Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر از ادامه روند زندانیان دولت افغانستان خبر داد که مجموع زندانیان آزاد شده را به ۷۳۲ نفر افزایش می‌دهد. تاریخ انتشار: 22:56 - 11 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۳۷۵۲

خبرگزاری میزان - «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر با انتشار پیامی در توئیتر اعلام کرد که در ادامه روند آزادی نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان توسط این گروه 20 زندانی دیگر در ولایت بغلان آزاد شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دو روز پیش نیز از آزادی 20 زندانی دیگر دولت افغانستان در ولایت قندوز خبر داده بود.

براساس آمارهای منتشر شده توسط طالبان، با احتساب 20 نفری که به تازگی توسط این گروه آزاد شده است، مجموع زندانیان آزاد شده دولت به به 732 نفر می‌رسد.

اخیراً نیز «صدیق صدیقی» سخنگوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که مجموع زندانیان آزاد شده طالبان به 3 هزار و 895 نفر افزایش یافته و روند آزادی این زندانیان ادامه می‌یابد.

براساس توافقنامه قطر، دولت افغانستان قرار است 5 هزار عضو طالبان را آزاد کند و این گروه نیز در مقابل یکهزار نفر از نیروهای دولتی را آزاد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:  طالبان خشونت ها را کاهش دهد توافق «اشرف غنی»و«عبدالله عبدالله»
طالبان و سنایوری جدید جنگ اطلاعاتی در افغانستان زمان و مکان مذاکرات بین‌الافغانی پس از آزادی زندانیان تعیین می‌شود

طالبان تاکید دارد که پیش از آغاز مذاکرات بین‌الافغانی همه 5 هزار زندانی این گروه آزاد شوند اما کارشناسان می‌گویند که آزادی کامل زندانیان طالبان پیش از گفت‌وگوها مهمترین اهرم فشار کابل را در مذاکره با طالبان از بین برده و سبب تقویت مواضع طالبان خواهد شد.

انتهای پیام/

تسنیم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: طالبان دولت افغانستان زندانیان آزاد شده دولت افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۰۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی

حکومت طالبان اعلام کرد سخنگوی وزارت خارجه در راس هیئتی به دعوت سازمان همکاری اسلامی در پانزدهمین اجلاس سران این سازمان شرکت کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه طالبان اعلام کرد به همراه هیئتی به نمایندگی از هیئت حاکمه افغانستان در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی شرکت کرده است.

پانزدهمین نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با شعار توسعه پایدار کشورهای اسلامی روز گذشته در پایتخت گامبیا شروع شد.

بلخی افزود هیئت همراه علاوه بر شرکت در اجلاس عمومی سازمان قرار است در حاشیه این دیدار با مقامات عالی سازمان همکاری اسلامی و نمایندگان کشورهای عضو پیرامون مسائل دوجانبه و چندجانبه گفتگو کند.

نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیاترافیک نشست‌ها؛ افغانستان محور نشست‌‌های آتی سازمان همکاری اسلامی در کامرون و گامبیاگفتگوی نمایندگان ازبکستان و سازمان همکاری اسلامی درباره وضعیت افغانستان

پیش از این نیز «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر با ضروری دانستن حضور نمایندگان هیئت حاکمه افغانستان در نشست‌های بین‌المللی درباره این کشور گفته بود برای بازگو کردن واقعیت‌های عینی و موقف امارت اسلامی، نیاز است تا نماینده حکومت سرپرست در این نشست‌ها شرکت داشته باشد.

شاهین گفته بود: شرکت هیئت امارت اسلامی در نشست‌های بین‌المللی از جمله سازمان همکاری اسلامی خیلی مهم است تا از یک طرف واقعیت‌های عینی و نیازمندی‌های افغانستان ارائه شود و از طرف دیگر موضع امارت اسلامی افغانستان را در برابر مسائل و حل آن روشن سازند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • وقوع انفجار در کابل
  • شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • اختصاص اولین حقوق به آزادی زندانیان غیر عمد
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • پویش آزادی ۴۰ زندانی با کمک اردبیلی‌های مقیم آذربایجان‌شرقی