Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بردسکن گفت: تمامی تسهیلات لازم برای جذب سرمایه‌گذار را فراهم کرده‌ایم و آمادگی داریم با همکاری شهرداری شهرآباد زیرساخت لازم برای حضور و اسکان گردشگر درکفه نمکی بردسکن را ایجاد کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن، مخاطبان این رسانه در سامانه مردمی «فارس من» سوژه‌ای را تحت عنوان «کفه نمکی بردسکن آثار شاخص و برجسته‌ای دارد» به ثبت رسانده و درخواست پیگیری پیرامون این موضوع را داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بردسکن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بردسکن درباره کفه نمکی بردسکن اظهار کرد:  کفه نمکی بردسکن یکی از آثار و جاذبه‌های ارزشمند طبیعی کشور است که از 9 سال پیش به عنوان اثر طبیعی کشور به ثبت رسیده است.

احمد صابری زارع با بیان اینکه این کفه به جهت وضعیت بی‌نظیر و چشم‌اندازهای طبیعی کویری مورد توجه گردشگران و علاقه‌مندان داخلی و خارجی در طول سال قرار می‌گیرد، افزود: با توجه به اینکه این عارضه طبیعی از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار و در کشور منحصر به فرد است قابلیت ثبت جهانی را دارد.

وی درباره  وضعیت جذب گردشگر در این منطقه گفت: این کفه به لحاظ جغرافیایی با شهرهای بجستان و بخشی با خلیل‌آباد و طبس مسیری مشترک دارد اما به عنوان کفه نمکی بردسکن  شناخته می‌شود و سالانه گردشگران خارجی و نیز علاقه‌مندان داخلی زیادی به این منطقه می‌آیند اما متاسفانه تا امروز پیرامون زیرساخت‌های گردشگری در این منطقه به‌صورت جدی کاری انجام نشده است و نیازمند ورود سرمایه‌گذار هستیم تا بتوانیم یک مجتمع گردشگری تفریحی کویری را در این منطقه احداث شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بردسکن با بیان اینکه زیرساخت‌های گردشگری در بردسکن  مناسب است اما با کفه نمکی حدود 45 کیلومتر فاصله وجود دارد، عنوان کرد: طبیعت زیبا و منحصر به فرد کفه نمکی بردسکن در 8 دی 1390 به عنوان نخستین اثر طبیعی از استان خراسان رضوی در فهرست آثار طبیعی ایران با شماره 157 به ثبت رسیده است و این مکان یک ژئوتوریسم منحصر به فرد است.

صابری زارع با اشاره به امکانات محدود در منطقه  اظهار کرد: در حال حاضر تنها توانسته‌‌ایم یک کانکس سرویس بهداشتی در آن جا مستقر کنیم و باید گفت واقعا منطقه ظرفیت کار زیادی دارد؛ مثلا در 12 کیلومتری کفه‌های نمکی قلعه رحمانیه است که اگر سرمایه‌گذاری بیاید می‌توان مجموعه اقامتی بوم‌گردی در روستای رحمانیه ایجاد کنیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بردسکن افزود: امکانات اداره میراث فرهنگی آن قدر نیست که خود وارد ایجاد اماکن لازم در منطقه شود لذا تمامی تسهیلات لازم را برای جذب سرمایه‌گذار فراهم کرده‌ایم و اخیراً شهرداری شهرآباد همکاری لازم را داشته است و ما هم آمادگی داریم با همکاری شهرداری شهرآباد  نسبت به ایجاد زیرساخت لازم برای حضور و اسکان گردشگر در این منطقه  و یا در شهر شهرآباد و یا مرکز شهرستان ایجاد کنیم.

صابری زارع اظهار کرد: منطقه طبیعی کفه نمک که در جنوب شهرستان بردسکن و در ۱۲ کیلومتری جنوب روستای رحمانیه در بخش شهرآباد قرار دارد، دارای پهنه نمکی، از سطح دریاهای آزاد ۸۰۵ متر ارتفاع و با وسعت تقریبی ۷۸۸۸ هکتار متعلق به دوران سوم(کرتاسه) و چهارم(آئوسن) زمین‌شناسی است که با جهتی شمال شرقی ـ جنوب غربی در جنوب شهرستان بردسکن واقع شده و به طور کلی اتفاقات زمین‌شناسی منطقه موجب پدید آمدن چشم‌اندازی زیبا از طبیعت بیابانی ـ کویری و رسوبات تبخیری نمکی شده ‌است.

وی گفت: جلوه‌های زیبای بلورهای نمک در حال شکل‌گیری، تراکم ساختاری بلورهای نمک بر روی شن‌زارها، ایجاد چاله‌های نمکی و حوضچه‌های آب حاصل از تعریق خاک از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد این زیستگاه طبیعی است و آن را در کشور و منطقه به یک زیستگاه منحصر به فرد تبدیل کرده‌ است.

انتهای پیام/70050

منبع: فارس

کلیدواژه: کفه نمکی بردسکن رئیس اداره میراث فرهنگی رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بردسکن رئیس اداره میراث فرهنگی شهرداری شهرآباد کفه نمکی بردسکن منحصر به فرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۲۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی راهکارهای توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد ، در این دیدار طرح‌های برق آذربایجان غربی در حوزه‌های مختلف به تفصیل مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهای توسعه شبکه برق استان مورد ارزیابی قرار گرفت.

مسائل مربوط به طرح‌های برق رسانی منطقه آزاد ماکو، ارومیه، شهرهای شمال و جنوب استان نیز از جمله طرح‌هایی بود که در این دیدار بررسی شد.

در این دیدار همچنین با توجه به نام‌گذاری سال ۱۴۰۳ با عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم"، زیرساخت‌های مورد نیاز برای جهش تولید به ویژه تامین برق پایدار برای شهرک‌های صنعتی، مناطق آزاد ماکو و منطقه ویژه اقتصادی سرو مورد تاکید استاندار آذربایجان غربی و مدیرعامل توانیر قرار گرفت.

مدیر عامل توانیر هم برای تامین اعتبار برای اجرای طرح‌های اولویت‌دار آذربایجان غربی قول مساعد داده و برای رفع مشکلات موجود استان در حوزه برق، راهکارها و دستورات لازم را صادر کرد.

دیگر خبرها

  • زیرساخت های بیمارستان اعصاب و روان امام رضا(ع) کرمان ایجاد می شود
  • ادامه تورهای گردشگری‌ طبیعی به محیط زیست آسیب می‌رساند
  • بررسی راهکارهای توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • ۱۶۰۰ روستای کردستان از ارتباط پایدار و با کیفیت برخوردار هستند
  • روستای تاریخی فهرج در چند قدمی پیوستن به دهکده‌های جهانی گردشگری
  • توسعه زیرساخت‌های مخابراتی، شرط تحقق شهر هوشمند
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند
  • آمادگی شهرداری زلنودولسک روسیه برای ایجاد مرکز تجاری ایران
  • «مکران» می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ بی‌نیازی کشور از نفت با استفاده از ظرفیت منطقه
  • منطقه مکران می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ استفاده از ظرفیت این منطقه کشور را از نفت بی‌نیاز می‌کند