Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@20:13:46 GMT

بزرگ‌ترین دولت ضد بشر، سردمدار حقوق بشر

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۳۸۲۹

بزرگ‌ترین دولت ضد بشر، سردمدار حقوق بشر

ایسنا/قزوین دکترسیدجوادهاشمی فشارکی، پژوهشگر و مؤلف کتاب «فرهنگ موضوعی بیانیه گام دوم انقلاب» و استاد دانشگاه در یادداشتی که به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکا نوشته و آن را در اختیار ایسنا قرار داده است می‌نویسد:

هفته حقوق بشر آمریکا از ششم تیرماه ۱۳۶۰ که مصادف با ترور نافرجام مقام معظم رهبری است، شروع می‌شود و با انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب در هفتم تیرماه ۱۳۶۰ ادامه می‌یابد؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی ۴ تیر ۱۳۹۴ در بخشی از بیاناتشان در دیدار خانواده‌های شهدای هفتم تیر و جمعی از خانواده‌های شهدای استان تهران به اهمیت شناخت دشمن تأکید بسیار داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر در جهان است و نقض حقوق بشر و جنایت علیه بشریت یکی از موارد لاینفک ساختاری و کارکردی سیاست‌های آمریکا است. آمریکایی‌ها در تاریخ خود انواع و اقسام جنایت‌ها را نسبت به مردم دنیا و جوامع بشری روا داشته؛ جنایت‌هایی که قطعاً تا قرن‌ها از حافظه تاریخ زدوده نمی‌شود و عجیب اینکه، مفهوم حقوق بشر هم جزو موارد مهمی است که آمریکا از رهگذر آن در تلاش است خود را مهد دموکراسی معرفی کند و به‌عنوان مدعی بتواند جای متهم و مظلوم را تعویض کند. امروز غارتگران و جانیان دنیا و در رأس آن‌ها آمریکای جنایتکار فریاد حقوق بشر سر می‌دهد و از طریق پیمان‌هایی نظیر «ناتو» و ایجاد پایگاه‌های نظامی برای نفوذ و رسیدن به اهداف نامشروع خود تلاش می‌کند که برخی از این موارد به شرح زیر است.

نخست: حفاظت از منابع راهبردی انرژی با حمله به افغانستان و عراق و حضور سنگین نظامی در خلیج فارس از طریق پایگاه‌های نظامی آمریکا در عربستان (مقر فرماندهی مرکزی آمریکا)، بحرین (مقر ناوگان پنجم نیروی دریایی ارتش آمریکا)، کویت (پس از رهاسازی کویت از اشغال صدام)، عمان، امارات و قطر.

دوم: کنترل جریان اقتصادی، مواد آلی و معدنی و مخازن انرژی‌های تجدید پذیر دنیا، در واقع پایگاه‌های نظامی آمریکا در قسمتی از آفریقا و آمریکای جنوبی صرفاً برای کنترل و دسترسی به منابع گسترده اقتصادی، بیولوژیکی، مواد معدنی و منابع آبی نظیر حوزه آمازون در این مناطق مستقر است.

سوم: کنترل کشورهای مخالف با سیاست‌ها و برنامه‌های آمریکا و جنبش‌های مردمی آزادی خواهانه از طریق پایگاه‌های نظامی در کره جنوبی، حاشیه خلیج فارس، افغانستان، عراق، ترکیه، کشورهای حاشیه غربی روسیه.

چهارم: تبدیل سبک زندگی بومی مناطق مختلف و الگوی مصرف و فرهنگ سنتی، به سبک فرهنگ غربی، و تغییر ذائقه‌ها به سمت اهداف غربی.

پنجم: ایجاد دولت‌های متمایل به آمریکا در کشورهای مختلف جهان از طریق افراد وابسته، به‌منظور تأمین اهداف آمریکا.

رفتار ضدبشری در کشورهای جهان

تجاوزات و دخالت‌های نظامی عمده و ضدبشری ایالات‌متحده امریکا در کشورهای زیر: ورود مستقیم نیروهای امریکایی به کلمبیا (۱۹۰۱)— حمله به پاناما (۱۹۰۲)— ورود به کوریا و مغرب (۱۹۰۴)— ورود به هندوراس علیه انقلاب این کشور (۱۹۰۵)— حمله به نیکاراگوئه (۱۹۰۷) — ورود به دومینیکن (۱۹۰۷) — اشتراک در جنگ میان هندوراس و نیکارگوئه (۱۹۰۷) — مداخله در انتخابات پاناما (۱۹۰۸) — برای سرکوب کودتا علیه حکومت نیکاراگوئه (۱۹۱۰) — ورود به هندوراس برای حمایت از کودتا به رهبری مانوئل بونیلا بر ضد رئیس‌جمهور منتخب میگل داویا (۱۹۱۱) — سرکوب قیام ضد امریکایی در فیلیپین (۱۹۱۱) — حمله و اشغال کوبا (۱۹۱۲) — حمله به پاناما (۱۹۱۲) — حمله به هندوراس (۱۹۱۲) — اشغال نیکاراگوئه و از این زمان نیکاراگوا به مستعمره‌ای برای احتکار شرکت‌های امریکایی تبدیل شد. (۱۹۱۲ — ۱۹۳۳) — هائیتی. نیروهای امریکایی پس از وقوع چندین انقلاب در هائیتی وارد این کشور کرد و به مدت ۱۹ سال هائیتی تحت اشغال امریکا در آمد (۱۹۱۴ — ۱۹۳۴)- اشغال جمهوری دومینکن به مدت ۸ سال (۱۹۱۶ — ۱۹۲۴) — اشغال کوبا. (۱۹۱۷ — ۱۹۳۳) — اشتراک در جنگ جهانی اول (۱۹۱۷ — ۱۹۱۸) — مداخله در روسیه (۱۹۱۸ — ۱۹۲۲) — ورود نظامی به پاناما (۱۹۱۸ — ۱۹۲۰) — ورود نظامی به کاستاریکا (۱۹۱۹) — حمله به هندوراس (۱۹۱۹) — حمله به گواتمالا (۱۹۲۰)— حمایت امریکا از گروههای مسلح علیه کارلوس گیریر و مداخله در ترکیه (۱۹۲۱) — ورود نظامی به چین (۱۹۲۲ — ۱۹۲۷) — حمله به هندوراس (۱۹۲۴ — ۱۹۲۵) — حمله به پاناما (۱۹۲۵) — حمله به نیکاراگوا (۱۹۲۶) — امریکا چین را به اشغال درآورد (۱۹۲۷ — ۱۹۳۴) — حمله به السالوادور (۱۹۳۲) — حمله به نیکاراگوا (۱۹۳۷) — درحالیکه جنگ جهانی تمام شده بود!! بمباران هیروشیما و ناکازاکی. حدود ۲۲۰٬۰۰۰ نفر در اثر این دو بمباران اتومی جان باختند. بیش از ۱۰۰٬۰۰۰ نفر بلافاصله هنگام بمباران کشته شدند و بقیه تا پایان سال ۱۹۴۵ بر اثر اثرات مخرب تشعشعات رادیواکتیو جان خود را از دست دادند. (۱۹۴۵) — حمله به یونان (۱۹۴۷ — ۱۹۴۹) — حمله به فیلیپین (۱۹۴۸ — ۱۹۵۳) — حمله به پورتریکو (۱۹۵۰) — حمله به کوریا (۱۹۵۰ — ۱۹۵۳) — جنگ با پاناما (۱۹۵۸) — نظامیان امریکایی وارد لائوس شدن (۱۹۵۹) — حمله به هائیتی (۱۹۵۹) — عملیات نظامی امریکا در اکوادور (۱۹۶۰)— حمله به پاناما ۱۹۶۵ — ۱۹۷۳ — تجاوز خونین به ویتنام— حمله به گواتمالا (۱۹۶۶) — حمایت نظامی از اندونزیا علیه فیلیپین (۱۹۶۶) — بمباران لائوس (۱۹۷۱ — ۱۹۷۳) — حمله به نیکاراگوا (۱۹۷۲) — دخالت نظامی در گرینادا (۱۹۸۳) — حمله امریکا به هندوراس (۱۹۸۸) — سرکوب ناآرامی‌ها در جزایر ویرجین (۱۹۸۹) — آمریکا با پوشش ناتو جنگی را علیه یوگسلاویا به راه انداخت. بمباران این کشور ۷۸ روز به طول انجامید و یوگسلاویا از هم فروپاشید. (۱۹۹۹)

«نفوذ سخت» آمریکا در دهها کشور دنیا و کشورهایی که جنگ جهانی دوم را باخته بودند مانند ژاپن، آلمان و ایتالیا و همچنین در کشورهایی که به کمک آمریکا در بازسازی کشورشان نیاز داشتند مانند سایر کشورهای اروپایی که اقدام به تأسیس پایگاه‌های نظامی کرد.

آفریقا نیز که پس از کنفرانس برلین بین قدرت‌های اروپایی تقسیم شده بود، ایالات متحده آمریکا، نخست خود را به عنوان یک حکومت طالب آزادی و تسلّط مردم بر سرنوشت خود جا زده بود؛ پس از مدتی پنجه خونین و ضدمردمی‌اش از درون دستکش سفید آشکار شد و به دلیل طمع و حرص بیش از حد سرمایه‌داری بین‌المللی، به غارت هرچه بیش‌تر منابع طبیعی و نیروی انسانی این قاره پرداخت.

تنها در نیمه دوم قرن بیستم، ایالات متّحده آمریکا حدود ۱۰۰ کودتای نظامی و براندازی حکومت‌ها را طرّاحی و رهبری کرده است و ده‌ها بار به طور مستقیم دست به اشغال نظامی کشورها زده یا آن‌ها را تهدید به مداخله نظامی کرده است. از جنگ جهانی دوم، کشورهای زیرسلطه، صحنه اصلی دخالت‌ها و کودتاهای نظامی یا شبه کودتا و ضد کودتا و استقرار دیکتاتوری‌های نظامی بوده‌اند. به سادگی می‌توان برآورد کرد که کاربرد گسترده شیوه‌هایی چون: تهدید، کودتا، اشغال نظامی و غیره، تا چه اندازه به استقلال کشورها و به فرآیند تصمیم‌گیری دولت‌ها صدمه و زیان می‌زند. بدون تردید، دستگاه‌ها و آژانس‌های مختلف جاسوسی آمریکا، فعّالانه در طرح و اجرای کودتاها و توطئه‌ها، برای سرنگونی حکومت‌های مردمی، فعّالانه مشغول‌اند و مسئول کودتاهای بی‌شمار در جهان هستند.

زندان‌های مخوف آمریکا که برخی از آن‌ها بر روی کشتی در آب‌های آزاد هستند و تا سالیان سال مجوز ورود به خشکی را ندارند.

ده‌ها حمله سایبری بین آمریکا و چین درگرفته است که مشهورترین آن‌ها در مارس و آوریل سال ۲۰۰۱ بود و دامنه آن تا حدودی به اروپا نیز کشیده شد.

آمریکا با مداخله آشکار از طریق سلطه و استثمار اقتصادی، تهاجم فرهنگی، حمله نظامی، پیاده کردن نظامیان، تهدید و یا توسّل به کودتای نظامی و سرنگون کردن دولت‌های ملّی و مردمی اقدام می‌کرد ونقض حقوق بشر و جنایت علیه بشریت، جزء لاینفک ساختار و کارکرد رژیم آمریکا محسوب می‌شود.

رفتار ضدبشری در داخل امریکا

وضعیت حقوق بشردر داخل ایالات متحده نیز به شدت وخیم است و مواردی از آن بدین قرار است: نژاد پرستی پلیس در آمریکا، خود عامل فزاینده جرم و جنایت و جمعیت زندانیان شده و آمریکا را به اردوگاه کار اجباری و زندانی بزرگ شبیه گولاگ تبدیل کرده و به نظر می‌رسد نظام فاسد سرمایه‌های آمریکا با گولاگیسم اقتصادی و بردگی مدرن قضایی و بهره‌کشی از انبوه زندانیان رنگین‌پوست اداره می‌شود.

روزانه بیش از ۹۰ نفر (سالی ۳۳ هزار نفر) به‌وسیله سلاح گرم قربانی خودخواهی و پول‌پرستی تولیدکنندگان اسلحه و مافیای جهنمی سلاح و مهمات می‌شوند و این تعداد به‌جز افرادی است که توسط پلیس به صورت رسمی و قانونی!! کشته می‌شوند.

جداکردن کودکان و والدین مهاجر در خاک آمریکا و زندانی کردن آنان در قفس‌های آهنین

به مردم امریکا آشکارا آموزش داده می‌شود تا از سیاه‌پوستان ترس و واهمه داشته باشند و به آن‌ها به چشم حیوان نگاه کنند. علاوه بر سیاه‌پوستان، بومیان آمریکا (وارثان اصلی آمریکا) بیش از یک قرن است که برای حفظ هویت محلی و بومی خود در مقابل فرهنگ ویرانگر و یکسان‌ساز آمریکایی در حال مقاومت هستند و هیچ‌کس در جهان فریادشان را نمی‌شنود. ۲۵ سال است که هیچ عزم و اراده‌ای برای پیگیری کشتار بی‌رحمانه و قرون وسطایی فرقه داوودیه و مسیحیان ادونتیست وجود ندارد.

وضعیت حقوق اقلیت‌ها، رنگین پوستان، مسلمانان، زنان، سیاهان، وضعیت آزادی شهروندی و زندگی خصوصی مردم و سرکوب و کشتار اعتراضات مردم به وحشی‌گری‌های پلیس این کشور علیه سیاه پوستان، درجریان اعتراضات سراسری اخیر از دیگر رفتارهای ضدبشری آمریکا برای مردم خودش است.

رفتار ضدبشری با جهان اسلام

 مهم‌ترین هدف آمریکا تضعیف دین مبین اسلام و ایجاد انحراف در مسلمین و تضعیف کشورهای اسلامی و ایجاد اختلاف و درگیری مستقیم و غیرمستقیم و غیره است. ناامن کردن منطقه غرب آسیا و کشتار مردم توسط آمریکایی‌ها طی سال‌های متمادی، زمینه‌ساز بی‌ثباتی این روزهای منطقه است و حضور نظامیان این کشور در برخی کشورهای این منطقه، چاشنی این بی‌امنیتی و در نتیجه کشتار بی‌رحمانه است؛ که در پسِ این جنایات آشکار، ده‌ها جنایات پنهان نیزبه‌وقوع می‌پیوندد. فهرستی ازاین موارد درزیر آمده است:
تجاوز به لبنان (۱۹۵۸) — حمله به لیبیا و بمباران لیبیا (۱۹۸۶) — عملیات نظامی گسترده در عراق (جنگ اول خلیج فارس) (۱۹۹۱) اشغال سومالیا و انجام خشونت بسیار مفرط علیه باشندگان این کشور (۱۹۹۲ — ۱۹۹۴ —) — حمله به سودان. (۱۹۹۸) — حمله و اشغال افغانستان به بهانه تعقیب گروه القاعده که بعدها ثابت شد القاعده را خود امریکایی‌ها تجهیز کرده‌اند (۲۰۰۱) — حمله و اشغال عراق بدون مجوز سازمان ملل (۲۰۰۳) — حمله به لیبیا پس از پیروزی انقلاب این کشور و سرنگونی قذافی (۲۰۱۱) — حمایت رسمی از گروههای مسلح تروریستی در سوریه با هدف براندازی نظام منتخب ملت سوریه وکشتاروتخریب (۲۰۱۱) — اعلام حمایت رسمی از رژیم آل خلیفه در سرکوب قیام مردمی این کشور (۲۰۱۱) — حمایت گسترده تسلیحاتی از رژیم سعودی در حمله به مردم مظلوم یمن - اعلام پشتیبانی رسمی از آل سعود در جنگ این کشور علیه (۲۰۱۵) — حمله خودسرانه به سوریه (۲۰۱۸) – ادامه حضور عراق علیرغم مصوبه مجلس آن کشور (۲۰۱۹) چشم بستن بر جنایت‌های دولت میانمار علیه مسلمانان یکی دیگر از شاهکارهای حقوق بشری آمریکا است. بمب‌های ۱۰ تنی بر روی کودکان مظلوم افغانی بریزند و فرزندان یمنی، عراقی، سوری را با سلاح‌های مرگبار در اختیار سعودی و تروریست‌ها به خاک و خون بکشند شهروندان «بی گناه» افغان و خارجی در یک زندان «غیرقانونی» بدون دسترسی به وکیل، فرایندهای لازم دادرسی عادلانه حقوقی و قضایی و دور از دسترس سازمان‌های بین المللی در داخل قلمرو یک کشور مستقل دارای حاکمیت ملی و دولت مردمی، نگهداری و شکنجه می‌شوند و حتی زیر شکنجه جان می‌بازند.

رفتارضدبشری با ایران

رفتارضدبشری آمریکا با کشور شیعه ایران دارای قدمت ووسعت زیادی می‌باشد، که در زیر فهرست‌وار ارائه گردیده است:

الف) قبل از انقلاب اسلامی
•     کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ وسلطه بر جان و مال و ناموس مردم
•    شهادت دانشجویان در ۱۶ آذر ۱۳۳۲
•     حمایت و تحکیم پایه‌های حکومت استبدادی شاه
•     تأسیس سازمان مخوف ساواک
•     تحمیل قانون کاپیتولاسیون و تحقیر ملت بزرگ ایران
•    گسیل مستشاران امریکایی برای دخالت در امور داخلی ایران
•    غارت منابع نفت و گاز و....

ب) در دوران مبارزات انقلاب اسلامی ملت ایران
•    کشتار صدها تن از مردم در قیام خونین پانزدهم خرداد ۱۳۴۲
•    تبعید مرجع تقلید (امام خمینی)
•    حمایت از کشتارشاه درجریان انقلاب اسلامی در سالهای ۱۳۵۶ و ۱۳۵۷
•    انواع توطئه برای به ثمر نرسیدن انقلاب اسلامی

ج) دوران اولیه پس از انقلاب
•    تبدیل سفارت به لانه جاسوسی
•    مصادره اموال ایران
•    هجوم نظامی و واقعه طبس
•    کودتای نوژه
•    شهادت بالغ بر ۱۷ هزار تن از هموطنان در اقدامات تروریستی منافقین تحت چتر حمایتی امریکا

د) دوران جنگ تحمیلی
•    چراغ سبز آمریکا به صدام برای حمله به ایران
•    حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا از صدام در ۸ سال جنگ تحمیلی
•    تأمین سلاح‌های شیمیایی عراق علیه ایران و حملات شیمیایی عروسک خیمه‌شب‌بازی آمریکا در جنگ تحمیلی
•    حمله آمریکا به کشتی‌ها و سکوهای نفتی ایران
•    ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران
•    حمایت آمریکا از سازمان منافقین
•    پیام آشکار شکست نظام سلطه از مقاومت مردم ایران در طول هشت سال جنگ تحمیلی و حمایت بیش از ۵۰ کشور از یک رژیم خودکامه بود که در سایه سکوت مرگبار سازمان‌های حقوق بشری اتفاق افتاد.
•    ممانعت از محکومت جهانی متجاوز (بعث صدام)

هـ) دوران پس از جنگ تحمیلی
•     تهدید مستمر ملت ایران به حمله نظامی
•     حمایت از منافقین درترور شخصیت‌های انقلاب و بمب گذاری
•    حمایت آمریکا از گروهک‌های تروریستی به‌ویژه در مرزهای ایران
•    حمایت آمریکا از هر گونه فتنه و اغتشاش در سالهای ۷۸ – ۸۸- ۹۶- ۹۸
•     ترور دانشمندان هسته‌ای ایران
•    تهاجم فرهنگی و جنگ نرم علیه ملت ایران
•    ساخت فیلم‌های ضد ایرانی و ضد اسلامی
•    جنگ اقتصادی وتحریم
•    اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ایران
•    حمله سایبری علیه زیرساختهای کشور
•    تجهیز و حمایت از منافقین و سایر گروهک‌ها
•    ایران هراسی و تحریک دولت‌های عرب علیه ایران
•    تولید و تجهیز و سازماندهی تروریسم داعشی و القاعده و...
•    اعمال شدیدترین تحریم‌های ضد انسانی
•    تهدید و ممانعت از روابط تجاری سایر کشورها با ایران
•    تصویب بودجه برای نفوذ براندازی
•    خروج از برجام، بعد ازنابودی صنعت هسته‌ای ایران
•    حمله با ویروس بدافزار استاکس‌نت که در سال ۲۰۰۹ با هدف خرابکاری در سانتریفیوژهای غنی‌سازی به برنامه هسته‌ای ایران
•    در اجرای طرح «بی ثبات سازی ایران» که توسط سازمان سیا، با اختصاص بودجه چهارصد میلیون دلاری توسط کنگره آمریکا، با دستور «جورج بوش» و راه اندازی نوع جدیدی از «جنگ اطلاعاتی» موسوم به «جنگ سایبری»
•    تأسیس شبکه موسوم به «ایران پراکسی» از جمله مهم‌ترین اقداماتی است که در این سال با بودجه‌ای بالغ بر ۵۰ میلیون دلار توسط سازمان سیا و تحت پوشش دفتر IBB وزارت امورخارجه آمریکا
•    تخلیه بانک‌های اطلاعاتی کشور، نفوذ و خرابکاری در سایت‌های اینترنتی ایران، مبارزه با فیلترینگ در داخل کشور، ایجاد امنیت برای کاربران شبکه مجازی علیه جمهوری اسلامی، ایجاد بستر ارتباط امن تلفنی و دیتا برای مصاحبه با رادیو فردا، رادیو زمانه، شبکه تلویزیونی صدای آمریکا (VOA) و سایر رسانه‌های غربی
•    راه اندازی شبکه پوششی برای منافقین موسوم به «فعالان حقوق بشر»
•     ایجاد شبکه جمع آوری اطلاعات جاسوسی، به ویژه شناسایی دانشمندان هسته‌ای کشور
•    شناسایی، جذب و سازمان دهی ایرانیان خارج از کشور در برخی از کشورها مانند آمریکا، کانادا، آلمان، فرانسه و ترکیه
•     تهیه گزارش به منظور جریان سازی و جنگ روانی علیه نظام جمهوری اسلامی و مقدسات دینی و ارسال آن به رسانه‌های خارجی، سازمان‌ها و نهادهای حقوق بشر
•    برگزاری تجمعات غیرقانونی و تشویق به حضور در اغتشاشات پس از انتخابات
•     انتشار اخبار خلاف واقع از جمله کشته شدن هفتاد و دو نفر در حوادث پس از انتخابات
•     حمایت خبری و رسانه‌ای از گروهک‌های تروریستی ریگی و انجمن پادشاهی
•     انتقال غیرقانونی متهمین و افراد مسئله دار به خارج از کشور از طریق گروهک‌های ضدانقلاب
•    انجام اقدامات ایذایی و هکری و نفوذ به سرورهای دولتی در جهت دسترسی غیرمجاز به اطلاعات محرمانه کشور جهت ارسال به سرویس‌های جاسوسی و تکمیل بانک اطلاعاتی آنان
•    برنامه ریزی برای اختلال در سیستم مدیریت شهری و شبکه خدمترسانی از جمله سامانه سوخت رسانی به منظور ایجاد نارضایتی مردمی
•    ایجاد پوشش‌های امنیتی برای ورود به فاز اقدام مسلحانه علیه نظامی جمهوری اسلامی.
•    تأمین هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد دلار برای تخریب وجهه اسلام در فضای مجازی توسط سازمان سیا با موضوعیت انقلاب اسلامی ایران و جریان سازی علیه ایران اسلامی

رفتارضدبشری با معاهدات بین‌المللی

این کشور مدعی حقوق بشر، تاکنون از توافقنامه‌های بین‌المللی همچون پیمان تجاری شراکت فرا آتلانتیک (تی‌پی‌پی)، توافقنامه آب و هوایی پاریس، پیمان مهاجرتی سازمان ملل متحد، قرارداد تجارت آزاد امریکای شمالی» (نفتا) و برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) نیز خارج شده است. و به جهت برخورداری ازحق وتوی شورای امنیت، قوانین بین المللی را به راحتی زیر پا می‌گذارد و عنصر دیوانه‌ای همچون ترامپ حتی به شعارهای ظاهری حقوق بشر نیز بی اعتنایی کرده و خروج از شورای حقوق بشر را دستاورد بزرگ دولت خویش بداند.

سخن پایانی

نگاهی به کارنامه آمریکا در مسائل مربوط به حقوق بشر درسه قرن اخیر، نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها در پرونده حقوق بشری، نه مدعی که بایستی در جایگاه متهم نشسته و به افکار عمومی جامعه خود و جهان پاسخ دهند و نه تنها اثبات کننده عدم حقانیت مقامات کاخ سفید در صیانت از حقوق بشر بلکه خود متهم ردیف اول این پرونده هستند و خوی استکباری این کشور را به نمایش گذاشته و نقاب فریب از چهره آن کنار زده شود و آن را صرف نظر از جنایات‌هایش در سایر کشورها، بایستی به عنوان کانون و محور شرارت در جهان معرفی گردد و اینک زمان آن فرا رسیده تا وجدان‌های بیدار بشری، رسانه‌های آزاده، افراد و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی جهانی علیه بیدادگری حقوق بشر امریکایی وارد میدان شده و به پشتوانه افکار عمومی جهانی پایان حقوق بشر آمریکایی را مطالبه کنند و بررسی عملکرد، جنایات و بدعهدی‌های شش رئیس جمهور آمریکا علیه ملت ایران پس از انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که این رژیم اصلاً قابل اعتماد نیست و نمی‌توان به لبخندهای آن امید بست و دنیا از جور دجال زمان به ستوه آمده و فریاد تظلم خواهی دارد و چشم انتظار ظهور مهدوی و برقراری حکومت عدل مهدوی را خواهند داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی حقوق بشر آمريكا پایگاه های نظامی حمله به پاناما انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی علیه ایران جنگ تحمیلی بین المللی ملت ایران جنگ جهانی حقوق بشر گروهک ها دولت ها هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۳۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود

به گزارش همشهری‌آنلاین، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بارها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بارها اعلام کرده نیروهای مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشورهای خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

کد خبر 848121 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و انگلیس اسرائیل خبر ویژه فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • تیتر خاص رسانه عربی درباره ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • تصمیم عرب‌ها درمورد تهران و تل آویو چیست؟
  • روایت عضو شورای شهر اصفهان از تفاوت دانشگاه‌های ایران و آمریکا
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • دولت آمریکا قصد اعمال تحریم‌هایی علیه یگان‌های نظامی اشغالگران را ندارد
  • حضور نیروی نظامی در دانشگاه و سرکوب دانشجویان پذیرفتنی نیست | رفتار آمریکا با دانشجویان معترض شرم‌آور است