Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@15:04:49 GMT

۵۰ هکتار از اراضی ملی اشنویه رفع تصرف شد

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۵۷۳۱

۵۰ هکتار از اراضی ملی اشنویه رفع تصرف شد

مصطفی چترآذر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: علاوه بر این امسال در همین مدت ۳۷ فقره پرونده تخریب اراضی ملی با ۱۷ هکتار مساحت در این شهرستان تشکیل شد که ۱۲ فقره پرونده با ۶ هکتار مساحت مختومه شده و ۲۵ فقره پرونده با ۱۱ هکتار مساحت نیز هم‌اکنون در حال بررسی است.

وی گفت: در سه ماهه سال گذشته نیز در برخورد با متصرفان اراضی ملی، ۲۰ فقره پرونده تشکیل شده بود که ضمن رفع تصرف ۱۱ هکتار ، متخلفان برابر قانون مشمول پرداخت جریمه نیز شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اشنویه افزود: امسال همچنین ۲ فقره پرونده قطع اشجار با ۱۰ اصله تشکیل شده است که متخلفان به پرداخت ۱۰۰ میلیون ریال جریمه محکوم و سه تُن محموله چوب نیز از آنها توقیف شد.

چترآذر ادامه داد: همچنین در طول این مدت ۳۲ فقره پرونده چرای غیرمجاز بهاری برای بیش از هزار  ۷۹راس دام مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی گفت: امسال برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در این شهرستان ۱۷ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است که با استفاده از این اعتبار عملیات آبخیزداری در زیر حوزه "رشگند" با مساحت هشت هزار هکتار در قالب چهار پلاک در مناطق "دوستک"، "رشگند"، "لولکان"، "سنگر " در این شهرستان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه میزان اعتبارات اختصاص یافته در سال جاری در مقایسه با پارسال ۷۰ درصد افزایش یافته است افزود: این اقدامات شامل عملیات مکانیکی، احداث سازه‌های ملاتی، گابیونی و خشکه‌چین است که به میزان پنج هزار متر مکعب انجام می‌شود.

وی ادامه داد: عملکرد و نتایج مثبت اجرای عملیات آبخیزداری باعث شده است تا با مطالبه مردم و مسوولان، اجرای طرح‌های آبخیزداری در حوضه‌های این شهرستان شتاب بیشتری به خود بگیرد.

اشنویه دارای حدود ۱۰۰ هزار هکتار اراضی جنگلی و مراتع است؛ این شهرستان در جنوب آذربایجان‌غربی و هم‌مرز با کشورهای عراق و ترکیه واقع شده است.

برچسب‌ها منابع طبیعی و آبخیزداری اشنویه تصرف اراضی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری اشنویه تصرف اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری اشنویه تصرف اراضی فقره پرونده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۵۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱ هکتار از اراضی دولتی در جنوب کرمان رفع تصرف شد

سرهنگ محمود کرمشاهی گفت: این یگان در چهار ماه گذشته ۱۱ هکتار از اراضی دولتی در جنوب کرمان را با همکاری سایر نهاد‌های مرتبط رفع تصرف کرده است.

وی اضافه کرد: ارزش ریالی این اراضی با برآورد کارشناسی انجام شده نزدیک به یک هزار میلیارد ریال برآورد شده که بیشتر در شهر‌های جیرفت، رودبار جنوب، قلعه گنج، فاریاب و کهنوج بوده است.

سرهنگ کرمشاهی ضمن تشکر از حمایت‌های دستگاه قضایی و نیرو‌های انتظامی یادآور شد: پرسنل یگان حفاظت اراضی اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان در طول شبانه روز آماده دریافت گزارشات مردمی برای اقدام به رفع تصرف اراضی از دست زمین خواران هستند و مردم می‌توانند با شماره تلفن ۱۶۵۶ گزارشات خود را اعلام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • ۱۱ هکتار از اراضی دولتی در جنوب کرمان رفع تصرف شد
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت
  • بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از دو هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی در استان آذربایجان غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه