Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌کل دادگستری استان یزد با تأکید بر ارتباط بیشتر مقام‌های قضایی با مردم، گفت: مبارزه با فساد و مظاهر آن از اولویت‌های دستگاه قضا است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، غلامعلی دهشیری صبح امروز در نشست مشترک شورای معاونین دادگستری با رؤسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌های سراسر استان یزد، اظهار داشت: تکریم ارباب رجوع و حفظ کرامت انسانی مراجعین از اهم اولویت‌های دستگاه قضایی است که باید به آن اهتمام و التزام داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تقویت ارتباط مقام‌های قضایی با مردم را خواستار شد و بیان کرد: استماع صحبت‌های مردم، ارائه پاسخ‌های متقن و شنیدن دغدغه‌مندی‌های مراجعین، اعتماد مردم به مجموعه دستگاه قضایی و حاکمیت را بالا می‌برد، لذا انتظار است رؤسای دادگستری‌ها و دادستان‌ها از طُرق مختلف، از جمله حضوری، مجازی یا با استفاده از ابزارهای نوین، فرصت‌هایی را در این رابطه ایجاد کنند.

این مقام قضایی، مبارزه با فساد و مظاهر آن از درون و بیرون سیستم را از دیگر موارد دارای اولویت در سال جاری اعلام کرد و ابراز داشت: فساد، خط قرمز دستگاه قضا‌ است و باید با مظاهر آن در همه ابعاد اعم از اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و موارد مختلف دیگر برخورد کرد.

رئیس‌کل دادگستری استان یزد، استفاده از ظرفیت نخبگانی جامعه و جلب مشارکت‌های مردمی را ضروری دانست و تصریح کرد: همانگونه که در مرکز استان از ابتدای سال جلسات مختلفی با نخبگان و اقشار مختلف با هدف حل مسائل و استفاده از فکر و ایده‌های اجتماعی آنان تشکیل شد، این اقدام باید در شهرستان‌ها و حوزه‌های قضایی نیز تجلی یافته و به صورت جلسات کاربردی و اثر گذار دنبال شود.

جدیدترین تصمیمات کرونایی در چهارمحال و بختیاری / آمادگی دستگاه قضا برای ‌ورود به اعمال محدودیت‌هادستگاه قضا با تصرف سازمان‌یافته اراضی ملی در کاشان قاطعانه برخورد می‌کند«رفع موانع تولید» و «مبارزه با مفاسد اداری و اقتصادی» اولویت دستگاه قضایی در کردستان است

وی بر توجه ویژه به نظارت‌های کمّی و کیفی بر مجموعه‌های تحت امر تأکید کرد و گفت: محور اصلی مدیریت، نظارت است که می‌تواند ارتقا و اعتلای مجموعه را به دنبال داشته باشد.

رئیس‌کل دادگستری استان یزد شناسایی نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت در مجموعه قضایی استان را خواستار شد و افزود: نگاه مسئولانه به مسائل، استفاده از خرد جمعی و برنامه‌ریزی برای پیشرفت و جلب رضایت مردم کمترین کار برای مدیریت بر مجموعه است.

در این نشست رؤسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌ها به بیان دیدگاه‌های خود مسائل مرتبط با دادگستری استان پرداختند.

انتهای پیام/782/ ز

R41376/P/S6,76/CT11 بیشتر بخوانید... ‌‌‌"خشونت" سهم عمده‌ای از پرونده‌ها را در دستگاه قضایی استان مرکزی ‌دارد اعتماد عمومی از دستگاه قضایی در قشم افزایش یافته است رادیو| مصالحه در پرونده نزاع ۸ ساله با میانجیگری دستگاه قضایی هرمزگان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دادگستری استان دستگاه قضایی دستگاه قضا استان یزد مظاهر آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۴۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا

رییس کل دادگستری سمنان در دیدار با مدیرکل حفاظت محیط‌زیست این استان با بیان اینکه ورود دستگاه قضایی استان برای رفع مسائل مورد نیاز مردم جنبه عمومی دارد و در تقویت زیرساخت‌ها موثر است، گفت: حل مشکلات معوقات آلایندگی نیاز به پیگیری با اهتمام ویژه در چارچوب قانون دارد.

وی تاکید کرد: از جمله تاکیدهای رییس قوه قضائیه «پیگیری عوارض آلایندگی» است و دستگاه‌ها و بنگاه های اقتصادی که آلایندگی دارند باید طبق مقررات عوارض آلایندگی را پرداخت کنند و این عوارض در زمینه ارتقاء امور محیط زیستی سمنان صرف شود.

رییس کل دادگستری سمنان با اشاره به اینکه ورود دستگاه قضایی این استان در موضوع‌های مختلف محیط زیستی همچنان ادامه دارد، افزود: حوزه حقوق عامه بستر وسیعی در پیگیری نیازها و مطالبات قانونی مردم دارد.

وی اظهار کرد: دستگاه قضایی سمنان توسعه عدالت در جامعه را دنبال می کند تا در نتیجه هم افزایی و همراهی تمامی مسوولان استانی اهتمام به اجرای قانون محقق شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • جلوگیری از اطاله دادرسی از اولویت‌های دستگاه قضا در سال جاری
  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیش از ۱۳۰نفر 
  • گشت ارشاد مدیران به معنای برکناری و بگیر و ببند نیست
  • تخصص بدون تعهد و تعهد بدون تخصص زمینه‌های فساد را ایجاد می‌کند
  • مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه اولویت دستگاه عدلیه است
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • مبارزه با فساد در اولویت برنامه‌های عدلیه است