Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: نرخ باسوادی در استان به بیش از۹۲درصد ارتقا پیدا کرده است.

ابراهیم محمدی صبح امروز پنج شنبه ۱۲تیر در اولین جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی آذربایجان غربی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، افزود: نرخ باسوادی استان دربین سنین ۹ تا ۴۹سال درسال گذشته به  ۹۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ درصد ارتقا پیدا کرده که از نظرمیانگین ارتقا رتبه ۶ کشوری را به خود اختصاص داده ایم.
محمدی بااشاره به اینکه  درسال گذشته ۳۸هزار و ۲۳۷نفر در دوره های سواد آموزی شرکت کرده اند، تصریح کرد: از نظر میزان تحقق حجم ابلاغی درسال گذشته  رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده ایم.
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه درسال گذشته طرح" توانمند ی زنان ودختران روستایی مناطق محروم" دربین ۱۳هزار و ۶۰۰نفر اجرا شد، اظهار کرد: در سال گذشته در  طرح" باسوادی اولیای دانش آموزان" ۸۸۴۹ نفر اولیا جذب شده و همچنین در دراجرای طرح" نماز کلید بهشت" برای ۳۵ هزار و ۳۵۸ نفر  شرکت کردند.
وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۵۳ مرکز محلی یادگیری در سطح استان راه اندازی شد که رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص دادیم.
محمدی یادآورشد: در سال جاری حجم ابلاغی سازمان برای سواد آموزی ۲۸ هزار و ۴۰۰نفر است که برحسب سطح بی سوادی شهرستان ها توزیع می شود.
به گزارش ایسنا؛ مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی ادامه داد: در سطح استان ۲۲کلاس تک دانش آموزی و ۱۴۸کلاس زیر ۵ دانش آموز دایر بوده و ۹۸.۱۷ درصد نیز سطح پوشش ابتدایی استان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی آموزش و پرورش نرخ بی سوادی آذربایجان غربی درسال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۵۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبیاری بیش از ۸۰ درصد کشت‌های سبزی و صیفی در آذربایجان غربی با سیستم نوار تیپ

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: بیش از 80 درصد کشت های سبزی و صیفی در آذربایجان غربی با سیستم نوار تیپ آبیاری می شود و با توجه به مزایای این طرح درصدد ترویج و جلب مشارکت هر چه بیشتر بهره برداران برای استفاده از نوارتیپ در تمامی کشت های بهاره هستیم.

 علی دیانتی افزود: توسعه آبیاری با نوار تیپ علاوه بر صرفه جویی نزدیک به 50 درصدی در مصرف آب، موجب بهبود فرآیند آبرسانی در زمینهای کشاورزی وافزایش تولیدمی‌شود.

                                                                                  

دیانتی بیان کرد: نوار تیپ به فشار آب زیادی احتیاج ندارد و در مزارع دارای پستی و بلندی محدود نیز بدون نیاز به تسطیح زمین قابل استفاده است.                                                                                                

وی گفت: در این سیستم  آبیاری، آب به منطقه توسعه ریشه گیاه به زمین داده می‌شود تا مساحت و عمق کوچکی از سطح خاک خیس شده که عدم رشد علف‌های هرز و جلوگیری از فرسایش خاک  از مزایای حفاظت خاک در این سیستم است.

   دیانتی با اشاره به ضرورت استفاده از این سیستم آبیاری گفت: از مهمترین مزایای آن قابلیت نصب نوار تیپ بر روی خاک، زیر خاک و یا حتی معلق، حمل و نقل راحت رول‌ها به دلیل سبکی و اتصالات ساده و ارزان قیمت با قابلیت کارگذاری ساده آنها به صورت دستی است.                   

   وی ادامه داد:  این روش را می‌توان در محصولاتی مانند گندم، جو، چغندرقند، ذرت، کلزا، گل کلم، کاهو، فلفل، پنبه، گوجه فرنگی، پیاز، خیار و کلیه محصولات زراعی که به شیوه کشت ردیفی می باشند، استفاده کرد.

دیگر خبرها

  • تجلیل از فعالان و سفیران سلامت دانش آموزی آذربایجان غربی
  • آبیاری بیش از ۸۰ درصد کشت‌های سبزی و صیفی در آذربایجان غربی با سیستم نوار تیپ
  • جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی رینوفست ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در شبانه روز گذشته
  • توزیع کالا درآذربایجان غربی نیازمند مدیریت است
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • ۷۰ هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی طی سال گذشته
  • عضویت ۱۰۶ هزار نفر در آذربایجان غربی درکانون‌های مساجد
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت