Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیریت گردشگری و مهندسی عمومی سازمان آب‌وبرق خوزستان گفت: مخابره اخبار منفی همچون سیل و گردوغبار در کاهش میل سفر به خوزستان موثر است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمدامین ایزدجو مدیریت گردشگری و مهندسی عمومی سازمان آب‌وبرق خوزستان در یک‌ گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار کرد: گردشگری در خوزستان مغفول واقع شده چرا که گرم و خشک بودن آب‌وهوا تصور نادرستی در اذهان عمومی بوجود آورده و با مخابره اخبار منفی ازجمله سیل و گردوغبار میل سفر به این استان کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حدود ۳۰ درصد آب‌های سطحی کشور فقط در استان خوزستان است که با برنامه‌ریزی و استفاده درست می‌توان اتفاقات خوبی رقم زد.

مدیریت گردشگری و مهندسی عمومی سازمان آب‌وبرق خوزستان گفت: خوشبختانه در سال گذشته با تفاهم‌نامه‌ای که میان وزارت نیرو و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منعقد شد تسهیل در زمینه‌سازی سرمایه‌گذاری، صنعت گردشگری و تبادل اطلاعات اتفاق افتاد.

وی بیان کرد: سازمان آب‌وبرق خوزستان که از مدت‌ها قبل از صدور این تفاهم‌نامه اقدام به ایجاد شرایط گردشگری با استفاده از ظرفیت‌های آبی کرده بود، مناطقی همچون پلاژ سد مارون پدید آورد که برای برخی وجود چنین اماکنی در خوزستان غیر قابل تصور است.

محمدامین ایزدجو گفت: در حقیقت دولت در حوزه ایجاد اماکن سرمایه‌گذاری گردشگری عملکرد موثری نداشته پس بهتر است با واگذاری این اماکن به مردم به توسعه و بهره‌وری بیشتر کمک کرد.

وی ادامه داد: تجهیز کارگاه‌ سدها به لحاظ طولانی بودن انجام پروژه‌ سدسازی با تجهیز کارگاه‌های سایر پروژه‌ها که اغلب با چند کانکس ساخته می‌شوند تفاوت دارد.

ایزدجو اظهار کرد: تجهیز کارگاه‌های پروژه‌های سدسازی از ساختمان‌هایی با مصالح مرغوب ساخته می‌شود و پس از بهره‌برداری از سد این شهرک‌ها به حال خود رها می‌شوند به عنوان مثال تجهیز کارگاه سد گدار مسجدسلیمان با ۵۵۰ اتاق اگر با نوسازی در اختیار مردم قرار گیرد تحول اقتصادی خوبی در منطقه ایجاد خواهد کرد‌.

وی افزود: فراهم کردن بستر جذب گردشگر به تبع با خدماتی که گردشگر نیاز دارد شغل ایجاد می‌کند که شغل نیز باعث گردش مالی و به دنبال آن رفاه که مقدمه امنیت است پدید می‌آید.

مدیریت گردشگری و مهندسی عمومی سازمان آب‌وبرق خوزستان گفت: طبیعتا کرونا نیز تاثیرات منفی در حوزه گردشگری به دنبال داشته اما باتوجه به اینکه گردشگری آبی در خوزستان روتق بیشتری دارد و این این ظرفیت‌ بیشتر در فضای باز مورد بهره گردشگر قرار می‌‌گیرد، باید به فکر راهی برای جذب گردشگر در این ایام بود.

محمدامین ایزدجو تصریح کرد: واقعیت این است که سرمایه‌گذار تا بحال از دولت آسیب دیده چرا که مراحل دریافت مجوز‌ها رسیدن به هدف را سخت نموده اما ما به دنبال تسهیل این امر هستیم.

وی گفت: دوره بهره‌برداری از پروژه‌های سرمایه‌گذاری را از ۱۰ سال به ۲۰ تا ۳۰ سال افزایش دادیم تا سرمایه‌گذار پس از برند سازی مدت بیشتری از سود سرمایه‌گذاری خود استفاده نماید.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: گردشگری خوزستان سیل اهواز تجهیز کارگاه سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۳۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام مقاومت مردم یمن را در نمایشگاه کتاب تهران به دنیا مخابره می‌کنیم

مدیر دانشجویان در انجمن همبستگی یمن در ایران با بیان اینکه پیام مقاومت مردم یمن را در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به جهانیان مخابره می‌کنیم، گفت: فرهنگ جهاد و مقاومت مردم یمن را به خوبی در نمایشگاه کتاب تهران معرفی می‌کنیم، هنوز برخی از ناشران یمن فعالیت خود را حفظ کرده‌اند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، اسامه هزاع، مدیر دانشجویان در انجمن همبستگی یمن در ایران گفت: انتخاب یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران اتفاق خوبی است، هر چند که وضعیت نشر و کتاب در یمن به دلیل جنگ به‌سامان نیست و برخی از ناشران مجبور شدند که کار نشر را تعطیل کنند. جنگ و درگیری موجب شد تا کتاب و نشر بسیار به عقب برگردد.

وی ادامه داد: با وجود شرایط سخت حاکم بر یمن، همچنان برخی از ناشران فعال مانده‌اند و ما در نمایشگاه کتاب در تهران می‌توانیم پیام مقاومت مردم مظلوم یمن را به جهانیان مخابره کنیم. تلاش می‌کنیم تا فرهنگ مجاهدت و مقاومت مردم یمن به خوبی در نمایشگاه کتاب تهران معرفی شود.

هزاع که مدیر دانشجویان در انجمن همبستگی یمن در ایران است، عنوان کرد: دغدغه‌های فرهنگی یمن در نمایشگاه کتاب به خوبی قابل طرح و پیگیری است و دو کشور ایران و یمن نقاط مشترک زیادی دارند، کتاب‌های اسلامی و دینی و حتی آثاری که به دوران پیش از اسلام و پس از اسلام مربوط است میان دو کشور ارتباطات قابل توجهی را نشان می‌دهد.

وی در مورد «وعده صادق» و واکنش مردم یمن به آن گفت: در آخرین عملیات ایران علیه رژیم صهیونیستی اقدام کرد و این نه تنها موجب واکنش خوب مردم یمن شد، بلکه در کل منطقه تحسین برانگیز بود. موشک‌هایی که از مسجد القصی گذشت موجب شد تا مردم یمن تظاهرات حمایتی از این حملات داشته باشند و خوشحالی خود را بروز دادند.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • پیشرفت اجتماعی ایران از سال ۲۰۱۹ کم و در سال ۲۰۲۳ منفی شد / در بخش فرصت ها وضعیت ایران خطرناک است / قربانی‌شدنِ پیشرفت اجتماعی در ساحتِ سیاست و اقتصاد
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  •  طی چندماه گذشته، معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو 
  • پیام مقاومت یمن را در نمایشگاه کتاب تهران مخابره می‌کنیم
  • پیام مقاومت مردم یمن را در نمایشگاه کتاب تهران به دنیا مخابره می‌کنیم
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نمایشگاه اسناد و نقشه‌های تاریخی در بندر ماهشهر
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری
  • برنامه‌های گردشگری باید با پیوست‌های فرهنگی و دینی تدوین شود