Web Analytics Made Easy - Statcounter

متخصص بیماری های عفونی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: پلاسما درمانی روشی موثر در درمان بیماران بدحال کرونایی است و خطری را متوجه اهداکنندگان پلاسما نمی کند.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، دکتر مجتبی یعقوبی اظهار کرد:  بیماری کرونا یک بیماری چند بعدی است و وقتی وارد بدن افراد می شود دوفاز ویروسی و ایمنی ایجاد میکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در فاز ایمنی سیستم ایمنی خود فرد علیه ویروس مقابله می کند که در برخی ارگان ها مثل ریه این واکنش بسیار شدید تر است و گاها باعث مرگ میشود.

این متخصص افزود : اگر ما بتوانیم پادتن هایی که علیه ویروس مقابله می کنند را زودتر وارد بدن فرد بیمار  کنیم می توانیم این بیمای را کنترل کنیم .

دکتر یعقوبی با بیان اینکه اگر فردی پس از ابتلا به بیماری کوید ۱۹ بهبودی یابد به احتمال زیاد مقادیر زیادی از این آنتی‌بادی‌ها در پلاسمای خونش وجود دارد گفت:  بخشی از پلاسمای فرد بهبود یافته را گرفته و آنرا به بیماران با بیماری شدید تزریق می کنیم و امیدواریم که این آنتی‌بادی‌ها سیستم ایمنی بدن بیمار را تحریک کنند تا ویروس را پیدا کرده و شروع به از بین بردن آن کنند.

وی بیان کرد فردی که مبتلا به کرونا شده 25الی 30 روز پس از ابتلا می تواند برای اهدای پلاسما اقدام کند ، این درمان 100 درصد قطعی نیست و فقط برای بیماران بسیار بدحال استفاده می شود.

دکتر یعقوبی با بیان این که این روش کاملا داوطلبانه است خاطر نشان کرد: تمامی افرادی که تست کرونای آنها مثبت شده و بهبود یافته‌اند، می‌توانند در این طرح مشارکت کنند.

این متخصص بیماری های عفونی اضافه کرد : اهدای پلاسما از خانم های باردار و افرادی که مبتلا به بیماری هایی که از خون منتقل می شوند مثل ایدز و هپاتیت انجام نمیشود.

وی در پایان تاکید کرد: اهدای پلاسما به هیچ عنوان ضرر و عوارض برای افراد ندارد و بهبود یافتگان  صرفا با مصرف مقداری مایعات پلاسمای اهدا شده را جبران می کنند. اهدای پلاسما حدودا 45 دقیقه زمان می برد و پس از جداسازی پلاسما خون مجدد به بدن فرد اهدا کننده باز می گردد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی البرز اهدای پلاسما اهدای پلاسما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۵۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عباس عبادی گفت: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیرو‌های طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت است .

 


وی با بیان اینکه تعداد محدودی از پرستارانی که در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند ، افزود: در حال حاضر، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیرو‌های مسلح مشغول خدمت هستند.
معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.
عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یکی از چالش‌های جهانی است، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • ثبت دمای ۳۷ میلیون درجه سانتیگراد با یک دستگاه کوچک