Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-07@23:01:08 GMT

دوران قلدری آمریکایی‌ها به پایان رسیده است

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۳۹۳۲

دوران قلدری آمریکایی‌ها به پایان رسیده است

آمریکا برای اینکه بتواند سلطه خود در منطقه و ایران را به دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی برگرداند به دنبال این است که مولفه‌های قدرت جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار دهد

قدس آنلاین: سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اشاره به تلاش‌های آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران که بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل و برجام قرار است در مهرماه به پایان برسد، گفت: رفتار آمریکا در خصوص قطعنامه ۲۲۳۱ و پایان تحریم‌های تسلیحاتی ایران نشان می‌دهد که آنها اساساً به هیچ نوع تعهد و پیمانی پایبند نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به عهد شکنی‌های متعدد آمریکا در سال‌های گذشته و خروج ترامپ از توافقات بین‌المللی ادامه داد: عدم پایبندی دولتمردان آمریکا به معاهدات بین المللی و همچنین توافق هسته‌ای به خوبی برای ملت ما آشکار کرد، آمریکایی‌ها بر هیچ پیمانی پایبند نیستند و در حوزه‌های مختلف به دنبال محروم سازی و یا محدود کردن ایران هستند؛ در واقع آمریکایی‌ها در طول تاریخ به خوبی نشان داده‌اند که به هیچ عنوان خواهان پیشرفت و قدرتمند شدن ملت ایران نیستند.

معاون سیاسی سپاه با اشاره به سیاست‌های دولت مردان آمریکا برای تسلط بر منطقه غرب آسیا، تصریح کرد: آمریکا برای اینکه بتواند سلطه خود در منطقه و ایران را به دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی برگرداند به دنبال این است که مولفه‌های قدرت جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار دهد تا به ضم خود به این اهداف برسند، اما به طور قطع می‌توان گفت دوران زورگویی و قلدری آمریکایی‌ها به پایان رسیده و به این هدف هرگز نخواهند رسید.

سردار جوانی افزود: در سال‌های اخیر مشاهده کردیم که آمریکایی‌ها به دنبال آن بودند که با خروج از توافق هسته‌ای به نوعی با یک برجام جدید محدودیت‌های دائمی را در فعالیت‌های هسته‌ای ایران ایجاد کنند. در حوزه موشکی نیز در سال‌های گذشته آنها با تحریم‌های گسترده تلاش داشتند که برد فعالیت‌های موشکی ایران را محدود کنند، همچنین در عرصه منطقه‌ای به دنبال این بودند که رابطه جمهوری اسلامی ایران با گروه‌های مقاومت را محدود کرده و به طور اساسی این روابط را قطع کند. از سوی دیگر با اتهامات واهی به ایران و استفاده ابزاری از آژانس بین المللی انرژی اتمی می‌خواستند بازرسی‌ها را در جمهوری اسلامی ایران فراگیر کرده، به‌گونه‌ای که بی سابقه‌ترین بازرسی‌ها را در ایران انجام دهند.

وی در ادامه با اشاره به قطعنامه اخیر شورای حکام علیه ایران، گفت: قطعنامه اخیر شورای حکام که پیش نویس آن توسط سه کشور اروپایی تهیه شد نیز در راستای همین اهداف سلطه طلبی استکبار است، لذا با نزدیک شدن به زمان مقرر در طبق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و برجام و پایان تحریم‌های تسلیحاتی ایران در مهرماه طرح تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران را آمریکا و رژیم صهیونیستی دنبال می‌کنند.

معاون سیاسی سپاه گفت: جمهوری اسلامی ایران باید از حقوق خود دفاع کند و قطعاً این کار را خواهد کرد، اگرچه آمریکا با استفاده از نفوذ بر دیگر کشورها و استفاده از عوامل خود در مجامع بین المللی، به دنبال تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران است اما مردم و مسئولان ایران بر ایستادگی بر حقوق و منافع خود مصمم هستند و قطعاً از این حق خود دفاع و مقابل زیاده خواهی‌های آمریکا می‌ایستند.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سردار جوانی معاون سیاسی سپاه آمریکا تمدید تحریم تسلیحاتی ایران قطعنامه شورای حکام شورای امنیت تحریم های تسلیحاتی ایران جمهوری اسلامی ایران آمریکایی ها بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۳۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیزش دانشگاهیان آمریکایی؛ چالشی برای سیاست‌های دوگانه غرب در قبال حقوق بشر

 عباس مقتدایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، با بیان اینکه کشورهای غربی سال‌ها تلاش کرده بودند که مسئله فلسطین بازتاب جهانی نداشته باشد، گفت: با عملیات طوفان الاقصی نه تنها مسئله فلسطین بازتاب جهانی پیدا نکرد بلکه مقاومت مردم غزه به یک الگوی جهانی تبدیل شد و از همه مهمتر اینکه ماهیت اصلی و شعاری حقوق بشر غربی نمایان شد و افکار عمومی دنیا با جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت‌های بی‌دریغ دولت‌های غربی از آن مطلع شدند.

وی افزود: خیزش دانشگاهیان آمریکا نشان داد دوران موضوعی به نام جهانی شدن از دریچه نگاه مقامات آمریکایی گذشته و امروز تمدن غرب به یک چالش بزرگ برخورده و لذا باید سیاستمداران غربی در نگاه و رفتار خود به جهان اسلام، مسئله فلسطین و ادامه حمایت‌هایشان از صهیونیست‌های کودک‌کش تجدیدنظر کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه غربی‌ها با در پیش گرفتن استانداردهای دوگانه عملاً دموکراسی و حقوق بشر غربی را زیر سؤال بردند، گفت: در این هفت ماه غرب به جای اینکه موضع عملی و محکمی علیه جنایات رژیم صهیونیستی اتخاذ کند مدام از طریق قدرت رسانه‌ای خود، واقعیت‌های موجود را کتمان و جانب رژیم صهیونیستی را گرفته و از سوی دیگر انواع و اقسام حمایت‌های مادی و نظامی را از رژیم اشغالگر قدس به عمل آورده است.

مقتدایی ادامه داد: اما امروز ملت‌های جهان آگاه و هوشیار هستند و با چشمان خود می‌بینند و با عقلشان درک می‌کنند که چه اتفاقات دردناکی در اراضی اشغالی در جریان است که نمونه آن در خیزش اساتید و دانشجویان آمریکا ظهور و بروز پیدا کرده و از این خیزش می‌توان صدای تنفر از جنایات رژیم صهیونیستی را شنید. 

وی بیان کرد: رژیم صهیونیستی تمام کنوانسیون‌های بین‌المللی اعم از کنوانسیون‌های چهارگانه ژنو را نقض کرده و قوانین مرتبط با حقوق بشر دوستانه را زیر پا گذاشته و از سوی دیگر از سلاح‌های ممنوعه علیه مردم مظلوم غزه بهره برده است. در چنین شرایطی هیچ انسان آگاه و صلح‌طلب و آزاده‌ای نمی‌تواند سکوت کند و معلوم است افرادی همانند دانشگاهیان آمریکا دست به خیزش علیه سیاست‌های حمایت‌گونه ایالات متحده آمریکا در قبال رژیم صهیونیستی می‌زنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه غربی‌ها می‌خواهند جای جلاد و شهید را در تحولات غزه تغییر دهند، گفت: ولی غرب در این پروژه موفق نخواهد شد و با خیزش‌هایی که در اروپا و آمریکا آغاز شده این هدف به شکست کشانده خواهد شد. مردم دنیا آگاه شده‌اند و در عصری که ابزارهای ارتباطاتی روز به روز گسترش و توسعه پیدا می‌کنند کتمان حقیقت و تحریف واقعیت‌های ناشدنی است.

مقتدایی با اشاره به اقدام تنبیهی ایران علیه رژیم اشغالگر قدس گفت: رژیم صهیونیستی باید تنبیه می‌شد و حساب کار دستش می‌آمد که نباید پایش را از گلیمش درازتر کند. جمهوری اسلامی ایران تنها حکومتی در جهان است که استوار و قاطع از آرمان‌های مردم فلسطین دفاع می‌کند و درصدد تنویر افکار عمومی جهان نسبت به اتفاقاتی که در غزه در جریان است برآمده و به همین دلیل اقدامات روشنگرانه جمهوری اسلامی ایران نقش بسزایی در آشنایی افکار عمومی نخبگان علمی و دانشگاهی دنیا در این رابطه داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سپاهان به‌دنبال نهمین برد مقابل استقلال خوزستان
  • ذوب‌آهن به‌دنبال بهبود آمار تقابل با استقلال
  • حضور پلیس، نتوانست به تظاهرات دانشجویان پایان دهد
  • پیشنهاد گروگان سابق آمریکایی در خصوص جنگ ایران و اسرائیل
  • خیزش دانشگاهیان آمریکایی؛ چالشی برای سیاست‌های دوگانه غرب در قبال حقوق بشر
  • آمریکا: در کوتاه‌مدت انتظار پیشرفت اوکراین در جبهه جنگ را نداریم
  • فیلم| انتقاد تند سناتور آمریکایی از سیاست آمریکا در قبال جنایات در غزه؛ وقت آن رسیده به صدای مردم آمریکا گوش دهیم!
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • جان جیمز یوبل، فعال ضدصهیونیسم در گفت‌وگو با قدس: صهیونیسم‌ستیزی در میان آمریکایی‌ها افزایش خواهد یافت
  • جان جیمز یوبل فعال ضدصهیونیسم آمریکایی در گفت‌وگو با قدس: صهیونیسم‌ستیزی در میان آمریکایی‌ها افزایش خواهد یافت