Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست شورای امنیت برای بررسی اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ در فضای کرونا و به صورت ویدئوکنفرانس با حضور نمایندگان ۱۵ عضو دایم و موقت این شورا برگزار شد. این نشست که پس از برجام هر ۶ ماه یک ‌بار تشکیل می‌شود این بار تحت تأثیر تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران بود که بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ از اکتبر ۲۰۲۰ «شهریور امسال» لغو می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سیدجلال فیاضی

نشست شورای امنیت برای بررسی اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ در فضای کرونا و به صورت ویدئوکنفرانس با حضور نمایندگان ۱۵ عضو دایم و موقت این شورا برگزار شد. این نشست که پس از برجام هر ۶ ماه یک ‌بار تشکیل می‌شود این بار تحت تأثیر تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران بود که بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ از اکتبر ۲۰۲۰ «شهریور امسال» لغو می‌شود.

کاخ سفید که در این نشست وزیر خارجه خود را مأمور دفاع از این مطالبه غیرقانونی کرده بود برخلاف انتظار دست ‌خالی بازگشت و همه نمایندگان کشورهایی که در این نشست مجازی سخنرانی کردند مخالفت آشکار خود را با درخواست آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران اعلام کردند.

 معاون دبیر کل سازمان ملل به نمایندگی از سوی وی خواستار رفع همه تحریم‌ها علیه ایران شد و نمایندگان اتحادیه اروپا نیز مخالفت صریح خود را با تقاضای آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران اعلام کردند.

در این میان دو کشور چین و روسیه با لحن صریح‌تری به مخالفت با تلاش‌های آمریکا برخاستند و برای کاخ سفید- پس از خروج از برجام- هیچ حقی برای استفاده از مکانیسم ماشه قائل نشدند.

 اگرچه ایران با سیاست «مقاومت حداکثری» در برابر «فشار حداکثری»، کاخ سفید را در پیشبرد اهداف خود ناکام گذاشته است، اما اکنون نقض قوانین بین‌المللی از سوی آمریکا و نیز مطالبات غیرقانونی اخیر کاخ سفید، شورای امنیت را در برابر یک آزمون جدی قرار داده است. آزمون استقلال و اینکه آیا جهان احترام به حاکمیت قانون را حفظ می‌کند یا به قانون جنگل بازمی‌گردد!؟

آیا اتحادیه اروپا، چین، روسیه و سایر کشورهای عضو شورای امنیت از این آزمون سربلند بیرون خواهند آمد؟

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شورای امنیت برجام آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۴۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکسی از دبیر شورای عالی امنیت ایران در نشست امنیتی سن‌پترزبورگ

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دوازدهمین «نشست بین‌المللی مقامات عالی رتبه‌ مسئول در امور امنیتی» و «نشست دبیران شوراهای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس» در شهر سن‌پترزبورگ روسیه برگزار شد.

جماران عکسی یادگاری از مقامات شرکت کننده در نشست منتشر کرده است که در آن علی اکبر احمدیان، دبیر شورای عالی امنیت ایران نیز در آن حضور دارد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898962

دیگر خبرها

  • کاخ سفید مدعی شتاب تازه ای در مذاکرات غزه شد
  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند
  • احمدیان در سن‌پترزبورگ چه می کند؟
  • درخواست اتحادیه عرب برای اجرای قطعنامه آتش‌بس غزه
  • ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • جزئیاتی از حمله به سایت اتمی ایران و کنسولگری ایران در سوریه از زبان دبیر شورای عالی امنیت /۵ پیشنهاد به نشست سن پترزبورگ
  • سرپیچی رژیم صهیونیستی از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل
  • عکسی از دبیر شورای عالی امنیت ایران در نشست امنیتی سن‌پترزبورگ