Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور گفت: با توسعه تکنولوژی هر کس باید بتواند پشت بام خانه خود را تبدیل به یک نیروگاه خورشیدی کند و برق مورد نیاز خود را تامین و باقی را به دولت بفروشد.

قدس آنلاین: حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز (پنج‌شنبه) در آیین بهره برداری از طرح های ملی وزارت نیرو، اظهار داشت: از اینکه از ظرفیت انرژی های تجدید پذیر استفاده خوبی شده و با توجه به شرایط اقلیمی کشورمان، از انرژی خورشیدی بهره کافی برده شود، خوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروگاه خورشیدی انرژی پاک و بدون آب است.

وی افزود: این خوب است که در نیروگاه های خورشیدی از کیلووات به مگاوات آمده ایم. این کار بزرگی است که امروز نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی افتتاح می کنیم. این موضوع برای ما بسیار مهم است. باید با توسعه تکنولوژی به سمتی برویم که هر کسی پشت بام خودش را تبدیل به نیروگاه خورشیدی کند و مازاد را به دولت بفروشد. ما برای آینده باید به این سمت حرکت کنیم.

ادامه دارد...

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حسن روحانی رئیس جمهور وزارت نیرو انرژی های تجدید پذیر انرژی پاک نیروگاه خورشیدی نیروگاه خورشیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۴۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش چشمگیر ظرفیت انرژی خورشیدی در بریتانیا

جهان تا پایان مارس ۲۰۲۴ شاهد رشد چشمگیر ظرفیت خورشیدی بود. در این میان بریتانیا با ظرفیت کل ۱۵.۸ گیگاوات در تمام تأسیسات خورشیدی خود سرآمد بود که این امر نشان‌دهنده افزایش ۵.۶ درصدی (۸۳۷ مگاوات) نسبت به مارس ۲۰۲۳ در این کشور است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ظرفیت کل خورشیدی جهان در سال جاری افزایش چشمگیری داشته است. یکی از کشورهای پیشرو در این زمینه بریتانیا است که تنها در مارس سال جاری میزبان ۱۴ هزار و ۷۳۴ تأسیسات خورشیدی بود که ۶۳ مگاوات به ظرفیت کل خورشیدی آن افزود. این میزان بالاترین رقم برای سال جاری، اما کمتر از سطوح اولیه سال ۲۰۲۳ بود، با این وجود هنوز هم به‌طور قابل‌توجهی بالاتر از میانگین‌های موجود بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ است.

در این سال‌ها میانگین تعداد نصب‌های ماهانه حدود سه‌هزار مورد بود، اما پس از کاهش شدید در آوریل ۲۰۲۰ به دلیل اقدامات قرنطینه کووید -۱۹، تأسیسات خورشیدی بریتانیا در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ دوباره به فاز عملیاتی بازگشت و از سطوح قبل از همه‌گیری فراتر رفت، بنابراین تعداد این تأسیسات در آن طی ۱۲ ماه گذشته به بیش از ۱۵ هزار مورد افزایش داشته است. ۴۹ درصد معادل هفت هزار و ۷۰۸ مگاوات از ظرفیت این تأسیسات خورشیدی از دسامبر ۲۰۲۳ توسط دو مزرعه خورشیدی عملیاتی تأمین می‌شود.

افزایش ظرفیت خورشیدی در بریتانیا

تأسیسات فتوولتائیک خورشیدی داخلی بریتانیا در حال حاضر ۳۰ درصد از کل ظرفیت خورشیدی کشور را تشکیل می‌دهد، اما این سهم در فاصله ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ در سطحی کمتر از ۲۵ درصد قرار داشت و به‌تازگی به دلیل افزایش تعداد این تأسیسات شاهد افزایش بوده است، به‌طوری‌که ۸۳ درصد از طرح‌های جدید در مارس ۲۰۲۴ برای نصب روی ساختمان‌های مسکونی از این نوع بود که بالغ بر ۴۷ مگاوات معادل ۷۵ درصد از ظرفیت جدید را تشکیل می‌دهد.

در سال ۲۰۲۳ در مجموع ۱۹۱ هزار و ۵۲۴ تأسیسات جدید به این کشور اضافه شد. بریتانیا وجود ظرفیت جدید، در میان کشورهایی با بیشترین استفاده از انرژی خورشیدی در رتبه پنجم بالاترین رکوردها قرار دارد که دلیل آن اندازه کوچک اکثر تأسیسات جدید است.

کد خبر 750756

دیگر خبرها

  • افتتاح بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی انشعابی استان تهران به دست هایپراستار
  • افزایش چشمگیر ظرفیت انرژی خورشیدی در بریتانیا
  • استفاده مالکان چاه‌های کشاورزی از نیروگاه خورشیدی
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی استان فارسی‌ها از تولید انرژی خورشیدی
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی مردم فارس از تولید انرژی خورشیدی
  • منطقه آزاد چابهار در مسیر ساخت نیروگاه خورشیدی
  • برخورد دو شراره خورشیدی قوی به زمین
  • ۳۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس در سمنان ایجاد می‌شود
  • ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی در روستاهای سمنان افتتاح می‌شود
  • احداث نیروگاه‌های خورشیدی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی مشکل کمبود برق را حل می‌کند