Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@23:36:33 GMT

چگونه کولرها سبب انتشار ویروس کرونا می شوند؟

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۴۵۵۰

چگونه کولرها سبب انتشار ویروس کرونا می شوند؟

ایسنا/خراسان شمالی مدیر گروه مبارزه با بیماری های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: کولرها یکی از عوامل انتشار و انتقال ویروس کرونا هستند.

برزگر در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: در بسیاری از مکان های پرتجمع همچون بانک ها و یا ادارات از کولر برای خنک کردن هوا استفاده می کنند اما در بیشتر این مکان ها با این مورد مواجه می شویم که دریچه کولر به سمت کارکنان و یا ارباب و رجوع قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این امر موجب می شود که تا باد کولر به صورت مستقیم به فرد وزیده شود و اگر شخصی دارای ویروس کرونا بوده، این ویروس به راحتی در فضا منتشر می شود و یا اگر در فضا ویروس کرونا منتشر شود به راحتی به افرادی که باد کولر به صورت مستقیم به آن ها برخورد می کند، منتقل شود.

برزگر ادامه داد: باید سعی شود در مکان هایی که از کولر استفاده می شود، دریچه آن به سمت افراد قرار نگیرد تا از انتشار ویروس جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن حتی در بسیاری از مکان ها مشاهده شده که شخص زیر دریچه کولر قرار گرفته است که این امر بسیار خطرناک است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در مکان هایی که تجمع در آنجا بالا است باید پنجره ها باز نگه داشته شود تا هوا در جریان باشد و امکان انتشار و انتقال ویروس به حداقل برسد.

وی بیان کرد: در خودروها نیز که برای خنک کردن هوا از کولر استفاده می شود باید افراد دریچه کولر را به سمت خود قرار ندهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی ویروس کرونا خراسان شمالي ویروس کرونا مکان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۴۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق شدگی یک جوان در محدوده امامزاده ردان

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از غرق شدگی یک جوان در محدوده امامزاده ردان خبر داد.

محمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حادثه غرق شدگی یک جوان حدود ۱۸ تا ۲۰ ساله در کانال آب محدوده امامزاده ردان ساعت ۱۱:۲۱ امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ به ستاد فرماندهی آتش‌نشانی اصفهان گزارش شد.

وی با اشاره به اعزام مأموران آتش‌نشانی از دو ایستگاه امداد و نجات و غواصی به محل حادثه افزود: مأموران اعزامی در حال جست‌وجو در فاصله بین دو دریچه آب‌بند بودند که فاصله این دو دریچه حدود دو کیلومتر است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: پس از جست‌وجو در محدوده مذکور و با وجود زیاد بودن جریان آب، فرد غرق شده از آب خارج شد، اما علائم حیاتی نداشت.

شریعتی اضافه کرد: فرد در بیهوشی کامل بود و به‌رغم تلاش کارشناسان اورژانس برای احیا، جان خود را از دست داد.

کد خبر 749068

دیگر خبرها

  • قیمت کولر صنعتی | 2 سال گارانتی | شرایط چک و اقساط
  • تقلب در تعمیر کولر
  • انسان چه زمانی برای اولین بار سرما خورد؟
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • افشای راز زن دوم مرد میانسال بعد از مرگش
  • بهترین روش تمیز کردن شوره و رسوب کولر
  • همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی
  • افشای راز ازدواج دوم مرد میانسال بعد از مرگ
  • دریچه تنظیم هوا در ساختمان
  • غرق شدگی یک جوان در محدوده امامزاده ردان