Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-02@02:09:55 GMT

اخبار مشروح ۱۳ پنج شنبه، ۱۲ تیر ۱۳۹۹

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۶۶۸۲

‍‍‍‍‍‍

بهره برداری از سد ۱۰۱ میلیون مترمکعبیء خاکی، در قصرشیرین، و آغاز مرحله نخست طرح بزرگ انتقال آب، به کلان‌شهر شیراز؛ کرونا در کمین ـ آمار ابتلا و مرگ و میر لحظه‌ای بیشتر می‌شود؛ روز خوش کسب و کار‌های نوپا، با پنجره واحد فیزیکی کسب و کار؛ رکوردی جدید از کرونا درآمریکا؛ و فریاد فلسطینیان در مخالفت با طرح آمریکایی - صهیونیستی "الحاق"؛ عناوین مهمترین اخبار مشروح ۱۳ امروز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مشروح اخبار این بخش به این شرح است:

* بهبود اوضاع آب و برق، در کرمانشاه و فارس، با افتتاح ۱۰ طرح بزرگ صنعت آب و برق ... این طرح‌ها را رئیس جمهور، در نهمین هفته از پویش - الف - ب - ایران، ویدئو کنفرانسی افتتاح کرد. طرح‌هایی که شامل یک سد در کرمانشاه، و ۹ طرح آبرسانی، فاضلاب و برق در استان فارس است. این طرح‌ها با اعتبارات دولتی، بخش خصوصی و صندوق توسعه ملی اجرا شده‌اند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
* شیوع کرونا روز به روز نگران کننده‌تر می‌شود ... اوج گیری دوباره بیماری کرونا در برخی از استان‌ها زنگ خطر را به صدا درآورده. متاسفانه آمار ابتلا و مرگ و میر ثانیه به ثانیه بالا می‌رود. طبق آخرین آمار وزارت بهداشت اوضاع در خوزستان، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و کرمانشاه قرمز است. اصفهان، همدان، زنجان، کرمان، خراسان شمالی و کهگیلویه و بویراحمد هم در وضع هشدار قرار دارند. در تهران نیز اوضاع نگران کننده است و افزایش چشمگیر موارد ابتلا و بستری گزارش شده است. محدودیت‌های جدید کرونایی به ۱۱ استان ابلاغ و اعمال آن‌ها آغاز شده است. از ۱۵ تیر استفاده از ماسک در محل‌های پرتجمع، اجباری می‌شود. چاره‌ای جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی نیست.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
* گزارش‌های میدانی حاکیست، برخی از هموطنان، با وجود هشدار‌ها درباره‌ی تاخ و تاز دوباره‌ی کرونا، راهی سفر شده اند. همکارم حمزه‌ای از ابتدای چالوس با ماست.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
* کادر درمان، پای کارند برای خدمت به بیماران، اما خسته اند. هم از انبوه کار‌هایی که حالا چندماهست، چندبرابر شده، هم از بی توجهی‌ها به توصیه‌ها. بی توجهی‌هایی که به جای آنکه وقت تنفس به کادر درمان بدهند، هم نفس یک هموطن را می‌گیرند، هم کار مدافعان سلامت را بیشتر می‌کند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
* گلباران شهادتگاه مسافرانء هواپیمای ایرباس، در آب‌های خلیج فارس ... مراسم سی و دومین سالگرد شهادت ۲۹۰ هموطن، با حضور شماری از مسوولان و خانواده‌های شهدا برگزار شد. در حمله ناو آمریکایی وینسس به هواپیمای مسافربری ایران در سال ۶۷، ۲۹۰ مسافر، که ۶۶ نفرشان کودک بودند، به شهادت رسیدند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
* کاهش دامنه نوسان معاملات دارایکم ... بورس اوراق بهادار تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: دامنه نوسان روزانه صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله سهامی و مختلط در بورس تهران از دوشنبه ۱۶ تیر به ۱۰ درصد کاهش می‌یابد. دامنه نوسان، نسبت به قیمت پایانی روز معاملاتی قبل محاسبه می‌شود. روز گذشته، معاملات صندوق دارایکم، به علت اختلاف چشمگیر قیمت سفارش‌های وارد شده، با خالص ارزش روز دارایی‌های این صندوق، تایید نشد. توصیه شده، سرمایه گذاران، در خرید سهام صندوق‌های "ای تی اف"، به ارزش ذاتی سهم، که در پورتال بورس در دسترس است، توجه کنند.

* سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: بامداد امروز، یکی از سوله‌های در دست احداث، در محوطه باز سایت نطنز، دچار آسیب شد. کمالوندی افزود: چگونگی حادثه در دست بررسی است. حادثه تلفات جانی نداشته و لطمه‌ای به فعالیت‌های جاری مجموعه وارد نکرده است. سخنگوی سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: این سوله از قبل غیر فعال بوده است.

* یورش تمام عیار پلیس و نظامیان آمریکایی به معترضان. جمع‌آوری چادر‌های معترضان در سیاتل، اوج خشونت در پورتلند و در مینیاپولیس، شهر شروع اعتراضات، خودور‌های نظامی به مصاف مردم می‌روند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
* شیوع کرونا در جهان، احتمال بازگشت برخی تعطیلی‌ها را در کشور‌ها افزایش داده. سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: بعضی کشور‌ها باید تعطیلی‌های دوران کرونا را اعمال کنند. آمار جهانی مبتلایان به کووید ۱۹ به یازده میلیون نفر نزدیک شده است. امار فوتی‌ها هم از ۵۱۹ هزار نفر فراتر رفته. خوشبختانه بیش از شش میلیون مبتلا بهبود یافته اند.

-بالاترین آمار روزانه ابتلا به کووید ۱۹ در آمریکا ثبت شد: بیش از ۵۱ هزار نفر. تعداد کل مبتلایان در این کشور به حدود دو میلیون و ۷۸۰ هزار نفر رسیده. پیش از این فائوچی رئیس موسسه ملی آلرژی آمریکا درباره افزایش روزانه صد هزار نفری به کرونا در این کشور هشدار داد. وضعیت سی وهفت ایالت آمریکا از قرمز به "قرمز تند" تغییر یافته است. در شمال شرق آمریکا، محدودیت‌های جدیدی برای مسافرت و تردد اعمال شده. ایالت‌های تگزاس، فلوریدا، آریزونا و کالیفرنیا کانون‌های تازه کروناویروس در آمریکا هستند. احتمال دارد در کالیفرنیا بار دیگر قرنطینه اجباری و ماندن در خانه اعمال شود. همزمان با تاکید مسئولان برای زدن ماسک، ترامپ همچنان از این درخواست سر باز می‌زند. او، قرار است فردا، برای شرکت در جشن استقلال به داکوتا برود. منتقدان به ترامپ می‌گویند، چه طرحی برای مراقبت از جان شهروندانی دارد که کووید ۱۹ آن‌ها را تهدید می‌کند؟

- در برزیل هم آمار مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا از ۶۰ هزار نفر فراتر رفت. همچنین با ابتلای حدود ۴۶ هزار نفر در ۲۴ ساعت گذشته آمار مبتلایان از یک میلیون و ۴۵۳ هزار نفر گذشت. گزارش‌ها حاکیست: تعداد فوتی‌ها در میان شهروندان ۵.۲ درصد و در میان بومیان ۹.۱ درصد است.

- در هند تعداد مبتلایان به ویروس کرونا از ۶۰۵ هزار نفر گذشت. بیش از هفده هزار و ۸۰۰ نفر هم جان باخته اند. برگزاری یک عروسی در ایالت بیهار هند به ابتلای ۱۱۱ مهمان به کرونا، و حتی مرگ داماد منجر شد. حال نیمی از میهمان‌ها نیز وخیم است.

-، اما در انگلیس کرونا علاوه بر پیامد‌های انسانی، مشکلات اقتصادی ناشی از برگزیت را دو چندان کرد.

* برخی منابع خبری از آغاز عملیات نظامی عراق علیه داعش در شمال بغداد خبر دادند. این عملیات، سحرگاه امروز، با دستور نخست وزیر عراق، با شرکت نیرو‌های ارتش، حشدالشعبی و پشتیبانی نیروی هوایی آغاز شده. تقویت امنیت و ثبات، تعقیب و نابودی عناصر داعش از اهداف عملیات است. حملات داعش در چند ماه گذشته به بغداد، استان‌های صلاح‌الدین، دیاله و الانبار عراق افزایش داشته. در این حملات، غیر نظامیان و تعدادی از نیرو‌های بسیج مردمی شهید شدند.

* هزاران فلسطینی در نوار غزه و کرانه باختری رود اردن در مخالفت با طرح آمریکایی - صهیونیستی "الحاق"، تظاهرات کردند. معترضان با محکومیت توطئه‌های آمریکایی- صهیونیستی بر ادامه مقاومت به اشکال مختلف تاکید کردند. تظاهر کنندگان در غزه شعار می‌دادند: جان و خون ما فدای تو باد‌ای فلسطین».

* اعلام نتایج اولیه همه پرسی اصلاحات قانون اساسی روسیه ... کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه اعلام کرد: با شمارش بیش از ۹۰ درصد آرا، حدود ۷۸ درصد رای دهندگان به اصلاحات رای «مثبت» دادند. بیش از ۶۵ درصد از واجدان شرایط در این همه‌پرسی شرکت کردند. اصلاحات جدید در قانون اساسی روسیه، ۴۶ محور اصلی را شامل می‌شود. همچنین دوره‌های ریاست جمهوری پوتین صفر و راه برای انتخاب مجددش تا سال ۲۰۳۶ میلادی هموار می‌شود.

* جنگنده‌های سعودی ده‌ها بار استان‌های مختلف یمن را بمباران کرد ... در این حملات تعدادی شهید و زخمی شدند. فرودگاه بین المللی صنعا از نواحی بمباران شده است. ساختمان وزارت اطلاع‌رسانی یمن هم آسیب دیده است.
سخنگوی جنبش انصارالله یمن با انتقاد از سکوت سازمان ملل گفت: به حملات متجاوزان سعودی شدیدترین پاسخ را خواهیم داد. محمد عبدالسلام افزود: حملات هوایی به صنعاء و چند استان دیگر در سایه سکوت جامعه جهانی صورت می‌گیرد. به گفته عبدالسلام در صورت پاسخ ملت یمن به حملات سعودی، سازمان ملل و دیگران بیانیه‌های محکومیت صادر می‌کنند. عضو شورای عالی سیاسی یمن آمریکا را مسئول ادامه جنگ و کشتار مردم یمن دانست. محمد علی الحوثی با اشاره به سفر برایان هوک به ریاض گفت: آنچه روی می‌دهد نتیجه مخالفت آمریکا با صلح است.

* مرور چند خبر خارجی:

- فرانسه اعلام کرد در اعتراض به اقدامات تنش آفرین ترکیه در دریای مدیترانه، در رزمایش دریایی ناتو شرکت نکرده. فرانسه مدعی است، کشتی‌های جنگی ترکیه، ناو‌های فرانسوی را در دریای مدیترانه تهدید کرده اند. وزیر
دفاع ترکیه این ادعا را تکذیب کرده.

-نمایندگان پارلمان لبنان درباره بیانیه رژیم صهیونیستی مبنی بر آغاز حفاری‌های گازی در مجاورت آب‌های ساحلی لبنان هشدار دادند. حجم ذخایر گاز طبیعی لبنان در دریای مدیترانه ۳۰ تریلیون متر مکعب به ارزش ۱۶۴ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

-حمله افراد مسلح به یک مرکز ترک اعتیاد در مرکز مکزیک دست کم ۲۴ کشته و ۷ زخمی برجا گذاشت شدند. مهاجمان پس از ورود به این مرکز، به دلایل نامعلوم به سمت افراد حاضر تیراندازی کردند. تحقیقات در خصوص علت این حادثه و شناسایی عاملان آن آغاز شده است.

-پلیس اتیوپی از کشته شدن بیش از ۸۰ نفر در جریان اعتراضات به قتل یک خواننده معروف ترانه‌های سیاسی خبرداد. در جریان این اعتراضات تاکنون ۷۸ غیر نظامی و سه نیروی امنیتی اتیوپی کشته شده اند.

-دست کم ۵۰ نفر براثر رانش زمین در معدنی در شمال میانمار جان باختند. ریزش معدن در میانمار سابقه طولانی دارد و حادثه‌ای رایج محسوب می‌شود. دولت میانمار تاکنون برای پایان دادن به این وضعیت اسف بار اقدامی انجام نداده است.

-وزش گردباد و طوفان در ایالت سانتا کاتارینا در جنوب برزیل. این طوفان؛ آسیب‌های فراوانی بر جا گذاشت و برق ۱/۵ میلیون خانوار را قطع کرد. برچسب ها: اخبار مشروح ، مشروح 13

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: اخبار مشروح مشروح 13 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۶۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است

پرستاری، یکی از مهم‌ترین مشاغل است که مستقیما با سلامت و جان مردم سر و کار دارد، اما مشکلات شغلی و معیشتی این گروه که هر سال تنها وعده بهبود آن از سوی مسئولان داده می‌شود، طاقت پرستاران را بریده است.

ساعت‌های کاری زیاد، حجم سنگین کار، شیفت‌ها و اضافه‌کاری‌های اجباری و با دستمزد اندک، فرسایشی بودن این شغل، اجرا نشدن قوانین اصلاح حقوق و مزایا، تاخیر‌های همیشگی در پرداخت معوقه‌ها، کارانه‌های زیر یک میلیون تومان و حقوق‌های ناچیز ۱۲ تا ۱۴ میلیون تومانی موجب شده که خیلی از پرستاران با وجود علاقه به حرفه‌شان و با این که در این زمینه تحصیلات و دانش دارند، عطای این شغل را به لقایش ببخشند.

طی سال‌های اخیر شاهد چندین موج مهاجرت پرستاران از کشور و یا تغییر شغل آنها بوده‌ایم. مشکلات شغلی پرستاران تا حدی طاقت‌فرسا شده که این روز‌ها مدام خبر استعفای دسته جمعی آنها از مراکز درمانی را می‌خوانیم و می‌شنویم. هفته گذشته بود که ۴۳ نفر از پرستاران اتاق عمل و بیهوشی بیمارستان شهدای تجریش تهران استعفای دسته‌جمعی دادند. اواخر فروردین هم ۲۲ پرستار بیمارستان تخصصی طالقانی چالوس به صورت گروهی استعفا دادند. به این لیست باید پرستاران بیمارستان طالقانی آبادان و چند مرکز درمانی یزد را هم اضافه کرد که استعفای دسته‌جمعی‌شان در ماه‌های گذشته خبرساز شد. اتفاقی که در یک سال گذشته بار‌ها در مراکز درمانی مختلف رخ داد.

۲۰ هزار پرستار طرحیِ بلاتکلیف

سوی دیگر این ماجرا پرستارانی هستند که دوره طرح خود را در دوران پاندمی کرونا گذراندند و وزارت بهداشت نیز قول جذب و استخدام آنها را داد، اما بعد از فروکش کردن کرونا به وعده‌های خود عمل نکرد و آنها را به حال خود رها کرد. پرستارانی که جان خود را کف دست گرفتند و حتی تعداد زیادی از آنها به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

سید محمد علوی، پرستار بالین و فعال صنفی حوزه پرستاران در گفتگویی با همشهری‌آنلاین به این موضوع اشاره می‌کند که با وجودِ کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور، وزارت بهداشت حاضر نیست ۲۰ هزار پرستار را که طرح خود را در دوره کرونا گذرانده‌اند و به پرستاران طرحی شناخته می‌شوند، جذب کند.

علوی می‌گوید: این پرستاران در دوره مخوف کرونا ایثار کردند و به جامعه خدمت کردند. آنها می‌توانستند طرح‌شان را به تعویق بیندازند، اما ازخودگذشتگی کردند و طرح خود را زودهنگام شروع کردند که کار‌ها روی زمین نماند. ما تعداد زیادی دانشجوی ترم ۸ داشتیم که درس‌شان تمام‌نشده، طرح‌شان را شروع کردند و در دل کرونا رفتند.

پرستارانی که با سابقه ۲۰ ساله، شرکتی هستند

در دوره کرونا تعدادی از پرستاران به تازگی طرح خود را به اتمام رسانده بودند، اما مسئولان با دادن فراخوان و بستن قراداد‌های کوتاه‌مدت ۶ ماهه و وعده استخدام و تامین امنیت شغلی، آنها را هم نگه داشتند. چون بیمارستان‌ها به شدت دچار کمبود نیرو بود. این را علوی می‌گوید و ادامه می‌دهد: وعده‌ها باعث شد که خیلی از پرستار‌ها با وجود اتمام طرح‌شان ماندند و کار کردند. اما بعد از پاندمی کرونا با کم‌لطفی و بی‌مهری مسئولان مواجه شدند.

این فعال صنفی پرستاران می‌گوید: ما الان حدود ۲۰ هزار نیروی پرستار کارکشته داریم که ۴ سال درس خوانده‌اند و برادری خود را هم در بحران کرونا ثابت کردند، اما وزارت بهداشت آنها را به کار نمی‌گیرد. در این میان پرستارانی هم داریم که بیش از ۲۰ سال سابقه کار دارند، اما هنوز شرکتی هستند و تبدیل وضعیت نشده‌اند.

از تغییر شغل تا مهاجرت به کشور‌های عربی

میانگین حقوق پرستاران با در نظر گرفتن سابقه فعالیت آنها بین ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان است. این را فعال صنفی حوزه پرستاران می‌گوید و ادامه می‌دهد: پرستاران باید چند جا کار کنند تا بتوانند زندگی خود را بگذرانند. خیلی از آنها هم تغییر شغل داده‌اند؛ در تاکسی اینترنتی کار می‌کنند، آنلاین‌شاپ زده‌اند و .... فقط هم معیشت پرستاران مشکل ندارد. ما همکار پزشک داریم که هنوز پروانه مطب خود را نگرفته و بعد از شیفت درمانگاه مسافرکشی می‌کند.

علوی می‌گوید: مشکلات معیشتی پرستاران و عدم اجرای تبدیل وضعیت آنها باعث شده که خیلی از آنها اقدام به مهاجرت کنند. حقوق و مزایای پرستارانی که به عمان مهاجرت کرده‌اند، ۶ برابر حقوق یک پرستارِ فعال در ایران است.

او می‌گوید: متاسفانه پرستارانِ کشور‌های حاشیه خلیج فارس را ایران دارد تامین می‌کند. چون الان بیشترین مهاجرت پرستاران به کشور‌های حاشیه خلیج فارس است. ما این همه نیرو تربیت نکردیم که راحت، آنها را به حاشیه خلیج فارس و اروپا و ... بفرستیم و خودمان دچار کمبود باشیم. مساله این است که کمبود پرستار در نهایت به سلامت مردم آسیب می‌زند. نه به کس دیگری.

هر ساعت اضافه‌کاری ۱۵ هزار تومان!

قانون تعرفه خدمات پرستاری، یکی از قوانین اصلاح حقوق پرستاران بود که در سال ۱۳۸۶ به تصویب رسید، اما هرگز عملیاتی نشد. تا این که در سال ۱۴۰۰ خود مقام معظم رهبری ورود کردند. با این حال این قانون هرگز به سرانجام نرسید. فعال صنفی حوزه پرستاران می‌گوید: این قانون که گفته می‌شود اجرایی شده، با چیزی که در شیوه‌نامه آن آمده است، خیلی تفاوت دارد. درواقع فقط دارند کارانه ادوار قبل را به اسم تعرفه خدمات پرستاری پرداخت می‌کنند.

علوی توضیح می‌دهد: تعرفه خدمات پرستاری، یک قانون است که ده‌ها بار از سوی خود حاکمیت ضمانت اجرایی گرفته است. مقام معظم رهبری بار‌ها در روز‌های پرستارِ سال‌های مختلف به مسئولان تاکید کردند که این قانون را اجرا کنند. با این حال این قانون هنوز اجرا نشده است. یکی از تاکید‌های رهبری این بود که: «با کادر سلامت ایام کرونا نباید مانند کارگر فصلی رفتار شود.»، اما متاسفانه وزارت بهداشت دقیقا فصلی برخورد کرد و بعد رفع نیازش در دوره کرونا به آنها گفت: «به سلامت»!

به گفته علوی، هر پرستار علاوه بر ۱۷۰ تا ۱۸۰ ساعت کار موظفی در ماه، باید ۱۵۰ تا ۲۰۰ ساعت هم اضافه‌کاری داشته باشد. اما مبنای پرداخت هر ساعت اضافه‌کاری آنها فقط ۱۵ هزار تومان است! آیا این مبلغ با این حجم از فشار کار و فرسایشی بودن این شغل عادلانه است؟ این نشان می‌دهد که نظام پرداخت وزارت بهداشت نیاز به بازنگری جدی دارد.

لزوم احیای قانون حمایت از مدافعان سلامتِ ایام کرونا

وزارت بهداشت به تازگی اعلام کرده که در سال ۱۴۰۳ قصد استخدام ۲۵ هزار نیرو را دارد. در این میان، تعدادی از فعالان صنفی پرستاری در نامه‌ای به ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری از او خواسته‌اند که برای حل مشکل شغلی پرستاران، طرح استفساریه‌ای به مجلس ارائه دهد و این استفساریه پس از دریافت موافقت مجلس، به وزرات بهداشت ابلاغ شود و دستور دهد که وزارت بهداشت از منابع مالی خود، پرستاران طرحی را به کارگیری کند.

علوی می‌گوید: وزارت بهداشت هم توان اجرایی این کار را دارد و هم پولش را. حتی اصرار داریم که این استفساریه در لایحه بودجه سالانه هم گنجانده شود. اگر این اتفاق رخ دهد، گام بزرگی در جهت کاهش مشکلات جامعه پرستاری برداشته خواهد شد.

این فعال صنفی حوزه پرستاران می‌گوید: درضمن ما قانونی داریم که در دوران کرونا به نام قانون "حمایت از ایثارگران و مدافعان سلامت در ایام کرونا" که در ستاد ملی کرونا وضع شد. خواسته ما احیای این قانون است. البته بدون برگزاری هیچ آزمونی برای پرستاران. آزمون این نیرو‌ها همان کرونا بود و نیاز نیست دوباره در آزمونی شرکت کنند. حتی اگر مهارت نداشتند، در دوره کرونا کاملا کارآزموده و کارشناس شدند و اتفاقا الان به درد دسیستم می‌خورند.

منبع: همشهری آنلاین

tags # اخبار پزشکی سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال