Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-05@14:16:10 GMT

صادرات ایران به کویت کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۶۸۰۲

صادرات ایران به کویت کاهش یافت

رئیس اتاق بازرگانی ایران و کویت، گفت: در ماه‌های اخیر کویت اجازه ورود لنج‌های چوبی را به ما نمی‌دهد و تنها صادرات مواد غذایی آن هم با کانتینرهای یخچال‌دار صورت می‌گیرد. بنابراین این شرایط باعث شده تا در سه ماهه اخیر صادرات ایران به کویت بین ۳۶ تا ۴۰ درصد کاهش پیدا کند. به گزارش پول نیوز، هانی فیصلی در مورد آخرین وضعیت تجارت ایران و کویت، اظهارکرد: مبادلات دو کشور در سال‌های اخیر متاسفانه روند کاهشی داشته، به طوری که این میزان از ۴۰۰ میلیون دلار در سال ۹۷ به ۱۸۶ میلیون دلار در سال ۹۸ کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید توجه داشت که کویت به نحوی تابع سیاست‌های برادر بزرگتر یعنی عربستان است و متاسفانه دست‌هایی در دولت کویت است که اجازه نمی‌دهند مبادلات ما به راحتی انجام شود.
وی ادامه داد: همچنین شیوع بیماری کرونا مزید بر علت شده، به طوری که در ماه‌های اخیر این کشور اجازه ورود لنج‌های چوبی را به ما نمی‌دهد و تنها صادرات مواد غذایی آن هم با کانتینرهای یخچال‌دار صورت می‌گیرد. بنابراین این شرایط باعث شده تا در سه ماهه اخیر صادرات ایران به کویت بین ۳۶ تا ۴۰ درصد کاهش پیدا کند.
رئیس اتاق بازرگانی ایران و کویت با انتقاد از ضعف دیپلماسی اقتصادی کشور، اظهارکرد: در حوزه کشورهای عربی کویت پس از عربستان بیشترین واردات را دارد و این ظرفیت مناسبی را ایجاد می‌کند تا بازرگانان ایرانی بازار این کشور را در دست بگیرند اما دیپلماسی ضعیف ما این اجازه را نمی‌دهد.
وی ادامه‌داد: ضعف دیپلماسی و رایزنی سیاسی ما در این موضوع غیر قابل انکار است. درحال‌حاضر تمام تجارت ما با کویت توسط بازرگانان باسابقه صورت می‌گیرد چون ورود تجار جدید به دلیل عدم صدور روادید مقدور نیست. البته ما این موضوع را چندین بار منعکس کردیم که منتها نتیجه نگرفته‌ایم.
وی خاطرنشان کرد: اگر می‌بینیم که کشور ترکیه تمام بازارهای منطقه را در دست می‌گیرد به دلیل همکاری دولت و بخش خصوصی است. در این کشور قوانین دست و پاگیر وجود ندارد و آنها برای بازرگانان تسهیلات ویژه اعطا می‌کنند در حالی که در کشور ما قوانین بر خلاف این جریان است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: واردات اتاق بازرگانی مبادلات کویت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۶۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم هندبال ایران با کویت و چین هم گروه شد

آفتاب‌‌نیوز :

عصر امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه مراسم قرعه‌کشی هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جوانان پسر آسیا در امان، پایتخت کشور اردن برگزار شد که طی آن تیم ملی هندبال جوانان ایران در گروه B با تیم‌های کویت و چین همگروه شد. ۱۳ تیم در این دوره از مسابقات حضور دارند که در ۳ گروه ۳ تیمی و یک گروه ۴ تیمی قرعه‌کشی شدند.

قرعه‌کشی کامل این مسابقات به این شرح است:

گروه A: بحرین - عربستان - هنگ کنگ

گروه B: کویت - ایران- چین

گروه C: اردن- هند - عمان

گروه D: ژاپن - کره‌جنوبی- چین تایپه- قطر

هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جوانان پسر آسیا انتخابی مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۵ در لهستان قرار است ۲۶ تیر تا ۶ مرداد سال جاری در اردن برگزار شود.

لازم به ذکر است که ابتدا قرار بود رقابت‌های هندبال قهرمانی جوانان آسیا به میزبانی عربستان سعودی برگزار گردد که پس از انصراف این کشور با تصمیم کنفدراسیون هندبال آسیا میزبانی این دوره از رقابت‌ها، به کشور اردن سپرده شد.

تیم ملی هندبال جوانان کشورمان با هدایت شریف مومن مصری در حال آماده‌سازی برای حضور قدرتمند در این دوره از رقابت‌هاست.

 

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کل کشور است
  • اقتصاد این کشور غافلگیر شد
  • وضعیت تجارت سیمان در ایران و جهان
  • ۸۲ کشور خریدار خرمای ایران/ خرمای مضافتی در صدر صادرات خرما
  • ۸۲ کشور خریدار خرمای ایران/خرمای مضافتی در صدر صادرات خرما
  • با «ساخت ایران» مشکل دارند!
  • ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات به ۲۰ کشور آفریقایی
  • تیم هندبال ایران با کویت و چین هم گروه شد
  • پرداخت ۱۰ روبلی تجار برای کد استاندارد صادرات کالا به اوراسیا
  • میزان صادرات نفت اعلام شد/ تراز تجاری ایران در این وضعیت است