Web Analytics Made Easy - Statcounter

به  گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مجموعه‌ای از تصاویر کمتر دیده شده از حرم رضوی مربوط به دوره قاجار تا معاصر به صورت نمایشگاه مجازی در درگاه اینترنتی موزه آستان قدس رضوی معرض نمایش قرار گرفت.

مهدی قیصری‌نیک معاون امور موزه‌ها و ترویج میراث فرهنگی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در این باره گفت: این مجموعه تصاویر شامل تصاویر قدیمی از گنبد طلا، گلدسته، ایوان طلای نادری و پنجره فولاد در صحن عتیق "انقلاب اسلامی" در دوره قاجار، سقاخانه اسماعیل طلایی در صحن عتیق، ضریح فولادی "سومین ضریح رضوی"، ایوان غربی صحن نو "صحن آزادی" معروف به ایوان طلای ناصری، ایوان ساعت و نهر آب خیابان در صحن عتیق در سال ۱۳۲۵ خورشیدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: تصاویر هوایی حرم رضوی همچون ساختمان کتابخانه و موزه آستان قدس رضوی، عکس هوایی حرم مطهر رضوی بعد ازایجاد اولین فلکه حضرت و نمای ساختمان قدیم موزه و کتابخانه آستان قدس رضوی در صحن موزه در رواق امام خمینی (ره) از فراز گنبد مسجد گوهرشاد از دیگر تصاویر این مجموعه است.

معاون امور موزه‌ها و ترویج میراث فرهنگی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی امه داد: تصاویری از خادمان، فراشان و دربانان حرم مطهر در کنار پنجره فولاد در صحن عتیق مربوط به سال ۱۳۱۳ خورشیدی، نمای پشت مسجد گوهرشاد و عملیات عمرانی در ضلع جنوب غربی حرم مطهر رضوی در دوره قاجار، سردرِ ورودی به صحن عتیق از پایین خیابان، تصاویری از ورودی بست پایین خیابان "خیابان نوّاب صفوی" در دوره پهلوی اول و تصاویر قدیمی از ساختمان قدیم موزه و کتابخانه آستان قدس رضوی در صحن موزه در رواق امام خمینی (ره) نیز در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.

قیصری‌نیک بیان کرد: این تصاویر به صورت دائمی در گنجینه تاریخ مشهد موزه مرکزی آستان قدس رضوی برپاست که در ایام محدودیت‌های کرونایی، به صورت مجازی به نمایش درآمده است و علاقه‌مندان می‌توانند از این نمایشگاه مجازی بر روی پایگاه موزه‌های آستان قدس رضوی بازدید نمایند.

انتهای پیام//م. ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حرم مطهر رضوی آستان قدس رضوی نمایشگاه عکس دهه کرامت آستان قدس رضوی صحن عتیق موزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۷۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد

دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) به میزبانی معاونت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی در مشهد برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازمشهد، به نقل از آستان‌نیوز،سال گذشته به دستور وزیرامور خارجه و با مسئولیت وزارت امور خارجه، نخستین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع)، با محوریت رفع مسائل زائران بین‌المللی برگزار شد و دوشنبه 4 اردیبهشت ماه دومین نشست آن به میزبانی آستان قدس با حضور حجت‌الاسلام فقیه اسفندیاری، معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی، علیرضا بیگدلی، معاون وزیر امور خارجه و حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در اتاق جلسات معاونت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی برگزار شد.

در این جلسه نسبت به فضای ظرفیت بین‌الملل شهرمشهد مقدس و مزیت‌های نسبی این شهر به عنوان شهر بین‌المللی و همچنین برگزاری نخستین اجلاسیه سفرای کشورهای زائر فرست درمشهد بحث و تبادل نظر شد.

دیپلماسی زیارت، حضور آستان قدس رضوی در رویدادها و نمایشگاه‌های بین‌المللی و همچنین  حضور موسسات فرهنگی در نمایشگاه‌های مشهد از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود. 

همچنین از دیگر موضوعاتی که دراین نشست بحث و تبادل نظر شد، در خصوص مردمی‌سازی بحث زیارت در کشورهای هدف بود که چگونه موسسات و تشکل‌های مردمی دراقصی نقاط جهان بویژه کشورهای هدف بتوانند در خصوص گسترش کمی و کیفی زیارت تلاش کنند و بتوانیم با بهره‌مندی از ظرفیت مردمی در خصوص گسترش امر زیارت گام های مثبتی برداریم.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • دلش برای «آسید کاظم» پر می‌کشید
  • «گزیده نفایس مطبوعات ایران»، پیش روی مخاطبان در کتابخانه مرکزی رضوی
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی
  • یک قرن سنندج در قاب تصویر
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ماست
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد
  • نام ماندگار معمارباشی‌ها بر آستان زرافشان جانان
  • دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج برپا می‌شود
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد
  • مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی در مالزی