Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در حالی گرمای هوا در یازدهمین روز تابستان اکثر شهرهای کشور را فرا گرفته که در شبانه روز گذشته ارتفاع بارش های تابستان در ایستگاه بارانسنجی «انجیرک» از توابع شهرستان مهرستان به 40 میلی متر رسید.

محسن حیدری در گفت و گو با ایسنا اظهار داشت: به طور کلی در شبانه روز گذشته آسمان تابستان در 38 ایستگاه بارانسنجی سیستان و بلوچستان بارانی بود به طوریکه میزان بارش در 17 ایستگاه بیبش از 10 میلی متر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سامانه همرفتی شبانه روز گذشته 9 شهرستان خاش، ایرانشهر، نیکشهر، فنوج، قصرقند، راسک، مهرستان، سیب سوران و سراوان را فرا گرفت و در برخی نقاط منجر به آبگرفتگی و جریان یافتن رودخانه های محلی شد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از ایستگاه ها تا این موقع بیشترین بارش ها به ترتیب از ایستگاه های«انجیرک» مهرستان با 40، «گشت» سراوان و «تیغ آب دامن» ایرانشهر 31، «چاهوک» مهرستان 26، شهر فنوج و ایستگاه «دستگرد» نیکشهر 25 و «رحمان آباد ایرندگان» خاش 24 میلی متر گزارش شده است.

حیدری با بیان اینکه بارش های همرفتی امروز نیز در ارتفاعات جنوب و جنوب شرق ادامه دارد، ادامه داد:  بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی افزایش ابر و بارش های رگباری همچنان الگوی ثابت دو روز آینده نیمه جنوبی استان است.

وی افزود: با توجه به ویژگی سامانه های همرفتی انتظار وقوع تندباد لحظه ای، صاعقه و بارش تگرگ به ویژه در ارتفاعات وجود دارد.

عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این مدت آبگرفتگی معابر، سیلاب ناگهانی و طغیان موقتی رودخانه های فصلی، پیش بینی می شود. بنابراین توصیه می شود مردم در مناطق ذکر شده از رفتن به ارتفاعات، توقف و تردد در بستر و حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی خودداری کنند.
حیدری در بخش دیگری به شدت گرفتن وزش بادهای 120 روزه از جمعه پیش رو در شمال استان خبر داد و گفت: وزش این بادها علاوه بر پنج شهرستان شمال استان، با شدت کمتر مرز شرقی و نوار غربی استان را نیز فرا می گیرد.

وی ادامه داد: وزش این باد شدید علاوه بر کاهش دید افقی و کیفیت هوا، در برخی محورهای مواصلاتی شمال استان نیز سبب خیزش گردوخاک و کاهش دید می کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هواشناسي بارش باران تابستان سيستان و بلوچستان استانی اجتماعی سیستان و بلوچستان میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۳۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیدروبه، دزفولو حسینیه پربارش‌ترین تقاط خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت:تا ساعت ۱۸:۳۰ دقبقه روز جمعه (۱۴ اردیبهشت) میزان بارش در بیدروبه ۱۷۶، شهر دزفول ۱۷۵.۱ و حسینیه ۱۷۰.۹ میلی متر به ثبت رسید. 

محمد سبزه زاری افرود:این میزان در ماهور برنجی ۱۶۴ سالند ۱۴۷، ایستگاه صفی آباد دزفول ۱۲۹.۹، گتوند ۱۲۶.۳ و سرخه ۱۱۷ میلی متر رسید. 

وی ادامه داد: باران در شوش ۱۰۳.۴، ماهشهر ۷۴، لالی ۶۰.۴، ام دبس ۵۷.۵، فرودگاه اهواز ۵۳، یزد نو ۵۰.۴ کرخه ۵۰، شهرداری منطقه ۱ اهواز ۴۹.۶، ایذه ۴۳.۸، شهرداری منطقه ۶ اهواز ۴۳.۳، شوشتر ۴۰.۸ و استانداری ۴۰.۱ میلی متر باران بارید. 

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت:میزان بارش در این مدت در شادگان ۳۲.۷. بستان ۳۱.۴، فرهنگ شهر اهواز ۳۰.۲، مسجد سلیمان ۳۰.۹، دزپارت ۲۸.۶ هندیجان ۲۸.۴ سوسنگرد ۲۱، رامهرمز ۱۴.۵، امیدیه ۱۴.۴ و آبادان ۶.۶ میلی متر ثبت شد.

سبزه زاری افزود :بارش باران تا فردا ادامه دارد و از اواسط فردا سامانه بارشی از استان خارج می شود.

وی ادامه داد :سامانه بعدی بارشی روز دوشنبه وارد استان می شود که نسبت به سامانه فعلی ضعیف می باشد. 

دیگر خبرها

  • دستگیری قاتل فراری در مهرستان سیستان و بلوچستان
  • بارش ۳۰ میلی‌متر باران طی ۳۰ دقیقه در اهواز
  • بیدروبه، دزفولو حسینیه پربارش‌ترین تقاط خوزستان
  • هوای سیستان بارانی شد + فیلم
  • سیستان بارانی شد
  • بارش‌ باران تا شنبه در آذربایجان‌غربی تداوم دارد
  • ادامه بارش باران در کرمانشاه
  • ثبت بیشترین بارش باران در ایستگاه در روستای انجیره آبدانان
  • فیلم/بارش شدید باران در زابل شمال سیستان و بلوچستان
  • صفی آباد دزفول و حسینیه اندیمشک پربارش‌ترین نقاط خوزستان