Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@02:48:01 GMT

روسیه احتمال استرداد جاسوس آمریکایی را بعید دانست

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۴۳۸۰

روسیه احتمال استرداد جاسوس آمریکایی را بعید دانست

معاون وزیر خارجه روسیه امکان از سر گیری مذاکرات با طرف آمریکایی درباره تبادل "پل وِلان"، که به جرم جاسوسی به ۱۶ سال زندان محکوم شده، پس از لازم الاجرا شدن حکم وی را بعید دانست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "یوگنی ایوانوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که اطلاعاتی در دست نیست که مذاکرات با مقامات ایالات متحده درباره تبادل زندانیان بتواند پس از لازم الاجرا شدن اجرای حکم "پل وِلان" - عضو سابق نیروی دریایی آمریکا که محکوم به جاسوسی علیه روسیه است، از سر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیپلمات گفت: «البته ما می دانیم که چنین مذاکراتی پیش از این انجام شده بود، ولی در حال حاضر اطلاعات مشخصی در این رابطه در دست نیست.»

در تاریخ 15 ژوئن (26 خرداد ماه)، دادگاه شهر مسکو این آمریکایی را به جرم جاسوسی علیه روسیه به 16 سال زندان محکوم کرد. در همان روز، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا گفت که وی از این حکم بشدت عصبانی شده و خواستار آزادی فوری این تفنگدار سابق نیروی دریایی آمریکا شد.

در اواخر ماه مه (اوایل خرداد)، وکلای این تبعه آمریکایی گفته بودند که در صورت مشخص شدن حکم دادگاه، امکان درخواست عفو برای وی و همچنین امکان تبادل وی با زندانیان روس در ایالات متحده را در نظر خواهند گرفت.

حکم دادگاه علیه "پل وِلان" آمریکایی که به جاسوسی علیه روسیه محکوم شده، در صورت عدم تجدید نظر، در تاریخ 3 جولای (روز جمعه، 13 تیر ماه) لازم الاجرا خواهد شد.

"پل وِلان" که تابعیت انگلیسی، کانادایی و ایرلندی هم دارد، در جریان یک عملیات ضد جاسوسی در اواخر ماه دسامبر سال 2019 در خاک روسیه، بازداشت شد.

محکومیت تفنگدار سابق نیروی دریایی آمریکا به اتهام جاسوسی در روسیهافزایش فعالیت جاسوسی آمریکا و ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه

انتهای پیام/

R7535/P/S8,89,1128/CT10 بیشتر بخوانید... ریابکوف امکان استرداد "پل وِلان" به آمریکا را رد کرد مسکو: محکومیت برای جاسوسی در آمریکا به مراتب شدیدتر از روسیه است

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۴۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،همزمان با سراسر کشور دانشجویان، اساتید و کارکنان واحد سلماس نیز در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی و اروپایی (در حمایت از مردم مظلوم غزه) و محکوم کردن اقدام پلیس آمریکا در ضرب و شتم دانشجویان، مقابل ساختمان آموزشی دانشگاه تجمع کردند.   دکتر ناصری رییس دانشگاه ازاد شهرستان سلماس ضمن حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی و اروپایی، اقدامات ضد دانشجویی مسوولین این دولت‌ها را محکوم کرد.   او در این خصوص اظهار داشت: خیزش دانشجویی اخیر در حمایت از فلسطین در امریکا و اروپا، بزرگ‌ترین اعتراضات ضد اسراییلی در دل غرب از زمان تأسیس این رژیم جعلی است و نویدبخش فعال شدن دوباره جنبش دانشجویی در امریکا و اروپا این بار علیه اسراییل است

دیگر خبرها

  • جاسوس آمریکایی به 22 سال حبس محکوم شد
  • محکومیت کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم جاسوسی
  • داوطلبان متقلب دستگاه‌های جاسوسی پیشرفته داشتند/احتمال محرومیت تا ۵ سال
  • واکنش روسیه به مخالفت واشنگتن با تحقیقات دادگاه لاهه در مورد اسرائیل
  • اجتماع دانشگاهیان خاش در حمایت از دانشجویان و دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی طرفدار غزه
  • مادورو سرکوب تظاهرات دانشجویان آمریکایی را محکوم کرد
  • مادورو: سرکوب جوانان دانشجو در آمریکا را محکوم می‌کنیم
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • ربات‌های تلگرامی آژانس جاسوسی اوکراین مسدود شد