Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@18:19:05 GMT

نیکوکار جیرفتی زمین وقف مصارف عام المنفع کرد 

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۲۸۹۳

نیکوکار جیرفتی زمین وقف مصارف عام المنفع کرد 

مهدی محمدی گفت: در تاریخ ۴ تیر سال جاری از سوی امان الله برخوری نیکوکار جیرفتی ۴ فقره وقف زمین برای مصارف عام المنفعه صورت گرفته است.

«مهدی محمدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: در تاریخ ۴ تیر سال جاری از سوی امان الله برخوری نیکوکار جیرفتی ۵ فقره وقف زمین برای مصارف عام المنفعه صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه جیرفت افزود: این واقف ۴۰۰ متر مربع عرصه و اعیان تجاری واقع در بولوار کوثر در خیابان مسجد جامع را برای کمک به فقرا، ایتام و ایجاد کارگاه های تولیدی برای اشتغال جوانان مومن و ایتام شهرستان جیرفت، با ارزش ۸ میلیارد تومان وقف کرد.

 

وی بیان کرد: واقف شش دانگ از ملک شخصی خود در روستای علی اکبری سربیژن ساردوئیه، وقف هزینه برگزاری مراسم روضه خوانی امام حسین علیه السلام کرد، همچنین یک دانگ از ملک شخصی خود را در روستای سنگدان ساردوئیه با اولویت کمک به فقرا، ایتام و ایجاد کارگاه های تولیدی برای اشتغال جوانان مومن و ایتام شهرستان جیرفت، وقف کرد.

 

محمدی ابراز کرد: این واقف، علاوه بر این شش دانگ از یک قطعه باغ مرکبات خود را به مساحت ۸ هزار و ۵۰۰ متر مربع در روستای خضر آباد از توابع جیرفت، وقف کمک به فقرا، ایتام، اشتغال جوانان مومن، ایتام و مصارف عام المنفعه در شهرستان جیرفت کرد.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه جیرفت ادامه داد: همچنین ملک شخصی در روستای چاهان سربیژن ساردوئیه را برای کمک به فقرا و ایتام، ایجاد کارگاه های تولیدی برای اشتغال جوانان مومن، ایتام و مصارف عام المنفعه این شهرستان وقف کرد.

 

وی اظهار کرد: در مجموع از ابتدای سال جاری تاکنون ۸ فقره وقف در شهرستان جیرفت صورت گرفته که ۳ فقره آن وقف زمین برای ساخت و ساز مسجد می باشد و ارزش اراضی موقوفه سال جاری ده ها میلیارد تومان است.

 

محمدی عنوان کرد: با پیگیری دادستان شهرستان جیرفت ۳۲ هکتار از اراضی موقوفه بی بی کوچک واقع در روستای مرجان فتح آباد که توسط عده ای از اهالی به مدت بیش از پنجاه سال تصرف شده بودند، ظرف ۲۴ ساعت رفع تصرف شدند، ارزش این اراضی بیش از ۹میلیارد تومان می باشد.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه جیرفت در خاتمه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه جیرفت در خاتمه از افرادی که تمکن مالی داشته اما ورثه ندارند، درخواست کردند که با مراجعه به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت، اموال خود را با توجه به نیاز روز جامعه وقف کنند.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: وقف زمین وقف شهرستان جیرفت کمک به فقرا سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۲۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان معلمان به ایتام

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، جلال شیخ‌پور به مناسبت روز معلم با تبریک این روز به همه معلمان و اساتید فرهیخته گفت: بیش از ۳۸ هزار دانش آموز و حدود ۳۲۰۰ نفر دانشجو از خانواده ای تحت حمایت مشغول به تحصیل هستند که از زحمات وتلاش های همه معلمان و اساتید دانشگاهها جهت آموزش این عزیزان تشکر و قدردانی می شود.

وی با اشاره به این که جامعه فرهنگیان همیشه در کار های خیر و شرکت در پویش های احسان و نیکوکاری پیش قدم و بوده اند گفت: تعداد ۵هزار و ۱۴۰ نفر از معلمان در طرح اکرام و حمایت از ایتام فعالیت دارند

شیخ‌پور بیان کرد: معلمان لرستان حمایت از ۹ هزار و ۷۱۰ نفر را به‌عهده گرفته‌اند و کمک‌های خود را به‌صورت ماهانه به حساب این افراد واریز می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان لرستان اعلام کرد: معلمان لرستان ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در قالب طرح اکرام در سال گذشته به ایتام و محسنین این استان کمک کرده‌اند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902668

دیگر خبرها

  • معارفه رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد
  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • اثر نامطلوب قطعی برق صنایع بر معیشت مردم
  • پیگیری یک دغدغه/تجهیز زمین ورزشی روستای گوروی بشاگرد در ایستگاه آخر + فیلم
  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • اداره کل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف چه دستاورد‌هایی دارد؟
  • امام جمعه شهر بلوک شهرستان جیرفت در اثر تصادف با آمبولانس درگذشت
  • تأمین هزار و ۵۰۰ هکتار زمین برای طرح‌های نهضت ملی مسکن در زنجان
  • خبرنگار پیشکسوت محلات در حادثه رانندگی جان باخت
  • کمک ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان معلمان به ایتام