Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، صنعت فیلم سازی را می‌توان به جرات یکی از مستندات تاریخی معاصر نامید چرا که گویای سطح فرهنگ و دانش زمان خود هستند؛ به ویژه فیلم‌هایی که در سال‌های اولیه شکل‌گیری این صنعت ساخته شدند ما را بهتر در فهم و درک روزگاران گذشته یاری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و اما در جریان نقد و تحلیل یکی از فیلم‌های قدیمی فرانسوی، کارشناسان به نکات جالب و در عین حال خیره کننده‌ای رسیدند. در فیلمی که سال ۱۹۴۷ در فرانسه ساخته شده است، صحنه‌های شگفت انگیزی از وجود فناوری پیشرفته دیده می‌شود. این صحنه‌ها به حدی با واقعیت امروز تطابق دارد که به راستی هر بیننده‌ای را متحیر می‌کند.

کلیپی که در ادامه ارائه شده صحنه‌هایی از این فیلم است که همانطور که مشاهده می‌شود بازیگران آن چیزی شبیه به تلفن همراه امروزی را در دست داشته و مشغول کار با آن هستند. این در حالی است که در زمان تولید این فیلم، هنوز تلفن همراه اختراع نشده بود؛ و یا در صحنه‌ای دیگر خودرویی نشان داده می‌شود که مجهز به مانیتور است.

اما در این میان آنچه بیش از این‌ها باعث تحیر است اینکه در این فیلم به خوبی رفتار انسان‌ها در مواجهه با این فناوری نمایش داده شده است؛ مثلا در صحنه‌ای دو عابر پیاده به دلیل سرگرم بودن با وسیله‌ای شبیه به تلفن همراه، با یکدیگر برخورد می‌کنند و یا مشابه این صحنه را در خیابان هنگام سد شدن مسیر یک خودرو توسط یک عابر حواس پرت دیگر می‌توان دید.

بیشتر بخوانید: 

اولین ربات سینمایی ساخته شد

این فیلم به طرز عجیبی صحنه‌هایی از واقعیت امروز بشر را به تصویر کشیده است و به عبارتی چیزی را پیش بینی کرده که بسیار شبیه به حال حاضر است.

جزئیات بیشتر را در ویدئوی زیر مشاهده کنید.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فیلم سینمایی فناوری پیشرفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۶۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت استفاده از «آیفون» در مراکز نظامی کره‌جنوبی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، پایگاه خبری استریت تایمز گزارش داد که ارتش کره جنوبی استفاده از گوشی تلفن همراه آیفون را برای پرسنل نظامی این کشور ممنوع و دلیل آن را عدم انطباق دستگاه‌های آیفون با محدودیت‌های مشخص شده در سند امنیت دفاع ملی ارتش این کشور برای کنترل دستگاه‌های تلفن همراه و نشت اطلاعات حساس از طریق ضبط صدا اعلام کرده است.

استریت تایمز این خبر را به نقل از گروهی از افسران ارتش بدون ذکر مشخصات‌ آنها نقل کرده است.

این رسانه مدعی است که تصمیم برای ممنوعیت آیفون در ارتش از جلسات مشترکی گرفته شده که توسط ستاد ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی برگزار شده است.

همچنین پایگاه خبری the defense post که اخبار حوزه‌های نظامی و فناوری را منتشر می‌کند، با ذکر این خبر اعلام کرد اگر این ممنوعیت در همعه واحدهای نظامی اجرا شود، حدود ۵۰۰ هزار پرسنل ارتش کره جنوبی را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

در سند منتشره توسط استریت تایمز، علاوه بر ممنوعیت استفاده از گوشی‌های آیفون آمریکایی در ارتباطات رسمی، هرگونه استفاده از آیفون در ارتباطات غیررسمی مانند تماس‌های تلفنی خصوصی در داخل ساختمان‌های نظامی هم ممنوع شده است.

استریت تایمز آورده است: این ممنوعیت بطور آزمایشی در شهر گیریونگ برای نیروهای ارتش در حال اجرا است و احتمالا همه واحدهای دیگر در سراسر کره جنوبی را شامل می‌شود و علاوه بر تلفن همراه، ساعت‌های هوشمند هم ممنوع می‌شود.

اجرای آزمایشی این طرح در گیریونگ به‌دلیل اهمیت بالای این شهر در وجود ستاد ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی در آن با حدود ۱۰ هزار پرسنل است.

استریت تایمز به‌ نقل از منابع خود تصریح کرده است، گوشی‌های هوشمند مبتنی بر اندروید از جمله شرکت سامسونگ، از این ممنوعیت مستثنی خواهند شد و در این سند به صراحت آمده است که «آوردن آیفون‌ها کاملاً ممنوع خواهد بود».

وزارت دفاع ملی کره برنامه امنیتی برای کنترل دستگاه‌های تلفن همراه در مراکز نظامی را در آگوست ۲۰۱۳ برای کاهش خطر نشت اطلاعات معرفی کرد و دستور استفاده از این برنامه امنیتی در مراکز نظامی از سال ۲۰۲۱ برای همه پرسنل تمدید شد.

دیگر خبرها

  • ببینید | تصاویری از دزدی تلفن همراه در پشت چراغ قرمز در کمتر از 30 ثانیه!
  • آیا رویه واردات در مقابل صادرات خود اصلاح می‌شود؟
  • باید ساختمان‌های باشکوه در ایران ساخته شود
  • ممنوعیت استفاده از «آیفون» در مراکز نظامی کره‌جنوبی
  • حضور همراه اول در بزرگترین نمایشگاه فناوری ترکیه
  • پیش‌بینی وضع هوای مازندران در ۶ روز آینده
  • فناوری شبیه سازی Voice Engine چه خطراتی دارد؟
  • قیمت انواع گوشی موبایل در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت
  • قابهایی شبیه به زندگی از جنس فلسفه و شعر و عرفان