Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@16:49:22 GMT

دستگیری سه حفار غیرمجاز در بجنورد

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۴۷۹۱

دستگیری سه حفار غیرمجاز در بجنورد

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی خراسان شمالی از کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب در بجنورد و دستگیری سه متخلف خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، حسین اصغر قنبرزاده اظهار کرد: با توجه به تعامل یگان حفاظت با نیروی انتظامی شهرستان بجنورد، گزارشی مبنی بر انجام یک مورد حفاری غیرمجاز دریافت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حفاری شبانه از سوی افرادی ناشناس در کلاته سهراب بجنورد، عنوان کرد: با کمک فرماندهی انتظامی شهرستان و با انجام یک سری کار اطلاعاتی، در حین گشت‌زنی دو دستگاه موتورسیکلت توقیف و یک دستگاه فلزیاب و تعدادی آلات حفاری کشف شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی خراسان شمالی بابیان این‌که سه متهم در این زمینه دستگیر شدند، عنوان کرد: متهمان به کلانتری منتقل و ضمن تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

وی افزود: بر اساس قانون، هرگونه حفاری بدون استعلام از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تخلف محسوب شده و با متخلفان به‌شدت برخورد می‌شود.

قنبرزاده تأکید کرد: با هرگونه تبلیغ، خریدوفروش و استفاده از دستگاه فلزیاب که به‌منظور کشف آثار و اموال تاریخی باشد، برخورد قانونی به‌عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دستگیری میراث فرهنگی خراسان شمالی گردشگری میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۴۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام رضا نوری عصر پنج‌شنبه در مراسم نکوداشت مرحوم آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز امام جمعه فقید بجنورد که در حرم مطهر امامزاده سیدعباس ابن موسی (ع) برگزار شد، اظهار کرد: آیت‌الله مهمان‌نواز مسجد امامی بجنورد را در قبل از انقلاب به پایگاه انقلاب تبدیل کرد و بعد از انقلاب در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی بسیار اثرگذار بود.

وی در ادامه افزود: این عالم ربانی علاوه بر اثرگذاری معنوی در خراسان شمالی در پیگیری استقرار بسیاری از زیرساخت‌های اساسی نقش‌آفرین بود.

امام جمعه بجنورد گفت: آتش کشیدن منزل این مبارز خستگی‌ناپذیر انقلاب در کوران مبارزات انقلابی نشان دهنده عمق کینه حکومت طاغوت از وی بود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی بیان کرد: آیت الله مهمان‌نواز ساده زیست، با تقوا، بصیر و ولایتمدار بود.

کد خبر 6088705

دیگر خبرها

  • دستگیری ۵ متهم حفاری غیرمجازو کشف ۲ دستگاه گنج‌یاب در نیشابور
  • دستگیری حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج
  • آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود
  • دستگیری باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه تاریخی هزاره اول پیش از میلاد
  • انهدام باند حفاران غیرمجاز در ارومیه
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • چریش‌های معطر، محبوب سفره‌های مردم بجنورد
  • پروازهای فرودگاه بجنورد توسط اتاق بازرگانی چارتر شد
  • «زیرخاکی» پدیده‌ای فراگیر در اصفهان/ قانون بازدارنده نیست!
  • چریش های معطر، محبوب سفره های مردم بجنورد