Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@18:09:29 GMT

زانوهای مجسمه آزادی روی گردن حقوق بشر

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۶۳۶۸

زانوهای مجسمه آزادی روی گردن حقوق بشر

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - محبوبه آقانوری: ورودی یک داروخانه معتبر در مرکز شهر؛ زنی مضطرب با نسخه‌ای در یک دست و تلفن در دست دیگر. می‌گفت " هر کجا رفتم نداشت، می گن تحریمه وارد نمی‌کنیم، بعضیام گفتن باید بری بازار سیاه، کل پس اندازمم بزارم بازم کفاف نمی ده … تو رو خدا بگو چه کار کنم شوهرم داره می میره"

چند قدم آن‌طرف تر … سر یک چهار راه جلوی دکه روزنامه فروشی که بیشتر شبیه سوپر مارکت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو جوان بیست و چند ساله که نیازمندی‌ها می‌خواستند. گویا چند ماهی بود عذرشان را از کارخانه خواسته بودند. تحریم‌ها تولیدشان را کم کرده بود و آنها جز تعدیل نیروها بودند!

تاکسی‌ها همیشه جای خوبی برای شنیدن اخبارند. مسافر جلویی می‌گفت دانشجو است و درگیر پایان نامه. یک قطعه لپ تاپش سوخته بود. می‌گفت قطعه را پیدا نکرده و کار و زندگی اش لنگ شده!

راننده صدای رادیو را زیاد می‌کند. از تظاهراتی می‌گوید که برای جرج فلوید آمریکایی به راه افتاده. گزارش گر صدای فریادها را از مرکز حقوق بشر دنیا مخابره می‌کند: «I can,t breathe ، I can,t breathe»

میلیون‌ها آدم می‌گفتند نمی‌توانند نفس بکشند. عجیب بود. به تلفن همراهم سرک می کشم. صفحه‌های مجازی را ورق می زنم. به تصویر مجسمه آزادی می‌رسم. گویا در بندر نیویورک نصب شده. در جزیره آزادی. شاید در آن لحظه فریاد نمی‌توانم نفس بکشم هم به آنجا رسیده بود!

از تماشای این همه تناقض سرگیجه گرفتم. شیشه را پایین می‌دهم. از پشت چراغ قرمز، تصویر یک بنر را تماشا می‌کنم. باز هم مجسمه آزادی … این بار در یک دستش اسلحه بود و در دست دیگرش تصویر کودکانی که جنگ و گرسنگی آواره شأن کرده بود… زیر پای مجسمه موج‌های خلیج فارس را می‌دیدم که به رنگ خون در آمده، و موج انفجار هیروشیما و ناکازاکی را با مردمی که بدن‌هایشان پر از تاول است. و هزاران مجسمه آزادی دیگر که با زانوهایشان بر گردن مردم دنیا فشار می‌آورند.

انگار مجسمه آزادی در گوشم زمزمه می‌کرد «روز حقوق بشر آمریکایی مبارک»!

کد خبر 4963866

منبع: مهر

کلیدواژه: قم نژادپرستی حقوق بشر ویروس کرونا شیراز بوشهر قزوین شیوع کرونا گرگان شهرکرد بیرجند دهه کرامت استانداری سمنان ایلام مواد مخدر مجلس شورای اسلامی سازمان تبلیغات اسلامی مجسمه آزادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۶۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود

به گزارش قدس آنلاین، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پیامی در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس درباره بازداشت دانشجویان معترض به جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در غزه در دانشگاه‌های این کشور نوشت: گزارش‌های خبری درباره سرکوب و بازداشت گسترده دانشجویان دانشگاه‌های آمریکایی توسط پلیس این کشور به دلیل حمایتشان از مردم فلسطین، نقض خشونت‌بار حق رای، آزادی بیان و حقوق بشر است که برای افکار عمومی سراسر جهان نگران‌کننده است.

تجمع دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین

کنعانی افزود: ضرورت دارد که دولت آمریکا در عین پایبندی به وظایف حقوق بشری خود، آزادی بیان و تجمعات دانشجویان و اساتید دانشگاه را تضمین کند و به خواسته‌ها و حقوق قانونی آن‌ها احترام بگذارد.

بازداشت دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین

در ادامه پیام سخنگوی وزارت امور خارجه ایران مطرح شد: نقش اصلی و حمایت‌گرانه دولت آمریکا در نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در فلسطین با ایجاد فضای خفقان‌آور و فرونشاندن صدای معترضان پاک نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • عجیب‌ترین مجسمه؛ بزبز قندی محجبه در شهر کتاب؟! | تصویر
  • آزادی ۶۵۰ زندانی در فارس با کمک خیران
  • واکنش وزارت خارجه به اعتراضات دانشگاهی در آمریکا
  • قانون جامعی در مورد حقوق عامه و آزادی‌های مشروع وجود ندارد
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • کنعانی: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • دشمن برای موضوع حجاب برنامه داشته و نباید بدون برنامه مقابل این دشمن هنجارشکن قرار بگیریم