Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-26@11:54:29 GMT

حسابرس بر سود «شفارس» افزود

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۲۶۴۳

حسابرس بر سود «شفارس» افزود

گزارش حسابرسی شده سال 98 با بهبود رقم سود خالص منتشر شد.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «صنایع شیمیایی فارس» در گزارش حسابرسی شده با افزایش سود خالص تحقق یافته برای سال مالی منتهی به اسفند 98 مواجه شد.

 

بر اساس این گزارش، سود خالص در گزارش حسابرسی نشده 150 میلیارد ريال بود که در گزارش حسابرسی شده به 176 میلیارد ريال افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علت این تغییر نیز ناشی از کاهش هزينه‏‌هاى فروش، ادارى و عمومى است.

 

سود تحقق یافته سال 98 نسبت به سال 97 رشد خیره کننده 2914 درصدی را نشان می دهد که عمده دلیل آن افزایش 48 درصدی درآمدهای عملیاتی و از سوی دیگر، افزایش کمتر (34 درصدی) بهای تمام شده است.

به طور کلی، «شفارس» در سال 98 بالغ بر 2 هزار و 23 میلیارد ريال درآمد عملیاتی شناسایی کرد که این رقم بیش از هر چیز مدیون افزایش نرخ های فروش است؛ چرا که مقدار فروش نسبت به سال 97 فقط 2 هزار تن رشد داشته است.

 

هیئت مدیره شرکت برای سال 99 نیز با افزایش فروش 2 هزار تنی، 2 هزار و 500 میلیارد ريال درآمد عملیاتی پیش بینی کرده است.

 

لازم به ذکر است که شرکت در نظر دارد صادرات محصول پارافرمالدیید خود را با توجه به راه اندازی واحد مربوطه توسعه دهد.

 

در طی سال 98 بالغ بر 58 میلیارد ريال هزینه جذب نشده به شرکت تحمیل شد و 74 میلیارد ريال نیز هزینه مالی پرداخت کرد. در مقابل، 11 میلیارد ريال درآمد سرمایه گذاری ها عاید «شفارس» شد که اغلب آن ناشی از سود تعسیر ارز است.

 

هیئت مدیره «شفارس» تصمیم دارد از 280 ريال سود هر سهم محقق شده، 54 درصد معادل 151 ريال آن را در مجموع عمومی عادی سالیانه بین سهامداران خود تقسیم کند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بورس تاپ پول نیوز گزارش حسابرسی میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۲۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مسلم فلاح زاده گفت: تامین برق پایدار برای واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی از برنامه‌هایی است که در چند سال اخیر در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی استان قرار گرفته است.   وی افزود: از همین جهت از سال ۱۴۰۰، تفاهم نامه‌های مختلفی برای ایجاد ۶ پست برق بین شرکت شهرک‌های صنعتی و شرکت برق منطقه‌ای یزد منعقد شده است.    فلاح زاده ادامه داد: برای ایجاد این پست‌های برق بیش از ۷ هزار و ۲۳۰میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.   وی گفت: خوشبختانه با مشارکت هر دو طرف قرارداد تاکنون بیش از ۳هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز، برای انعقاد قرارداد مشاور و خرید تجهیزات طرح‌ها تامین شده است.

دیگر خبرها

  • افت فروش خودرو‌های برقی فولکس واگن/ چرا اروپایی‌ها دوباره به خودرو‌های بنزینی روی آوردند؟
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد
  • اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • تولید روزانه تراکتور در کشور به ۱۵۰ دستگاه رسید
  • چرا اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه در حال افزایش است؟
  • افزایش ۴۱ درصدی مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آبرسانی گناباد
  • از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟
  • سقف برداشت از حساب‌های بانکی تغییر کرد