Web Analytics Made Easy - Statcounter

ورود گردشگران سلامت به مشهد با شیوع کرونا از ماه‌های پایانی سال گذشته تاکنون ۹۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش قدس آنلاین، مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیماران معدود مراجعه کننده طی این مدت اغلب کسانی بودند که به علت بسته‌ شدن مرزها امکان خروج از کشور را نداشته و نیاز به انجام اقدامات پیگیری در خصوص درمان‌های انجام شده قبلی داشته یا بیماران اورژانسی بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
دکتر اسماعیل خیامی افزود: آمار گردشگر سلامت مراجعه کننده به مراکز درمانی و بیمارستان‌های مشهد با توجه به شیوع بیماری کرونا و با توجه به ایجاد محدودیت‌های اعمال شده از طرف کشورهای مختلف از جمله ایران به میزان بسیار زیاد کاهش یافته است.
وی ادامه داد: این در حالی است که به دلیل شرایط خاص در زمان شیوع کرونا پذیرش جدید بیماران خارجی غیر اورژانسی نیز در مراکز درمانی مشهد انجام نمی‌شد.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر ۱۴ بیمارستان و ۳ مرکز جراحی محدود در شهر مشهد دارای مجوز پذیرش گردشگران سلامت هستند.
وی افزود: شهر مشهد بعد از تهران بیشترین گردشگر سلامت در کشور را به خود اختصاص داده است.
خیامی ادامه داد: تاکنون گردشگران سلامت مراجعه کننده به مراکز درمانی شهر مشهد از ۵۵ ملیت مختلف پذیرش شده‌اند که  افزون بر ۶۰ درصد آنان از کشور عراق بوده‌اند و بقیه بیشتر از کشورهای افغاستان، بحرین، ترکمنستان، کویت، پاکستان، عربستان، عمان، تاجیکستان و قطر مراجعه کرده‌اند.
وی گفت: در سال گذشته حدود ۱۹ هزار گردشگر سلامت در بیمارستان‌ها  و مراکز جراحی محدود زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد خدمات درمانی دریافت کردند که  این رقم غیر از خدمات ارائه شده در بخش سرپایی بوده است.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعداد گردشگران سلامت را که پارسال در بخش خدمات ویزیت، سرپایی و پاراکلینیک در مشهد خدمات دریافت کرده‌اند بیش از ۱۰۰ هزار نفر عنوان کرد.
گردشگری سلامت به گردشگری پزشکی، گردشگری درمان طبیعی و همچنین گردشگری صحت، تندرستی و نیز پیشگیری تقسیم بندی می‌شود.

هم اکنون ایران از مقاصد بزرگ گردشگری سلامت در منطقه است و کشورهای همجوار مانند عراق، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان، افغانستان و سایر کشورهای منطقه متقاضی استفاده از خدمات و امکانات گردشگری سلامت در ایران هستند.
بر اساس برآوردها سالانه افزون بر ۲۰۰ هزار گردشگر سلامت وارد ایران می‌شوند که در این میان خراسان رضوی با جاذبه‌ها و ظرفیت‌های مختلف در جذب گردشگر سلامت پیشگام است.
سالانه بیش از سه میلیون زائر و مسافر خارجی به مشهد سفر می‌کنند که یک سوم از آمار گردشگران خارجی در کشور را شامل می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گردشگران سلامت گردشگری سلامت گردشگر سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۲۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان مهرزاد در جلسه بررسی برنامه‌ها و توسعه زیرساخت‌های گردشگری هورامان با اشاره به لزوم اجرای ضوابط اعلام شده از سوی سازمان یونسکو اظهار داشت: باید در این راستا کمترین تغییرات را در منطقه هورامان به لحاظ بافت فرهنگی تاریخی، آداب و رسوم، معماری و طبیعت بکر و دست نخورده این منطقه داشته باشیم
وی با بیان اینکه مراسم پیرشالیار و مراسم کومسای سال گذشته ثبت جهانی شد از برگزاری مراسم فرهنگی تاریخی کومسای در اواسط اردیبهشت ماه در منطقه اورامان خبر داد
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین از برگزاری جشنواره سماق در روستای ژان از توابع بخش مرکزی شهرستان سروآباد خبر داد و گفت: این مراسم امسال در این روستای تاریخی و جهانی با حضور گردشگران داخلی و میهمانان خارجی برگزار می‌شود

دیگر خبرها

  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب
  • جذب ۵۰۰ هزار گردشگر به چشمه مرغاب
  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبرةالشعرای تبریز
  • منتظر ثبت چند اثر جهانی دیگر در قزوین
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا