Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-07@09:29:31 GMT

مردم کشتاری؛ محصول حقوق بشر آمریکایی!

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۶۱۱۶

مردم کشتاری؛ محصول حقوق بشر آمریکایی!

حقوق بشر آمریکایی از نظر تئوری فاقد پشتوانه منطقی برای ارزش هاست و از نظر عملی نیز خوی استکباری دولت‌های مستکبر مانع ایجاد فضای برابری شده است، چرا که غربی‌ها همیشه در صدد تحمیل کردن ارزش‌های خود بر ملت‌های مظلوم هستند.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، امین انصاری* حقوق بشر آمریکایی از نظر تئوری فاقد بنیان‌های استوار و پشتوانه منطقی برای ارزشهاست و از نظر عملی نیز خوی استکباری دولت‌های مستکبر مانع ایجاد فضای برابری و عدالت شده است چرا که غربی‌ها به ویژه آمریکا همیشه در صدد تحمیل کردن ارزش‌ها و نگرش‌ها و خواسته‌های خود بر ملت‌های مظلوم هستند، چنانچه این روز‌ها وحشی گری آمریکایی‌ها و رسوایی آن‌ها در برخورد‌های پلیس با مردم را مشاهده میکنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
آمریکا به بهانه حقوق بشر و ایجاد دموکراسی به ملت‌های مظلوم در سراسر جهان حمله میکند و در واقع به جای مردم سالاری، مردم کشتاری میکند و برای مردم حاکم مورد نظر خود را تعیین میکند تا تمام جهان را به میل و خواست خود رهبری کند درحالیکه اساسا صلاحیتی برای او وجود ندارد؛ و این واقعیت و باطن حقوق بشر آمریکایی است.

داعیان حقوق بشر همان متجاوزان و غاصبان فلسطین مظلوم، همان ایجاد کنندگان گروه‌های وحشیانه داعش، همان تروریست‌های فرودگاه بغداد، همان عاملان حمله تروریستی ناو نظامی وینسنس آمریکا به هواپیمای مسافربری ایرباس بر فراز خلیج فارس، همان‌هایی هستند که در حقوق بشر آنها، نه حقوق وجود دارد و نه بشر و حقوق بشر تنها بهانه‌ای است برای دست یابی به آرزوی دور و دراز نظم نوین جهانی شان که به حول و قوه الهی هرگز به آن نخواهند رسید و در عوض به ید قدرت الهی به تدریج افول آن‌ها را خواهید دید در واقع این مدعیان دروغین همان‌هایی هستند که سالهاست جامعه جهانی را به بازی گرفته اند، افکار ریاکارانه دست نشانده‌های کاخ سفید هرگز واقعیت را از نگاه‌های با بصیرت ملت‌ها پنهان نخواهد کرد؛ و وجدان‌های بیدار مردمان جهان آن‌ها را به درستی داوری خواهد کرد و دیگر اجازه نخواهد داد مشق شب طفلان فلسطینی و یمنی و سوری و.. جنگ و بی خانمانی باشد.

حقوق بشر زمانی حقوق بشر است که برای آحاد بشر به عنوان سپر دفاعی مقابل تعدی و ظلم صاحبان قدرت و نفوذ در جامعه منظور شود و دولت‌ها به عنوان نمایندگان ملت از آن دفاع کنند لذا راهکار حقوق بشر را تنها باید در اندیشه اسلامی بخاطر دربرداشتن اصول و قواعدی فطری و انسانی جستجو کرد.

در برهه فعلی که بخشی از جهان بخصوص غرب آسیا با اقدامات یک جانبه آمریکا دچار مشکلات انسانی شده است، پرداختن به حقوق بشر آمریکایی و موارد نقض حقوق بشر توسط آمریکا اهمیت مضاعفی دارد و می‌بایست به عنوان یک اقدام راهبردی و هدفمند، در دستور کار جبهه انقلاب اسلامی و محور مقاومت قرار گیرد.

با نگاهی به گذشته می‌بینیم که پس از جنگ جهانی دوم، اندیشه جهانی حمایت از حقوق بشر به نقطه اوج خود رسید و با تصویب منشور ملل متحد در سال ۱۹۴۵، بستر مناسبی برای دفاع از حقوق بشر فراهم شد. اما متاسفانه در بعد عملی، سازمان‌های عهده دار برای بسط حقوق بشر در جوامع و سازمان‌های نظارتی به شدت سیاسی عمل نموده و واژه حقوق بشر به یک اهرم سیاسی برای اعمال فشار به کشور‌های هدف مبدل شد.

مع الاسف امروزه تفسیر حقوق بشر از طرف قدرت‌های بزرگ به صورت یکجانبه بیان میشود که امری خلاف مصالح بشریت است و ایالات متحده آمریکا نیز تاکنون با اقدامات ضد بشری خود نشان داده به هیچ یک از موازین بین المللی در قبال حقوق بشر پایبند نیست.

ضرورت دارد سازمان ملل متحد و دیگر نهاد‌های رسمی یا غیر رسمی که مدعی دفاع از حقوق بشر هستند، با افشای ماهیت حقوق بشر آمریکائی و اقامه دعوی در نهاد‌های قضائی بین المللی، اقدامات لازم را برای تحت فشار قراردادن آمریکا اعمال نمایند. همچنین دیگر نهاد‌های بین المللی همانند سازمان دیده بان حقوق بشر نیز باید آمریکا و ناتو را به عدم رعایت موازین بین المللی و بخصوص نقض آشکار حقوق بشر در کشور‌های فلسطین، یمن، افغانستان، سوریه، عراق و.  را محکوم نمایند. اشغال طولانی مدت فلسطین توسط رژیم صهیونیستی که با حمایت غرب و بخصوص آمریکا آغاز و تداوم یافته و همچنین جنایت‌های مداوم رژیم اشغالگر علیه مردم بیگناه فلسطین که در مصوبه‌های شورای حقوق بشر در دادگاه لاهه علیه اسرائیل نیز مورد تائید قرار گرفته، از مصادیق بارز نقض حقوق بشر است.

کشور‌های جهان و بخصوص جهان اسلام باید برای خاتمه دادن به اشغال فلسطین و متوقف کردن اقدامات نامشروع رژیم صهیونیستی، روابط خود با تل آویو را قطع کرده و یا کاهش داده و بخصوص از هرگونه سرمایه گذاری در مناطق اشغالی یا واردات کالا‌های تولید شده در سرزمین‌های اشغالی فلسطین اجتناب نمایند. این مسئولیت همگانی در مورد اقدام اخیر آمریکا در انتقال پایتخت به بیت المقدس نیز وجود دارد و از آنجا که دولت آمریکا یک امر متخلفانه و نامشروع را مرتکب شده لازم است که هیچ دولتی با آمریکا در این اقدام همراهی نکرده و این کار را به رسمیت نشناسد و با سفارت آمریکا در بیت المقدس تعامل برقرار نکند.  همچنین ضرورت دارد که شورای امنیت در چارچوب فصل هفت منشور ملل متحد، علیه اسرائیل اقامه دعوی نماید. تحریم اسرائیل توسط ملت‌ها و نیز فعالیت‌های حقوقی بین المللی برای تبیین جنایات این رژیم از ابزار‌های موثری هستند که باید گسترش یابند.  باید تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی و یکجانبه آمریکا علیه کشور‌های مستقل و بخصوص جمهوری اسلامی ایران که مصداق تروریسم اقتصادی و مصداق نقض آشکار حقوق بشر است از سوی جامعه جهانی و کشور‌های مستقل محکوم شود. اعمال تحریم‌های امریکا در کشور‌های مختلف امکان دسترسی بیماران خاص به دارو‌های مورد نیاز را محدود کرده که این امر با مفاد اعلامیه حقوق بشر و موازین انسانی تناقض دارد. مقابله با مصادیق حقوق بشر آمریکائی باید در دستور کار نهاد‌های ذیربط در نظام بخصوص دستگاه دیپلماسی قرار گرفته و جهت ‌اتحاد میان کشور‌های صدمه خورده از تحریم‌های یکجانبه امریکا،  آگاهی بخشی و تحرک بخشیدن به‌افکار عمومی جهانی از تبعات غیر انسانی و ضد حقوق بشری آمریکا و‌ بهره‌مندی از ظرفیت‌های حقوقی موجود همچون دیوان دادگستری بین‌المللی، اقدام گردد.

در عرصه دیپلماسی عمومی نیز با توجه به افزایش نقض حقوق بشر توسط آمریکا، توجه نهاد‌های غیردولتی، انجمن‌های دانشجوئی و رسانه‌ها به این موضوع بسیار مهم می‌باشد. رسانه‌ها می‌توانند از سازمان ملل و نهاد‌های مدافع حقوق بشر، محکومیت نقض حقوق بشر توسط آمریکا را مطالبه کنند، رسانه‌ها نباید اجازه داد موضوع سوزاندن فرقه داوودیه به فراموشی سپرده یا در تاریخ گم شود و این موضوع باید در دستور کار اهالی قلم و بیان قرار گیرد.
سازمان جوانان حقوق بشر بر خود لازم می‌داند همراه و همسو با دیگر نهاد‌ها و دستگاه‌های ذیربط، پیگیری‌های خود درجهت تحقق منویات، ولی امر مسلمین مبنی بر افشا و محکومیت حقوق بشر آمریکائی را تداوم بخشد. این سازمان در این مسیر نیازمند همکاری، مشورت و کمک‌های فکری نهاد‌های ذیربط می‌باشد.

امین انصاری، دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران
انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: یادداشت دانشجویی حقوق بشر حقوق بشر آمریکایی حقوق بشر آمریکایی نقض حقوق بشر بین المللی نهاد ها ملت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۶۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه

دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر ایران در سفر به سوریه با سفیر کشورمان دیدار و ضمن بازدید از مناطق مختلف سوریه با مردم و مسئولین محلی گفت و گو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، امین انصاری دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در سفر به سوریه پس از زیارت مرقد حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) با حسین اکبری سفیر جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت گو کرد و ضمن بازدید از مناطق مختلف سوریه با مردم و مسئولین محلی گفت و گو کرد.

دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر در این دیدار اظهار کرد: تا چندی قبل کشور برادر و مسلمان سوریه مورد تهاجم داعش و حامیان آن قرار داشت و ما شاهد نقض حقوق بشر در مناطق درگیری و جنگ بودیم اما با کمال تاسف مدعیان حقوق بشر غربی نه تنها کمکی به این مردم تحت ستم نکرد بلکه با معاندین آنان که بویی از حقوق بشر نبرده بودند نیز همکاری می‌نمود.

انصاری افزود: تمام دنیا شاهد اقتدار نظام الهی با تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب بودند که چگونه هیمنه استکبار جهانی و رژیم منحوس صهیونیستی را در هم شکست و امیدواریم که همانگونه فرزندان غیور میهن اسلامی در دفاع از حرم اهل بیت طومار داعش را در هم پیچیدند به فضل الهی منطقه را از لوث وجود این رژیم آدم کش پاک خواهند کرد.

امروز مردم سوریه در امنیت کامل به سر می‌بردند

دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر افزود: اینجانب ضمن حمد پروردگار و احترام به ساحت مقدس حضرت زینب سلام الله علیها یاد همه شهدای عزیز تأمین امنیت بویژه سردار دلها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشته و از خداوند طول عمر با عزت رهبر حکیم و فرزانه انقلاب را خواستارم و ان شاءالله شاهد رشد و شکوفایی هر چه بیشتر سوریه در پرتو امنیت کامل باشیم.

در این دیدار حسین اکبری سفیر جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: پس از اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه مکان دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و شخصیت‌های دیپلماتیک ایران که نقض آشکار کنوانیسون‌ها و معاهدات و اصول و قوانین سازمان ملل بود بر اساس کنوانسیون 1961 وین و 1973 علیرغم اینکه خیلی بارز و روشن بود و همه جهان از جمله آمریکا مجبور شد به این حقیقت اعتراف کند و تمام اسناد حقوقی و بین المللی در این رابطه به موقع ارائه شد. ولی نفوذ کشورهایی مثل آمریکا و سه کشور اروپایی هم پیمان و تحت سلطه آمریکا اجازه نداد که سازمان ملل از حق خودش دفاع کند.

اکبری ادامه داد: در واقع این کوتاهی سازمان ملل که برای اولین بار در چنین شکلی داشت رخ می‌داد به این معناست که سازمان ملل و شورای امنیت سازمان ملل حتی توانایی دفاع از حیثیت و اعتبار و قوانین خودش را هم ندارد.

سفیر کشورمان گفت: علاوه بر اینکه منشور سازمان ملل توسط همه اعضا امضا شده است یعنی این اقدام رژیم صهیونیستی یک بی احترامی بود و کوتاهی و ناتوانی شورای امنیت سازمان ملل در اتخاذ تصمیم متناسب، اهانت به همه اعضای سازمان ملل که منشور ملل را امضا کردند بود.

اکبری در پایان خاطر نشان کرد که این نشان می‌دهد که شعار حقوق بشر در واقع  یک ابزاریست در دست قدرت‌هایی مثل آمریکا و هم پیمانانشان که به اقتضای منافع در هر زمان برای خودشان استفاده می‌کنند و هیچ موقع حاضر نیستند برای دیگران حقوقی قائل شوند بلکه حق مطلق را از آن خودشان می‌دانند لذا جنایت می‌کنند و معتقدند که باید حق دیگران ضایع کنند اما مطمئن هستند که شورای امنیت و سازمان‌های بین المللی هیچکدام توان اینکه بخواهد خارج از اراده آمریکا به عدالت قضاوت بکنند را ندارند.

واکنش سفیر ایران در سوریه به تهدیدات توخالی رژیم صهیونیستیسفیر ایران در سوریه: سازمان ملل از اعتبار خود دفاع کند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • غریب‌آبادی: چه کسی به داد زنان و دختران آمریکایی می‌رسد
  • واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به برخورد تهاجمی با زنان در آمریکا
  • واکنش معاون قوه قضاییه به برخورد با زنان و دختران در آمریکا: چه کسی به داد آنها می‌رسد؟
  • خیزش دانشگاهیان آمریکایی؛ چالشی برای سیاست‌های دوگانه غرب در قبال حقوق بشر
  • واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به برخورد تهاجمی با زنان و دختران در آمریکا
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • فیلم| انتقاد تند سناتور آمریکایی از سیاست آمریکا در قبال جنایات در غزه؛ وقت آن رسیده به صدای مردم آمریکا گوش دهیم!
  • مقایسه صحنه اعتراضات دانشجویی در ایران و آمریکا
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • مجامع بین‌المللی برای توقف سرکوب دانشجویان آمریکایی ورود کنند