Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@23:25:42 GMT

روزی که نقاب از چهره واقعی مقامات کاخ سفید برداشت

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۲۶۷۸

روزی که نقاب از چهره واقعی مقامات کاخ سفید برداشت

دوازدهم تیر ماه در تقویم رسمی ایران به عنوان "روز افشای حقوق بشر آمریکایی" ثبت شده است، بیاد روزی که ۲۹۰ مسافر، روز یکشنبه دوازدهم تیر ماه سال ۶۷ از فرودگاه بندرعباس به امید پروازی امن عازم دبی شدند اما مورد هدف ناو آمریکایی قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، دوازدهم تیر ماه در تقویم رسمی ایران به عنوان "روز افشای حقوق بشر آمریکایی" ثبت شده است، بیاد روزی که ۲۹۰ مسافر، روز یکشنبه دوازدهم تیر ماه سال ۶۷ از فرودگاه بندرعباس به امید پروازی امن عازم دبی شدند، اما ۷ دقیقه پس از پرواز ناو آمریکایی وینسنس با اینکه مجهز به رادار‌های پیشرفته بود، هواپیمای مسافربری ایرانی را هدف قرار داد و همه مسافران هواپیما را که ۶۶ کودک هم در میان آن‌ها بود به شهادت رساند، تنها به این دلیل که هواپیمایشان «به اشتباه» بعنوان جنگنده شناسایی شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پس از سقوط این هواپیما، هیچ‌کدام از کشتی‌های آمریکایی حاضر در منطقه اقدامی برای جستجوی بازماندگان و نجات یافتگان احتمالی انجام نداند و جعبۀ سیاه هواپیما هم هرگز پیدا نشد.


" قاسم شیخی" که در برج مراقبت فرودگاه بندر عباس آخرین مکالمه را با کاپیتان رضائیان خلبان ایرباس ایرانی انجام داده است در این باره می‌گوید:​ در ارتفاع ۱۴ هزار پایی حتی با چشمان غیرمسلح هم می‌توان هواپیمای مسافربری را از هواپیمای جنگی تشخیص داد، علاوه بر آن در سیستم هواپیما‌های مسافربری کد‌هایی نصب شده که با دیدن آن روی رادار مشخص می‌شود که این هواپیما مسافربری است.


بنابر این کد‌های راداری انواع هواپیما‌های مسافربری در حافظه سیستم رادار ناو آمریکایی موجود است و خدمه ناو وینسنس به راحتی می‌توانستند، هویت هواپیمای ایرباس ایرانی را تشخیص دهند.


نیروی دریایی آمریکا بعدا" در تحقیقات خود اذعان کرد که هواپیمای ایرانی در همان راه هواییِ تجاریِ تایید شده در حال پرواز بوده و خود را نیز در فرکانس‌های کنترل ترافیک هوایی به عنوان یک هواپیمای غیرنظامی معرفی کرده است.


اما دولت آمریکا نه تنها مسئولیت حمله به هواپیمای مسافربری را نپذیرفت، بلکه به "ویلیام راجرز " فرمانده ناو وینسنس که باید بعنوان جنایتکار جنگی محاکمه می‌شد، مدال شجاعت داد.


اما نکته جالب توجه در این حادثه سیاست‌های دوگانه شورای امنیت سازمان ملل و رسانه‌های غربی است.


پنج ماه بعداز حمله به ایرباس ایرانی هواپیمای پان آمریکن بر فراز شهر لاکربی اسکاتلند منفجر شد گر چه از ابعاد مختلف این دو حادثه متفاوتند، اما شورای امنیت در موضعی دوگانه از دولت لیبی خواست تا متهمان این حمله تروریستی را به آمریکا و انگلیس تحویل دهد و غرامت این حادثه را هم بپردازد، اما درمود حمله ناو جنگی آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایرانی، شورای امنیت فقط ابراز تاسف کرد. آمریکا سعی کرد حادثه لاکربی را به مشکلی جهانی تبدیل کند و رسانه‌های غربی در سطح گسترده‌ای به این حادثه پرداختند، اما با سرپوش گذاشتن بر حادثه ایرباس ایرانی تلاش شد تا در سکوت خبری غرب این حادثه هم مانند دیگر جنایت‌های آمریکا علیه ملت ایران به فراموشی سپرده شود، جنایتی که حتی اگر غربی‌ها هم بخواهند از ذهن جهانیان پاک نخواهد شد.


" رابرت متیو انتمن " رئیس مؤسسه دیپلماسی همگانی و ارتباطات جهانی با تحلیل روزنامه‌های آمریکایی و توصیف آن‌ها از دو رویداد نسبتاً مشابه ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایرانی به وسیله آمریکا و ساقط کردن یک هواپیمای کره‌ای به وسیله شوروی با ارائه گزارشی نشان داد که مقالات خبری با گفتن اینکه ساقط کردن یک هواپیمای ایرانی یک مشکل فنی بوده است، با انتخاب جهت دار عکس و توصیف، عامل و قربانیان این حادثه را کم اهمیت جلوه دادند و در مقابل ساقط کردن یک هواپیمای کره‌ای به وسیله شوروی را به عنوان یک عمل شنیع به تصویر کشیدند. “.


اما اگر سی و دو سال پیش برای برداشتن نقاب از چهره واقعی مقامات کاخ سفید باید به حوادثی مثل حادثه ایرباس ایرانی در خلیج فارس استناد می‌شد، امروز جنایات آمریکا در یمن، سوریه، عراق و افغانستان بیش از پیش چهره واقعی آمریکا را در جهان آشکار ساخته است.


حقوق بشر آمریکایی حتی دامنگیر مردم این کشور شده و رفتار‌های نژادپرستانه آمریکایی‌ها با کشتن سیاهپوستان در خاک این کشور انزجار افکار عمومی را در جهان بدنبال داشته است.


در روز‌هایی که بنام افشای حقوق بشر آمریکایی نام گذاری شده است، حالا اعتراض‌ها به این جنایات از مرز‌های آمریکا هم فراتر رفته و به یک مطالبه جهانی تبدیل شده است، مطالبه‌ای که مسئولیت نهاد‌ها و سازمان‌های بین المللی بویژه شورای امنیت سازمان ملل را در قبال آن سنگین‌تر می‌کند.


امروز پای مقامات نژاد پرست آمریکایی نه تنها گلوی سیاه پوستان این کشور را بلکه گلوی کودکان یمنی، سوری، افغانی و عراقی را هم می‌فشارد و این وظیفه سنگین بر دوش رسانه‌های کشور‌های اسلامی و منطقه است که در مقابل سکوت رسانه‌های غربی، ابعاد جنایات حملات جنگنده‌های آمریکایی به مناطق مسکونی و کشتار غیرنظامیان را آشکار کنند.


تنها راه پایان جنایات آمریکا خروج نیرو‌های این رژیم از منطقه است و کشور‌های منطقه راهی جز گفتگو و همکاری‌های منطقه‌ای برای دستیابی به صلحی پایدار ندارند، حمله موشکی به پرواز شماره ۶۵۵ پیامی روشن برای همه کشور‌های خلیج فارس دارد، اینکه هنوز هم ناو‌های آمریکایی در خلیج فارس حضور دارند و هواپیما‌های مسافربری بسیاری در این خطوط پر ترافیک هوایی تردد می‌کنند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: هواپیمای ایرباس سقوط هواپیما هواپیما هواپیمای مسافربری حقوق بشر آمریکایی دوازدهم تیر ماه ایرباس ایرانی یک هواپیمای شورای امنیت ساقط کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۲۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین حادثه برای مقامات اسرائیلی

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، منابع صهیونیستی امروز-دوشنبه- گزارش دادند که بنی‌گانتس، عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در نزدیکی شهرک صهیونیست‌نشین یاد مردخای واقع در غلاف غزه دچار حادثه شده و پای‌اش آسیب دیده است.
 

منابع خبری گزارش دادند که بعد از انجام آزمایشات پزشکی مشخص شد که پای گانتش شکسته است.

این مقام صهیونیست اکنون تحت درمان است و قرار است در بیمارستان تل‌هشومیر آزمایشات بیشتری بدهد.

پیش از این «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی روز جمعه دچار سانحه رانندگی شده بود، وی روز گذشته با سه دنده شکسته از بیمارستان خارج شد.

روزنامه عبری «تایمز اسرائیل» گزارش داد این مقام صهیونیست در پی گذشتن از چراغ قرمز، تصادف کرد و دچار شکستگی در ناحیه دنده شد.

بر اساس گزارش‌ها، بن گویر و دخترش که در این سانحه در خودرو حضور داشت، کمربند ایمنی نداشتند. در تصاویری که از این حادثه منتشر شده، خودروی وزیر صهیونیست پس از عبور از چراغ قرمز در مسیر حرکت خودروی دیگری قرار گرفته و آسیب می‌بیند.

در گزارش رسانه عبری آمده است: «دفتر بن گویر عبور او از چراغ قرمز را تایید نکرده، اما اعلام کرده است که این کار در بعضی مواقع لازم است، زیرا بن گویر یکی از تهدیدشده‌ترین وزرای کابینه اسرائیل است. با این حال، شواهد نشان نمی‌دهد که او در زمان وقوع تصادف در معرض تهدید قرار داشته باشد.»

فردی که خودرویش به خودروی بن گویر برخورد کرده، می‌گوید بلافاصله پس از حادثه محافظان وزیر صهیونیست اسلحه‌های خود را به سوی او نشانه رفتند و مدتی طول کشید تا این فرد به آن‌ها اثبات کند یهودی است و قصد سوءقصد به جان بن گویر را ندارد.

پدر این فرد هم به رسانه‌ها گفت وقتی به صحنه تصادف رسیده، دیده است که بن گویر به بیمارستان منتقل شده، اما فرزند او هنوز در ماشین بوده و کسی به کمک او نرفته است.

روز شنبه نیز خودرو «حییم بیتون» وزیر آموزش رژیم صهیونیستی دچار حادثه شده بود. گفته شده پدر این وزیر در این سانحه مصدوم شده است.

دیگر خبرها

  • گاف‌های بایدن به روایت آمار | کارکنان کاخ سفید جورکشِ جو!
  • اکسیوس: بایدن شخصا در مذاکرات آتش‌بس غزه حضور داشته است
  • گاف‌های بایدن به روایت آمار/ کارکنان کاخ سفید جورکشِ جو!
  • ادعای کاخ سفید مبنی بر اعطای پناهندگی به برخی آوارگان فلسطینی
  • چهره اعتراضات دانشجویی آمریکا: «از دانشجویان ایرانی برای حمایت از جنبش‌مان متشکریم»
  • وقتی نقاب دموکراسی غرب فرو افتاد + فیلم
  • کاخ سفید: اقدام دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا محکوم است
  • حمله با قمه در لندن؛ مظنون بازداشت شد
  • مقامات عراقی در حال تحقیق درباره قتل یک اینفلوئنسر هستند
  • سومین حادثه برای مقامات اسرائیلی