Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@09:07:20 GMT

عکس/ کاروان زیر سایه خورشید در اردبیل

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۳۵۰۰

کاروان«زیر سایه خورشید» به مناسبت ایام دهه کرامت و فرا رسیدن سالروز ولادت علی بن موسی الرضا(ع) در اردبیل و محل مجموعه شیخ صفی حضور یافت.

عکس/ کاروان "زیر سایه خورشید" به اردبیل .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم اردبیل شیخ صفی الدین کاروان زیر سایه خورشید حرم امام رضا امام رضا دهه کرامت ولادت امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۳۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش چین برای شراره‌های خورشیدی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، مرکز ملی هواشناسی ماهواره‌ای چین (NSMC) هشداری درباره اختلالات احتمالی در سیستم‌های ارتباطی به دلیل فوران یک سری از شعله‌ها و فواره‌های خورشیدی صادر کرده است.

این هشدار پس از وقوع قوی‌ترین طبقه بندی شراره‌های خورشیدی در بعدازظهر یکشنبه منتشر شد. شراره خورشیدی از انفجار بزرگ در اتمسفر خورشید به وجود می‌آید و باعث آزاد شدن انرژی در حد شش ضرب در ۱۰ به توان ۲۵ ژول‌ می‌شود که در حدود یک‌ششم انرژی خروجی از سطح خورشید در هر دقیقه است. این پدیده در سایر ستارگان هم دیده می‌شود که به آنها نیز شراره ستاره‌ای گفته می‌شود. شراره خورشیدی کلیه لایه‌های سطح خورشید شامل شیدسپهر، تاج خورشیدی و فام‌سپهر را تحت تأثیر قرار می‌دهد و باعث گرم شدن پلاسما تا دمای چندین میلیون درجه کلوین‌ می‌شود. 

طبق گزارش مرکز ملی هواشناسی ماهواره‌ای چین، پیش‌بینی می‌شود که شراره‌های خورشیدی دوباره روز چهارشنبه فوران کنند. این شعله‌های خورشیدی تهدیدی برای ماهواره‌ها، فضانوردان و ارتباطات رادیویی هستند، اگرچه منجر به شکل‌گیری شفق‌های قطبی دیدنی می‌شود.

این سازمان به کاربران توصیه کرده، تا با تغییر فرکانس‌ها یا استفاده از روش‌های ارتباطی جایگزین، اختلالات احتمالی را کاهش دهند. این اقدام جدی از سوی چین به دلیل تاثیرات بالقوه این اختلالات بر سیستم‌های برق و ارتباطات این کشور است.

با توجه به افزایش فعالیت خورشیدی، امکان افزایش تغییرات شدید در پیرامون زمین وجود دارد که می‌تواند منجر به اختلالات و از دست دادن انرژی الکتریکی در سیستم‌های قدرتمند شود. این اختلالات ممکن است منجر به قطع برق گسترده و افزایش ریسک ایجاد آتش‌سوزی یا خرابی دستگاه‌های الکتریکی شود.

چین جزو کشور‌های پیشتاز در تولید انرژی خورشیدی است و بنابراین برنامه‌ریزی برای مقابله با این نوع اختلالات از اهمیت بالایی برخوردار است. از این رو، چین اقداماتی از جمله افزایش نظارت بر شبکه‌های برق، اتخاذ اقدامات اضطراری در صورت لزوم و ارتقای ساختار و تجهیزات برق را انجام داده است. 

براساس اظهارات مقامات چینی، همه سازمان‌های مرتبط باید در حالت آگاده‌باش باشند تا در صورت لزوم بتوانند با اختلالات ناشی از فعالیت‌های خورشیدی روبرو شوند. این اقدامات برای حفظ پایداری و امنیت انرژی الکتریکی در چین بسیار حیاتی به نظر می‌رسد و نشان از توجه جدی این کشور به امنیت انرژی و انعطاف‌پذیری سیستم‌های برق خود دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آماده‌باش چین برای شراره‌های خورشیدی
  • کرمان، زیرسایه خورشید/ اجرای ۵۰۰ برنامه فرهنگی ویژه دهه کرامت در پایتخت مقاومت اسلامی
  • فیلم/ جنگ سایه‌ها بین ایران و اسرائیل
  • تصاویری خیره‌کننده از فوران‌های خورشیدی
  • سمنان دهه کرامت میزبان خادمان رضوی با اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه است
  • برخورد ۲ شراره خورشیدی قوی به زمین
  • ایران قدرتمند و منسجم در سایه‌سار معلمین قوی شکل می‌گیرد
  • ۸۵۵ زائر اردبیلی راهی سرزمین وحی می‌شوند
  • ۸۵۵ زایر اردبیلی راهی سرزمین وحی می شوند
  • همایش متمرکز توجیهی کاروان‌های حج تمتع در اردبیل