Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   رییس سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان شمالی با اشاره به اهمیت و توجه به بخش تولید که موتور محرکه اقتصاد کشور است گفت:حدود۱۹۰پروژه در سه کارگروه تخصصی در سازمان برنامه و بودجه تدوین شده بود که ۳۲پروژه دولتی و ۱۵۸ پروژه در بخش خصوصی تدوین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا فیروزه با اشاره به اینکه از این ۱۵۸پروژه ۴۰مورد در حوزه صنعت معدن و تجارت است افزود:این پروژه‌ها با کمک اسناد فرا دستی، سند توسعه استان و سند آمایش ارزیابی می شود.

فیروزه با بیان اینکه اعتبار جواز‌های صادر شده حدود ۵هزارو ۶۰۰میلیارد تومان است گفت:۵هزار میلیارد تومان جواز از ابتدای سال قبل تا کنون صادر کرده ایم که تعداد ۹۵جواز صادر شده در سال جدید می‌باشد؛ و ارزش این جواز‌ها بیش از ۳هزار میلیارد تومان می‌باشد.

رییس سازمان صمت با اشاره به شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری استان در سفر ریاست جمهوری در سال گذشته عنوان کرد:تفاهم نامه‌هایی در زمینه ایمیترو بالغ بر ۶هزارو۵۰۰میلیارد تومان داشته ایم که شش بند از آن مربوط به توسعه فاز دوم آلومینای جاجرم، شمش آلومینا، و فرآوری معدن و شمش منیزیم بوده است که حدود ۱۲هزار اشتغال در جواز‌های صادر شده رقم خورده است.

بیشتر بخوانید : انتقاد استاندار از بد قولی‌ها در رسیدگی به وضع معدن آلبلاغ 

فیروزه با اشاره به اینکه توجه مدیران به سرمایه گذاری‌های کلان باعث افزایش اشتغال در استان و تولید درآمد ناخالص ملی میشود افزود:از ابتدای سال ۹۸تا کنون پراکندگی جغرافیایی سرمایه گذاری در استان خوب بوده است.

او با بیان اینکه جواز تولید قرص و شربت استامینی فون در شهرستان مانه و سملقان صادر شده است گفت:حدود ۹۰۰میلیارد تومان سرمایه گذاری برای این پروژه در دستور کار قرار دارد و بیش از ۵۱۲ فرصت شغلی در استان بوجود آمده است.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان اضافه کرد:در شهرستان گرمه جواز تولید شمش منیزیم از معادن دولومیت و در شهرستان راز و جرگلان تولید پودر میکرونیزه برای فراوری معادن باریتو کلسیم صادر شده است که برای پروژه گرمه حدود ۲۵۰میلیارد تومان به صندوق توسعه ملی معرفی شده.

او در ادامه به پروژه تولید کاغذ از سنگ اهک گرانول کربنات کلسیم در فاروج خبر داد و گفت :خراسان شمالی میتواند به پایتخت تولید کاغذ در کشور تبدیل شود.

او افزود:۷۰۰میلیون تن سنگ آهک ذخیره شده در فاروج شناسایی شده است و سالیانه ۳۰هزار تن کاغذ بالغ بر ۲۴۶میلیارد تومان سرمایه گذاری در این پروژه تولید می شود که حدود ۱۱۲نفر را مشغول به کار میکند.

فیروزه در ادامه به صدور جواز برای کاشی و سرامیک سمنگان که بالغ بر ۱۰۰میلیارد تومان به صندوق توسعه ملی معرفی شده است اشاره کرد و گفت:در شهرک صنعتی سیساب با مشارکت فعالانی از ایتالیا فراوری سنگ‌های تزیینی و مرمر در دستور کار قرار گرفته است.

او در پایان به فعال سازی معادن کوچک و ساماندهی معدن آلبلاق اسفراین اشاره کرد و گفت:تفاهم نامه‌ای با ایمیترو برای اکتشاف و توسعه راه دسترسی و برق کشی شش معدن در خراسان شمالی صادر شده است.
انتهای پیام/ه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تولید شمش منیزیم تولید کاغذ از سنگ اهک خراسان شمالی سرمایه گذاری صادر شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۳۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ محمدجعفر عظمائی افزود: ۴۹ فقره پروانه بهره‌برداری معدن (بهره‌برداری از معدن جدید) با میزان سرمایه‌گذاری حدود ۲۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۲۰۰ نفر در سال گذشته صادر شده که درمقایسه با سال ۱۴۰۱ افزایش ۵۳ درصدی داشته است.

وی گفت: پارسال ۲۹ فقره گواهی کشف معدن با مساحت حدود ۱۶۲ کیلومتر مربع صادر شده است که درمقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳برابر در مساحت افزایش یافته که این موضوع نیز افزایش علاقه مندی برای توسعه فعالیت‌های معدنی در استان را نشان می‌دهد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به احیا و فعال سازی ۳۰ معدن در سال ۱۴۰۲ افزود: پارسال حدود ۲.۳ همت حقوق دولتی معادن در این استان وصول شد.

دیگر خبرها

  • رشد صددرصدی صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی
  • ساخت ۱۰ تلمبار مشارکتی نوغانداری در خراسان شمالی
  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند