاهی اقدام به تشکیل تعاونی مسکن می کند و تعداد واحد ها و میزان پرداخت اعضاء مشخص بوده و واریزی ها در همان بلوک صرف می شود.


علیزاده متذکر شد: در مسکن مهر که طرحی در مقیاس بزرگ کشوری است و با تعداد زیادی متقاضی زمین از سوی وزارت مسکن و شهرسازی( اجاره به شرط تملیک) و وام ارزان توسط دولت در اختیار متقاضی قرار گرفت و طرح از قالب مسکن متعارف خارج و تصمیم گیری به شوراهای مسکن استان و شهرستان سپرده شد.


وی تصریح کرد: در شرکت تعاونی های مسکن مهر برخی افراد به عنوان مدیران این مجمع انتخاب شدند تا بتوانند امورات جاری را برای بستن قرارداد با پیمانکار انجام دهند به همین منظور سیاست گذاری در خصوص مسکن مهر در هر شهرستان و استان به مدل های مختلف انجام و قیمت های متفاوتی اعلام شد.


علیزاده تاکید کرد: به دلیل تعداد محدود متقاضی در مسکن متعارف و واریز به موقع وجوه و تعیین نرخ افزایش قیمت و زمان برای اتمام پروژه، با اعتراض کمی از سوی متقاضیان مواجه هستیم اما این روند در پروژه مسکن مهر متفاوت بوده و تعداد زیاد متقاضیان از طیف های مختلف موجب شد افرادی با تمکن مالی بهتر مبالغ بیشتری نسبت به دهک پایین تر جامعه واریز کنند.


وی خاطر نشان کرد: انتظار برابر و گاه بیشتر اعضایی که از قشر کارگر و یا تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بودند و احساس نیاز و تعلق خاطر بیشتری به نظام داشتند و پول کمتری واریز کرده بودند، موجب شد علیرغم عدم تعهد نسبت به پرداخت کامل وجه واحدهایی را تحویل بگیرند.


علیزاده طولانی شدن پروژه به جهت تحریم ها و مسائل اقتصادی جامعه را دلیل این افزایش قیمت‌ها اعلام کرد و افزود: متاسفانه این امر اجتناب‌ناپذیر بوده و راهکار اداره تعاون برای به حداقل رساندن ضرر و زیان اعضا، معرفی نرم‌افزار امتیازدهی به شرکت‌های تعاونی بود.


وی تصریح کرد: با الزامی کردن نصب این نرم‌افزارها توسط شرکت‌ها، واریزی افراد در جدول پیش بینی شده قرار گرفته و بر اساس آن، واحد ها بلوک به بلوک جانمایی می شوند.


به گفته مدیرکل تعاون گیلان افرادی که پرداختی‌ها را به موقع انجام دادند در بلوک های اولیه ساکن شده و مشمول افزایش قیمت نشدند اما این افراد باید در هزینه ساخت بلوک های بعدی مشارکت کنند.


وی در ادامه دستگاه ناظر حاکمیتی بر شرکت تعاونی مسکن مهر را اداره راه و شهرسازی اعلام کرد.

 

«عبدالمجید جوانبخت» نیز به شائبه ایجاد شده در خصوص افزایش قیمت مسکن مهر اشاره کرد و گفت: مسکن مهر برای سهامداران قدیمی گران نشده و از زمان آزاد شدن فروش این واحدهای آزاد قیمت ها برای متقاضیان جدید افزایش یافت.

 

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بندر انزلی تصریح کرد: بر اساس مصوبات شورای تامین مسکن شهرستان و اعلام نظر کارشناسی بانک مسکن قیمت پایه برای هر واحد مسکن مهر تعیین شده است.


گفتنی است، در این جلسه به شکایات چند نفر از سهامداران مسکن مهر رسیگی و مقرر شد کارگروهی با حضور فرمانداری، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بنیاد مسکن، اداره راه و شهرسازی تشکیل و سوء تفاهم ها رفع شود.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: قیمت مسکن مسکن مهر گیلان تعاونی مسکن مهر شرکت تعاونی مسکن مسکن متعارف افزایش قیمت تعاونی ها مسکن مهر قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۰۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی خریداری شد

سید حبیب علوی گفت: خرید کلزا در فارس توسط شرکت تعاونی کشاورزی دانه‌های روغنی استان فارس با مشارکت اتحادیه و شرکت‌های تعاون روستائی در شهرستان‌های استان درحال انجام است.

او طی بازدید از مراکز خرید کلزا در اظهار داشت: بیش از یک هزار تن کلزا تا کنون در شهرستان‌های شهرستان‌های مهر، لار، زرین دشت و جویم خریداری شده ودر حال بارگیری به کارخانجات روغن کشی است. 

علوی با بیان اینکه خرید در این شهرستان‌ها همچنان ادامه دارد، گفت: طبق قرارداد با شرکت صنایع غذایی کورش مقرر شده است حداکثر یکماه پس‌از بارگیری بهای خرید به کشاورزان پرداخت شود.

او ادامه داد: نرخ خرید تضمینی کلزا در سال جاری ۳۵ هزار تومان با افت ۲ درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت اعلام شده است.

مدیر عامل شرکت تعاونی کشاورزی دانه‌های روغنی استان فارس خاطر نشان کرد: با توجه تغییر در شیوه خرید کلزا در سال جاری، شبکه تعاونی‌های روستایی نسبت به تحویل کلزا از کشاورزان گرامی و ذخیره سازی در انبار‌ها اقدام کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی خریداری شد
  • باخ: کار من دخالت در سیاست نیست
  • برای حل مشکلات تعاونی های مسکن چابهار عزم جدی وجود دارد
  • تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان احیا می‌شوند
  • دستگیری دلال قراردادهای واهی زمین در اردبیل
  • اشتغال ۹۲ هزار نفری تعاونی‌های زنان در کشور
  • برای حل مشکل مسکن کارگران از ظرفیت تعاونی‌ها استفاده شود
  • مشاور املاک جاعل در اردبیل بازداشت شد
  • بازداشت یک مشاور املاک جاعل در اردبیل
  • ثبت ۲۵۸۹ نفر ایجاد اشتغال نوشهر در سامانه رصد